Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hmm hadde sett ganske teit ut med ekstern diskant, da :P Er jo så fin og hel den bilen innvendig... Får grøsninger av å tenke på at dørpaneler må skjæres :P

Blir ingen optimal diskantplassering, men får garantert 20x bedre lyd enn stakkars skrøpelige som står i dørene nå...

Edit:

Ser ut som at dette Focal Performance komponentsettet (http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736) kommer med eksternt diskanthus i pakken. Bare å plassere det i dashen, så slipper jeg kutting og kan evt. ta med anlegget videre hvis bilen selges?

16043-Focal_PS130_performance.jpg

Etter min mening burde du kjøpe Focal! Jeg synes det er det beste merket :) Hatt Focal før og det er den beste lyden jeg noen gang har hørt ! Du kommer ikke til og angre ! Det kan jeg love deg :)

Skrevet

E28 med lydpakken kom vel med holdere til diskanter som erstatter det dekselet i døra som skjuler skruene til speilene. Desse er å få kjøpt på ebay har jeg sett. Angående størelse på høytalere så er jeg rimelig sikker på at min vertfall har 6x4 høytalere fremme, men hvorvidt E28 har blitt levert med noe annet fremme kan jeg ikke svare på.

Skrevet
Etter min mening burde du kjøpe Focal! Jeg synes det er det beste merket :) Hatt Focal før og det er den beste lyden jeg noen gang har hørt ! Du kommer ikke til og angre ! Det kan jeg love deg :)

Det er planen :)

De leverer jo forsterker, høyttalere og subwoofer i samme serie (Performance), alle i prisklassen jeg tåler - håper jeg finner høyttalere fra Focal som passer, bare... :)

E28 med lydpakken kom vel med holdere til diskanter som erstatter det dekselet i døra som skjuler skruene til speilene. Desse er å få kjøpt på ebay har jeg sett. Angående størelse på høytalere så er jeg rimelig sikker på at min vertfall har 6x4 høytalere fremme, men hvorvidt E28 har blitt levert med noe annet fremme kan jeg ikke svare på.

Nå er dette en liten nedtur... 6x4 finnes på bilradiospes.no under spesialstørrelser, og de har kun tre modeller (http://bilradiospes.no/m/shop/?mid=m436 ... &katid=167) - har vi E28ere ikke flere valg? :(

Skrevet

Mulig de hos bilstereoforhandlern må gå litt West Coast Custom på høyttalerholderne ja... Tror jeg skal være på trygge siden og bare gå til ene fyren fra Audio-Art som jeg har brukt før (veldig bra service), så får han finne ut av hva som passer best.

Sykt at OK anlegg inkl. montering fort kommer opp mot 3/4 av bilens pris :shock: Får bare legge det som kreves av kroner i dette nå, og ta med høyttalerene og forsterkeren videre ved evt. salg av bilen...

Holder dere oppdatert med hva som evt. velges. Leser litt tester o.l. nå og selve installasjonen blir vel i mars en gang, avhengig av hvor stor sluttsummen blir...

Skrevet
Har frest ut de originale diskantene mine og montert nye. Ble rett og slett skikkelig fornøyd med resultatet :)

hvordan fikk du plastikken til å sige ut på den måten? pleier ikke de dekslene der du har diskanten å være flate?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...