Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, ja. Er ikke så lenge siden jeg fikk føle 500 volt megger på kroppen. Jeg sto på framsida av en omformer og kobla lisser mellom likeretter og kraftmodul, på baksida sto en kollega og megget på kablene mellom likeretter og trafo. Strømmen tok da turen gjennom likeretter og meg til jord.

Ubehagelig, men ikke verre enn at vi lo av det etterpå. 5kV har jeg ikke lyst å prøve.

Skrevet
Noen her inne som veit moment på topp-boltene på en m20b20 motor? Har skiftet toppakning og skal stramme til boltene nå, men finner ikke ut hvor mye jeg skal stramme til :P

Strekkboltene strammes slik: Først 30nm - 90 grader - 90 grader

Skrevet

Å fy faen, fikk i meg alt formye drikke igår! så ble en laaaang tur hjem med mye stopp :cry:

Og nå må jeg inn på jobb, huff helvettes Sentralserver død over microsoft idag ja :lol:

Skrevet

Våren er offisiell i gang. Ut på tur med BMWen under knallsol og klar himmel og spottet min første Ferrari på veien (360 Modena i blå m/ beige interiør). Masse folk i gatene med solbriller på og med godt humør, nice! :)

Noen Oslo-folk som vil møtes på impulstreff for BMW?

Og forresten. Hvor begynner jeg med lakken på E28en? Fikk lyst til å vaske den for hånd. Aldri gjort det før. Hvordan går jeg frem? Antar at jeg bør vaske bilen ren for skitt først, så ta en runde med lakkrens fra Autoglym f. eks., også vaske den på Statoil eller lignende med vanlig bilshampoo.

MÅ få ut det som er av shine fra lakken :)

Skrevet

Spyl den med høyttrykkspyler, så skumlegger du den med foamcanon, spyler den igjen, vasker den med mikrofiber vaskehanske og bøtte med gritguard også vaske de mest skitne stedene til slutt. Når bilen er tørr og ferdig vasket, da kan du polere og vokse :)

Skrevet

Hva er forskjellen på polering og voksing? :P

Og hva er gritguard?

Har ikke mikrofiber vaskehanske, men har mikrofiber vaskeklut fra Autoglym, da :) Samt helt ny poleringsmaskin med vanvittig myke hetter 8)

Skrevet

Polering kan være mye :P Kan polere bort riper hvis du har en polish med slipemidler, men det krever jo at man er litt forsiktig og vet litt hva man driver med. Ellers kan man bruke en polish som legger seg i ripene og glatter ut vinkelen i ripen som gjør at lyset reflekteres annerledes og ripen ser mindre synlig ut. I tillegg fjerner jo polishen en del dritt på lakken og gjør den glattere. Voks/sealer er et siste lag som er ekstra beskyttelse som gjør at den ser enda mer skinnende og glattere ut. Bilpleie er mye å lære om, men hvis du har lyst til å bry deg litt om dette, så anbefaler jeg deg/dere å lese denne guiden :)

http://www.detailersclub.no/index.html/ ... mies-2-r14

Skrevet

Takk for fyldig svar, Spruddel :) Jeg er lite teknisk kompetent og klarer ikke å sette meg inn i for mange detaljer, men jeg skal registrere meg på detailersclub.no og lese litt der :)

Fant også Autoglym-hefte med vaskeanvisninger!

Kanskje vaske de få, små flekkene som er på tekstilene på setene også!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...