Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sammenlign en sjuer fra 2008 så får vi se prisforskjellen. En tre serie er aldri bedre enn en sjuer (med unntak av m3) men husk også at preferansene til de forskjellige kjøperne av bilene er annerledes...

"Bedre" er et uspesifikt ord. I denne sammenhengen sammenlignet Fredrik 90 prisene mellom 2008 E9x 325d og 2002(?) E65 735i, noe som egentlig blir feil, men likevel. 7-serien har vel alltid vært flaggskipet til BMW sett ut ifra årsmodell(altså etter E9 osv. (uten at jeg vet hva som var flaggskipet på den tiden). En E23(nevnt tidligere baki her) var vel flaggskipet den gangen slik som F01/02 er idag. Sammenligner du 2008 modell 3-serie og 2008 modell 7-serie som egentlig er rett å sammenligne vil jo såklart 7-serien ligge mye høyere i pris. A8 for eksempel er Audis flaggskip.

Men at 7-serie er "bedre" på alle punkter vil jeg ikke si, men jeg kan si at 7-serien er bedre til sine tinger og 3-serien lige så til sine. :)

Som skrevet lenger opp, folk som kjøper sjuer kontra treer har forskjellige preferanser, derfor føler folk at en 3er er bedre enn en sjuer for dems bruk...

Skrevet

Desto nyere bil desto lengre mulig nedbetalingstid. Det er vel 10-12 år de fleste bankene opererer med, bilens alder + nedbetalingstid skal ikke overstige det tallet.

Lån er koz.

Skrevet

Som skrevet lenger opp, folk som kjøper sjuer kontra treer har forskjellige preferanser, derfor føler folk at en 3er er bedre enn en sjuer for dems bruk...

Hvis jeg tolket det riktig, er vi enige :)

Skrevet

Faen gutter, jeg sitter på bimmers hver eneste kveld hele uka og må innrømme at jeg synes det er "laber" aktivitet. Men i kveld hvor jeg for en gang skyld skal skru litt på bilen, da er det side opp og side ned her. Tar meg jo over en time på å bli oppdatert... Vel, har i det minste fått skiftet skiver og klosser bak på 1'ern, var faktisk enklere enn på E34'n...

Skrevet
Faen gutter, jeg sitter på bimmers hver eneste kveld hele uka og må innrømme at jeg synes det er "laber" aktivitet. Men i kveld hvor jeg for en gang skyld skal skru litt på bilen, da er det side opp og side ned her. Tar meg jo over en time på å bli oppdatert... Vel, har i det minste fått skiftet skiver og klosser bak på 1'ern, var faktisk enklere enn på E34'n...

Så bra! :) Du sprettet vel ikke en kald en samtidig og gjorde kvelden om til kos?

Skrevet
Aner ikke om det er vanlig med regler på egenkapital, men kanskje 10% eller noe sånt er fornuftig?

Ja, mulig. Faktisk så blir jeg å betale mindre i måneden hvis jeg tar opp et lån på ca 300 000 over 10 år enn jeg betaler nå... Så jeg har vel råd til det, hvis jeg gidder.

Skrevet
Menne, egenkapital, åssen er det på billån da?

Bankene opererer forskjellig her også, men vanlig er 15% for mindre enn 6-7år og 10% for lån over, er slik på Skandiabanken og Dnb mener jeg å huske

Skrevet

Så bra! :) Du sprettet vel ikke en kald en samtidig og gjorde kvelden om til kos?

Ikke bare 1 kald en, hele 3 kalde... :-)

Skrevet

Lokalbanker pleier iallefall være medgjørlige, mens man kanskje kan få bedre renter med tøffere betingelser i de store, er min erfaring iallefall.

Hvilken bil skal du ha deg 316? BRZ?

Skrevet

Ikke bare 1 kald en, hele 3 kalde... :-)

Hørtes ut som det eneste fornuftige som har skjedd ikveld. Inne her er det bare krangling, jeg trynet hardt på skateboard og knakk plata. Ah.. men men :)

Skrevet
Lokalbanker pleier iallefall være medgjørlige, mens man kanskje kan få bedre renter med tøffere betingelser i de store, er min erfaring iallefall.

Hvilken bil skal du ha deg 316? BRZ?

Det kan hende, ja. Tar gjerne en BRZ jeg! :mrgreen:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...