Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ang boligpriser så må man jo nesten se på Oslo som ett unntakk, der er ikke boligprisene mye edrulige. Man kommer LANGT med 3 mill her i byen, og en kollega av meg skal bygge seg hus nå til 4 mill med tomt. Er snakk om et hus på over 300 m2 :shock:

Brodern har nettopp flytta inn i nye huset han starta på i høst, lokalisert uti Lier .. Huset er på komfortable 170kvm over 2 plan med ny fresh møblering, nytt kjøkken og stor stereo osv osv osv.. Herligheten kostet rett over 1.4mill :shock: Skal man trå til med det samme i Bærum blir prisen noe helt annet

Skrevet

Hehe! Jeg sitter litt her og ler, dama skulle kjøre E34en hjem fra besøk hos mine foreldre i stad. Siden ho er langt i fra vant med automat så forklarer jeg i klar tekst at venstre benet skal hvile. Alt går greit når vi kjører avgårde, vi nærmer oss en rundkjøring og ett gang felt hvor det er noen som skal over. Da "klør" det i clutsj benet til madammen og ho smeller bremsepedalen i bånn, jeg roper "Å FAEN!!" i overraskelse og treningsklæra mine som lå i baksetet ligger nå på dasjbordet og i midtkonsollen :shock: De som skulle over veien så heller noe småskremte ut i det dem smånervøst løper over :) Vi fikk iallfall konstantert at bremsene, de funker meget godt :wink:

Skrevet
hahaha kvinnfolk bak rattet ass

Hehehe! Husker da jeg var ganske fersk med lappen og lånte mine foreldres E60, kom jeg i god fart inn i ett lyskrys og skulle inn med clutsjen. Både jeg og kompisen min satt med "panna i frontruta"

Men best lo jeg da eksen min kjørte russebilen vi hadde, en Dodge Van. Det var inn med bremsa for fullkraft og uten ABS så sto vi på stive dekk bortover mens folk og ølflasker flaksa rundt inne i bilen som stoppet i en sky av blårøyk :roll:

Skrevet
Hehe! Jeg sitter litt her og ler, dama skulle kjøre E34en hjem fra besøk hos mine foreldre i stad. Siden ho er langt i fra vant med automat så forklarer jeg i klar tekst at venstre benet skal hvile. Alt går greit når vi kjører avgårde, vi nærmer oss en rundkjøring og ett gang felt hvor det er noen som skal over. Da "klør" det i clutsj benet til madammen og ho smeller bremsepedalen i bånn, jeg roper "Å FAEN!!" i overraskelse og treningsklæra mine som lå i baksetet ligger nå på dasjbordet og i midtkonsollen :shock: De som skulle over veien så heller noe småskremte ut i det dem smånervøst løper over :) Vi fikk iallfall konstantert at bremsene, de funker meget godt :wink:

What? Bare jeg som bremser med venstrefoten når jeg kjører automat?

Skrevet

What? Bare jeg som bremser med venstrefoten når jeg kjører automat?

Jeg har iallfall alltid hørt at man skal bruke høyrefoten til både brems og gass :)

Skrevet

Hmm.. Bremser jo med høyre i en manuell bil, men i automat synes jeg det er bedre med venstrefoten. Aner ikke hvorfor.. :lol:

Men skal bruke høyrefoten? Man skal jo holde begge henda på rattet og, men sjeldent jeg gjør det fordi..

Skrevet

Du kan vel strengt talt bruke de føttene du vil på de pedalene du vil :) Jeg bruker bare høyre i min bil. Deilig å kunne slappe av i venstefoten. Er det lang kø og man er sliten, så kan man veksle. Akselererer med automaten, og bremser med den foten man føler for.

Utrolig hva automat gjør med stressnivået i kø, spesielt om man er sliten :)

Skrevet

Hender seg at jeg har litt clutching i automat-drosjene, noe som funker dårlig. Aldri gjort det med passasjerer i bilen heldigvis, men føler meg passe teit når jeg gjør det. Er gjerne om jeg sitter litt i egne tanker og skal slakke ned for et kryss eller rundkjøring eller hva det måtte være.. Handler på refleks, men det er jo forsåvidt normalt da vi mennesker er vanedyr. Men hva automat angår så synes jeg igrunn at det er likegyldig om bilen er automat eller manuell nå. Har kjørt begge deler såpass mye at jeg ser både fordeler og ulemper. Er utrolig deilig å bare cruise med automat, men manuell er å foretrekke på vinterføre.

Skrevet

Ang boligpriser så må man jo nesten se på Oslo som ett unntakk, der er ikke boligprisene mye edrulige. Man kommer LANGT med 3 mill her i byen, og en kollega av meg skal bygge seg hus nå til 4 mill med tomt. Er snakk om et hus på over 300 m2 :shock:

Brodern har nettopp flytta inn i nye huset han starta på i høst, lokalisert uti Lier .. Huset er på komfortable 170kvm over 2 plan med ny fresh møblering, nytt kjøkken og stor stereo osv osv osv.. Herligheten kostet rett over 1.4mill :shock: Skal man trå til med det samme i Bærum blir prisen noe helt annet

Flytt på landet guttææær, jeg ga 1,2 for mitt, tett oppunder 200m2, klart, det var "brukt" fra før :P

Skrevet

betalte 1.2 200kvm 10 min fra byen, pusset opp alt selv så er jo som et nytt hus :)

bremse med venstrebeinet? jeg har ingen følelse med pedalen med det beinet der

Skrevet
betalte 1.2 200kvm 10 min fra byen, pusset opp alt selv så er jo som et nytt hus :)

bremse med venstrebeinet? jeg har ingen følelse med pedalen med det beinet der

Oi det var billig :)

Skal bygge sprell nytt hus med garage nå det kommer på 2,4 mill men syntes faktisk ikke det er så mye da jeg har endret veldig mye av ferdighuset og da er det prisen ferdig satt opp med garage også 196 kvm.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...