S.Hafsmo Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Hehe, det var en spøk, tror ikke du skal megge noe med 5kV i bilen. Tss.. går fint det. Virker det på lærlingen, virker det i bilen og.
flonoen Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Hehe, ja. Er ikke så lenge siden jeg fikk føle 500 volt megger på kroppen. Jeg sto på framsida av en omformer og kobla lisser mellom likeretter og kraftmodul, på baksida sto en kollega og megget på kablene mellom likeretter og trafo. Strømmen tok da turen gjennom likeretter og meg til jord. Ubehagelig, men ikke verre enn at vi lo av det etterpå. 5kV har jeg ikke lyst å prøve.
martinwenberg Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Noen her inne som veit moment på topp-boltene på en m20b20 motor? Har skiftet toppakning og skal stramme til boltene nå, men finner ikke ut hvor mye jeg skal stramme til
Yngvejos Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Fikk øye på denne på søndagsturen. Det kan se ut til at Scarabeo 8 endelig er ferdig. Ser at E91 greide å snike seg med på bildet også.
flonoen Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 martinwenberg: http://www.bimmerwerkz.com/forum/5-seri ... 42558.html Nederste linken der, E34 5-series Bentley Service Manual; Searchable - PDF Tipper det står i den. Sikkert grei å ha ellers også!
matsrh Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Noen her inne som veit moment på topp-boltene på en m20b20 motor? Har skiftet toppakning og skal stramme til boltene nå, men finner ikke ut hvor mye jeg skal stramme til Strekkboltene strammes slik: Først 30nm - 90 grader - 90 grader
Dirty Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Å fy faen, fikk i meg alt formye drikke igår! så ble en laaaang tur hjem med mye stopp Og nå må jeg inn på jobb, huff helvettes Sentralserver død over microsoft idag ja
316 Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Noen som vil se United? (Vet det ikke er mange fotballintr her) http://coolsportz.de/stream3.php Med norsk kommentator.
noekult Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Våren er offisiell i gang. Ut på tur med BMWen under knallsol og klar himmel og spottet min første Ferrari på veien (360 Modena i blå m/ beige interiør). Masse folk i gatene med solbriller på og med godt humør, nice! Noen Oslo-folk som vil møtes på impulstreff for BMW? Og forresten. Hvor begynner jeg med lakken på E28en? Fikk lyst til å vaske den for hånd. Aldri gjort det før. Hvordan går jeg frem? Antar at jeg bør vaske bilen ren for skitt først, så ta en runde med lakkrens fra Autoglym f. eks., også vaske den på Statoil eller lignende med vanlig bilshampoo. MÅ få ut det som er av shine fra lakken
spruddel Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Spyl den med høyttrykkspyler, så skumlegger du den med foamcanon, spyler den igjen, vasker den med mikrofiber vaskehanske og bøtte med gritguard også vaske de mest skitne stedene til slutt. Når bilen er tørr og ferdig vasket, da kan du polere og vokse
flonoen Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Sikkert helt vanvittig retardert spørsmål, men hva er en foamcanon? Slik som Peter North har?
noekult Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Hva er forskjellen på polering og voksing? Og hva er gritguard? Har ikke mikrofiber vaskehanske, men har mikrofiber vaskeklut fra Autoglym, da Samt helt ny poleringsmaskin med vanvittig myke hetter
spruddel Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Sånn her Eller en dyse på høyttrykkspyleren med en tank med såpe i, så man skumlegger bilen.
spruddel Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Polering kan være mye Kan polere bort riper hvis du har en polish med slipemidler, men det krever jo at man er litt forsiktig og vet litt hva man driver med. Ellers kan man bruke en polish som legger seg i ripene og glatter ut vinkelen i ripen som gjør at lyset reflekteres annerledes og ripen ser mindre synlig ut. I tillegg fjerner jo polishen en del dritt på lakken og gjør den glattere. Voks/sealer er et siste lag som er ekstra beskyttelse som gjør at den ser enda mer skinnende og glattere ut. Bilpleie er mye å lære om, men hvis du har lyst til å bry deg litt om dette, så anbefaler jeg deg/dere å lese denne guiden http://www.detailersclub.no/index.html/ ... mies-2-r14
noekult Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Takk for fyldig svar, Spruddel Jeg er lite teknisk kompetent og klarer ikke å sette meg inn i for mange detaljer, men jeg skal registrere meg på detailersclub.no og lese litt der Fant også Autoglym-hefte med vaskeanvisninger! Kanskje vaske de få, små flekkene som er på tekstilene på setene også!
Anbefalte innlegg