Jørgen Lie Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Noen som ut i det blå kan tipse meg om en slik ala FINN.no side fra Litauen? http://www.autogidas.lt Takk takk
noekult Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Har noen her kjørt forrige generasjon Accord? Den fra 2003-2004 ca. Tenkte da på tidlig modell, med liten bensinmotor og automatgir. Syns de ser veldig kule ut. Viktige i dette tilfellet er at bilen er svært driftsikker. Hvor mye bruker den på mila, tror dere? Sedan, ikke touring Vi er lei vår Volvo nå (pga. inkompetente og overprisa verksteder!), og far vurderer en midlertidig bil å ha ut året. Får kanskje 100.000 lett for bilen vår i den stand og km. den har, og vi kan legge opp til 100.000 kr. i mellomlegg (men idéelt rundt 50-70.000 kr.). Andre tips? Avensis har kjip interiørkvalitet og Passat hører jeg mye forskjellig om. Cluet er driftsikkerhet (han kjører ca. 40.000 km. i året og er helt avhengig av bil som fungerer). Mazda 6 er vel kjent for rust? E90 sedan har kanskje veldig lite bagasjerom? Mazda 6 fra 08 er en veldig god bil. Veldig mye bil for pengene egentlig, og har mye mer kjøreglede enn f. eks Avensis. Skal visst være en veldig god bil ja, og denne modellen er kvitt rustproblemet som Mazda hadde på første generasjon. Syns også den ser mye bedre ut enn Avensis. Hadde valgt en Accord eller ny type Mazda 6. 2. generasjonen koster fortsatt rundt 250.000 kr., men positive er at de som faktisk har automatgir også har endel ekstrautstyr (xenon, skinn, navigasjon, regnsensor, Bose-anlegg o.l.). Også får man jo veldig ny bil. Jævlig tøft design, kunne vært en Lexus En slik A4 virker veldig fornuftig og. Får med diesel og automat... Og under 200.000! Link: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33311041 Så får far kost seg litt med ordentlig tysk kvalitetsfølelse også.
rublings Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Hva kreves for å bli taxisjåfør? Hvordan stiller det seg med bil? Hva er ca pris som ferdig utdannet sjåfør? Hadde sikkert passet midt i blinken for meg! Kreves at du er effektiv, serviceinnstilt og liker å kjøre bil. Man har drosjeløyve og kjøreseddel. De med løyve er de som eier drosjene. De kjører feks tidlig på dager og om ettermiddagen, så ansetter de en sjåfør resten av dagen. For å være sjåfør må du ha kjøreseddel. Kurs koster her i Bergen rundt 5000,- tar litt over en mnd.
M|Fjeld Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Kreves at du er effektiv, serviceinnstilt og liker å kjøre bil. Man har drosjeløyve og kjøreseddel. De med løyve er de som eier drosjene. De kjører feks tidlig på dager og om ettermiddagen, så ansetter de en sjåfør resten av dagen. For å være sjåfør må du ha kjøreseddel.Kurs koster her i Bergen rundt 5000,- tar litt over en mnd. Aha.. Takk for opplysningen Men det kurset, får man kun kjøreseddel? Var isåfall ganske billig, hvordan er det å få seg jobb i yrket?
[space] Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Fine de A4ene men jeg synes faktisk avanten er penere enn sedanen.
///FredriK.S Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Noen bilder av F10en. Fy faen for en lyd Massive bremser, i 19" felg
Jordfræsar Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Noen bilder av F10en. Fy faen for en lyd Massive bremser, i 19" felg Vaaaa kjekke den altså!
noekult Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Hååhåhåhå, HELDIGGRISEN! M5 F10M er drømmebil :D ":19tghwxp]Fine de A4ene men jeg synes faktisk avanten er penere enn sedanen. Er enig med deg. Men far trenger ikke stasjonsvognutformingen i det hele tatt. A4 stv. er ganske kompakt, kanskje han vil gi den en sjanse likevel. De kan bli svært gromme med senk og BBS felger da (ikke aktuelt, men uansett)
wicky124 Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Kjøp audien min...den er rå...en stripe på panser følger dog med..
asv Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Kreves at du er effektiv, serviceinnstilt og liker å kjøre bil. Man har drosjeløyve og kjøreseddel. De med løyve er de som eier drosjene. De kjører feks tidlig på dager og om ettermiddagen, så ansetter de en sjåfør resten av dagen. For å være sjåfør må du ha kjøreseddel.Kurs koster her i Bergen rundt 5000,- tar litt over en mnd. Aha.. Takk for opplysningen Men det kurset, får man kun kjøreseddel? Var isåfall ganske billig, hvordan er det å få seg jobb i yrket? Kjøreseddel får du gratis (dvs. må ha en attest som hos legen koster 390 kroner) av politiet, mot at du har plettfri vandel og helse til å kjøre. At noen vil ansette deg før du har et kurs er jo en annen sak. Kommer vel ann på hvor du bor.
rublings Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Kreves at du er effektiv, serviceinnstilt og liker å kjøre bil. Man har drosjeløyve og kjøreseddel. De med løyve er de som eier drosjene. De kjører feks tidlig på dager og om ettermiddagen, så ansetter de en sjåfør resten av dagen. For å være sjåfør må du ha kjøreseddel.Kurs koster her i Bergen rundt 5000,- tar litt over en mnd. Aha.. Takk for opplysningen Men det kurset, får man kun kjøreseddel? Var isåfall ganske billig, hvordan er det å få seg jobb i yrket? Muligens forskjellige rutiner andre steder i landet, men i Bergen får du bare kjøreseddel + to kjøretimer/kjøretest. Her er det litt opp og ned angående jobb, men det kommer an på når du vil kjøre. Lettest å få seg jobb som helge-sjåfør. Kveld er ikke så vanskelig heller, men dagkjøring er det litt mer pågang. Er det dårlige tider i arbeidsmarkedet så er det veldig mange på drosjekurs hørte jeg, mens når alt er bare velstand og man trenger flere sjåfører, så er det nesten ingen på kursene. Kan også nevne at hos Bergen Taxi, hvor jeg tok eksamen/prøvene, så holder det ikke med kjøreseddel fra feks Norges Taxi eller Taxi 1. Disse har ikke like vanskelige prøver eller like høye krav til korrekte svar, så man må derfor ta en ny hos BT.
hermanoo90 Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Kreves at du er effektiv, serviceinnstilt og liker å kjøre bil. Man har drosjeløyve og kjøreseddel. De med løyve er de som eier drosjene. De kjører feks tidlig på dager og om ettermiddagen, så ansetter de en sjåfør resten av dagen. For å være sjåfør må du ha kjøreseddel.Kurs koster her i Bergen rundt 5000,- tar litt over en mnd. Aha.. Takk for opplysningen Men det kurset, får man kun kjøreseddel? Var isåfall ganske billig, hvordan er det å få seg jobb i yrket? Muligens forskjellige rutiner andre steder i landet, men i Bergen får du bare kjøreseddel + to kjøretimer/kjøretest. Her er det litt opp og ned angående jobb, men det kommer an på når du vil kjøre. Lettest å få seg jobb som helge-sjåfør. Kveld er ikke så vanskelig heller, men dagkjøring er det litt mer pågang. Er det dårlige tider i arbeidsmarkedet så er det veldig mange på drosjekurs hørte jeg, mens når alt er bare velstand og man trenger flere sjåfører, så er det nesten ingen på kursene. Kan også nevne at hos Bergen Taxi, hvor jeg tok eksamen/prøvene, så holder det ikke med kjøreseddel fra feks Norges Taxi eller Taxi 1. Disse har ikke like vanskelige prøver eller like høye krav til korrekte svar, så man må derfor ta en ny hos BT. Må man ikke ha hatt lappen sammenhengende i en stund og over noen år for å kunne bli taxi sjåfør?
hermanoo90 Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Fant reglene nå, her er de: ^^^^^^Taxisjåfører har ingen formell utdanning, men en rekke krav må oppfylles for å kunne kalle seg taxisjåfør. Se under opptakskrav. Opptakskrav For å få utstedt kjøreseddel for taxi må man: være fylt 20 år ha førerkort for den type bil man skal kjøre som taxi ha helseattest der visse krav er oppdfylt ha godkjent vandelsattest fra politi I tillegg er det varierende krav til kursing, som for eksempel kjennskap til trafikkområdet (kjentmannsprøve) ved forskjellige taxisentraler. Etter- og videreutdanning Det tilbys taxiløyvekurs ved skoler som gir muligheten til å starte egen bedrift. Det er visse krav til kompetanse, ansiennitet, vandel og økonomi for søkere av taxiløyve.^^^^^^
M|Fjeld Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Hmm.. Kanskje det er noe å satse på da! Tusen takk for gode innspill! Får forhøre meg litt rundt imorgen med de lokale taxi-selskapene.
Anbefalte innlegg