Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
5mill? har de da glemt å regne med alle innvandrerne!?

Vi er 5 millioner nordmenn 8)

Ifølge siste ukers nyheter "innvandrere tar jobben vår" så er jeg skeptisk... haha :P

men grattis til Norge... ure now only as big as a small pakistani town :P

Skrevet
Gratulerer med 5 mill. innbyggere, Norge! :)

Noen som vet hvorfor det er så stor spredning på M3 E36 sin pris? Går fra ca. 150 - 300.000...

Noen er strøkne originale 3.2, noen er slitne ombygde 3.0 både med og uten godkjenning. Synst prisnivået ligger litt høyere nå enn da jeg kjøpte min. F.eks ligger det jo 3.0 uten godkjenning til 120k, omtrent samme som jeg gav for min som hadde alt på stell. Ligger en original 3.0 ute til 10k mer enn jeg kjøpte for, som kun er momset inn. Samt en ombygd 3.2 til 60k mer enn jeg gav for min.

Felles for de alle er jo at de har litt lavere km, kan hende prisene daler når s50'en nærmer seg 200k? Men min sviver og går fint, ikke noe særlig tegn til alderdom.

Skrevet

adivass:

Selvsagt, skjønner ikke hvorfor jeg skrev coupé etter E92... :roll:

flonoen:

Okey. Kan tenke meg at prisene har økt på gode eksemplarer fordi de fleste billige har blitt kjørt i hjel, eller at det nå finnes overflod av "ombygde". Typisk gammel M-BMW prisutvikling...

Lurer egentlig bare på om det er mulig å få brukbar M3 E36 til rundt 150.000 kr. eller om det blir for optimistisk...

Vil ha noe med krefter nå, lei av å ville kjøre fort... :(

Skal se på gammel Saab med turbo også... Hadde vært gøy og hatt Saab en gang i livet :D Har samme greia med Alfa Romeo, må oppleves det også - da med V6...!

Skrevet
Gratulerer med 5 mill. innbyggere, Norge! :)

Noen som vet hvorfor det er så stor spredning på M3 E36 sin pris? Går fra ca. 150 - 300.000...

Noen er strøkne originale 3.2, noen er slitne ombygde 3.0 både med og uten godkjenning. Synst prisnivået ligger litt høyere nå enn da jeg kjøpte min. F.eks ligger det jo 3.0 uten godkjenning til 120k, omtrent samme som jeg gav for min som hadde alt på stell. Ligger en original 3.0 ute til 10k mer enn jeg kjøpte for, som kun er momset inn. Samt en ombygd 3.2 til 60k mer enn jeg gav for min.

Felles for de alle er jo at de har litt lavere km, kan hende prisene daler når s50'en nærmer seg 200k? Men min sviver og går fint, ikke noe særlig tegn til alderdom.

Den uten skilt som ligger til 130 ligger til drømmepris delux.. Hadde gitt 60-70, ikke stort mer... Min mening :)

Skrevet

Har kjørt en del Saab 9000 2.3 turbo. Går faktisk helt greit med 200hk, men er jo gnager da, så det er litt synd. Ellers så er skinsetene i den veldig gode i de. Mener å huske at det var en 91 modell.

Samme eier handla seg en alfa gtv også, med 2.0 t-spark motoren. God bil å kjøre, men irriterte meg over frontruta på den som virker veldig liten fra innsiden, og kombinert med en lav sittestilling så er sikten litt for begrenset.. sikkert en vanesak det dog..

Skrevet
adivass:

Selvsagt, skjønner ikke hvorfor jeg skrev coupé etter E92... :roll:

flonoen:

Okey. Kan tenke meg at prisene har økt på gode eksemplarer fordi de fleste billige har blitt kjørt i hjel, eller at det nå finnes overflod av "ombygde". Typisk gammel M-BMW prisutvikling...

Lurer egentlig bare på om det er mulig å få brukbar M3 E36 til rundt 150.000 kr. eller om det blir for optimistisk...

Vil ha noe med krefter nå, lei av å ville kjøre fort... :(

Skal se på gammel Saab med turbo også... Hadde vært gøy og hatt Saab en gang i livet :D Har samme greia med Alfa Romeo, må oppleves det også - da med V6...!

Tipper du kan finne en grei godkjent ombygd 3.0 i god teknisk stand til 150k. Gammel Saab 900 turbo blir jo endel billigere, men ikke helt den samme opplevelsen da!

Skrevet
Den uten skilt som ligger til 130 ligger til drømmepris delux.. Hadde gitt 60-70, ikke stort mer... Min mening :)

Ja, det er noen urealistiske prisinger ute på finn.no av og til. Ikke godkjent sliten m3 3.0 er vel egentlig ikke mer verdt enn motor+gir+bremser+litt til. Kan ikke prises i forhold til en skikkelig m3, spør du meg.

Skrevet

Takk for input ang. Saab, adivass.

flonoen: Blir ikke det samme med Saab, nei. Men det er mer oppnåelig, samt at puristen i meg ikke ønsker ombygd M3, men original... Da får jeg bare vente til høsten evt. neste år igjen med M3 med skilter drømmen...

wicky124: Kan du gi meg kjapp innføring i hvilken Saab en bør se på og ikke se på? Tenker på ordentlig 90-talls Saab... :)

Edit: FAEN a, skulle redigere litt, halve meldinga ble borte, dumt... Men ja, oooh, Honda Integra Type R!

Skrevet

Integra R har jeg hatt noen turer i passasjersetet på, og det er absolutt en gøyal bil! Sinnsykt kult med draget som kommer når vtecen kicks in yo, og den brå endringen i lyd. De er vel begynt å bli billige nå, 130k eller noe sånt? Tøffe inni også.

Skrevet
MX-5 (til 50.000) med turbo (+30.000 kr.) ved siden av. Kan tenke meg at det er jævlig artig pga. lave vekta og smale dekk...

Kjøra på! :D

Skrevet

Ser ut som de varierer fra 110-140 :)

Ja, digger de i sort med røde alecantra-seter! Må være råmoro på svingete veier å holde så høyt turtall...

Skrevet

Vi er 5 millioner nordmenn 8)

No offence, men jeg kan ikke på generelt grunnlag se det rasjonelle i at vi alt for hurtig bare blir flere og flere i Norge. Byene fylles opp av mennesker med uoverkommelige eiendomspriser for de aller fleste som resultat. Utbygging av infrastruktur og offentlige servicetilbud har mange steder et voldsomt etterslep. Det blir trengsel og redusert livskvalitet for de aller fleste... også selv om myndighetene påstår noe annet. Folk blir tvunget til å flytte langt ut av byene med håpløs pendling til følge. Det å bruke 2-3 timer hver dag for å komme til/fra jobben bør man kunne unngå i et land som Norge. Allikevel er det mange som allerede nå må bruke 40-60 timer hver måned på pendling. Man kan jo bare lure på hvor mye mer tid de samme menneskene vil bruke på pendling om 10 år.

Næringslivets Hovedorganisasjon varslet for kort tid siden sammenbrudd i trafikken i og rundt Oslo. Transportøkonomisk Institutt har som en følge varslet at flere vil flytte ut av byene som en følge. Aftenposten skriver at Oslo iht. omdømsbarometeret for 2011 får elendig karakterer. Jobbmarkedet er det som får folk til å bo i Oslo, men mange vil nok egentlig ikke bo der. Forskjellen mellom by og land forsterkes derfor kraftig i disse tider. Vi ser det på Tines relativt nasjonalromantiske reklamer på melkekartongene og vi så det på reaksjonene da bandet Plumbo holdt en litt uheldig takketale i forbindelse med Spellemannsprisen 2011. Historisk er det alt annet enn positivt for Norge hvis forskjellene og motsetningene mellom by og land blir for store.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...