Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefalinger til rustbeskyttelse? Dette er da til en sommerbil med absolutt ingen rust, så jeg er litt tilbakeholden med å gå igang med masse sånn ditec-kliss overalt. Noen sier Kampen antirust, som har alle taxiene i byen....

Innspill? Eller trenger man sånt når man bare kjører om sommern?

Skrevet
Anbefalinger til rustbeskyttelse? Dette er da til en sommerbil med absolutt ingen rust, så jeg er litt tilbakeholden med å gå igang med masse sånn ditec-kliss overalt. Noen sier Kampen antirust, som har alle taxiene i byen....

Innspill? Eller trenger man sånt når man bare kjører om sommern?

Veldig greit å beskytte understellet mot rust om du er glad i bilen din. Ikke så veldig nødvendig om sommeren synes jeg, men...

Når det gjelder hva du bør bruke så anbefales olje dersom bilen er gammel. Dersom bilen er av nyere modell er det bedre å bruke tektyl. Bilen må være fri for rust når du behandler, men regner med at de fleste bedrifter hjelper til med å fjerne eventuell rust. Vi gjør hvertfall det.

Det skal også nevnes at en del bilmerker har spesielle anbefalinger i forhold til hvilke produkter/stoff som skal benyttes. Sjekk opp dette på forhånd!

Skrevet
Venter på at norsk tipping ringer angående vikinglotto kupongen min.

24_1336083048_xl.jpg

Dette er RÅTT.

Litt gubbete, men ganske fet egentlig ja ;D

Hehe, takker :D

Er faktisk ganske glad i den bilen, men den blir rett og slett ikke brukt nok og rett etter min mening. Denne sommeren har jeg også planlagt å være borte, så da blir den eventuelt stående fra begynnelsen av mai fram til neste år....

Noen som kjenner til Porsgrunn Bilsalg ved Henrik Jacobsen??

Han var visst muligens interessert i bytte... :-k

Skrevet
Hva mener dere denne USA m3'en er verdt?

Vurderer kjøp, men skeptisk til om jeg brenner meg og ikke får igjen i nærheten av pengene.

Hva kunne man fått hvis den var på norske skilter?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33929803

Det som er så greit med den er at den er en av SVÆRT får USA utgaver som faktisk ikke ser slik ut. Tenker da på større størfangere, reflekser på siden av støtfagerne og smalt skilt bak :) Men de frontlyktene ser ikke ut :roll:

Skrevet

Frontlykter driter jeg i...

De blir jo byttet til originale. Poenget med den er at den er ganske urørt og den har lavere tollavgifter enn en euro m3. Men hvis de ikkje er verdt meir enn 100 ferdig registrert, så er det altfor dyrt.

Kan vel ikkje bygge om til 3,2 euro før det er gått 10 år heller pga avgifter?

Skrevet
Frontlykter driter jeg i...

De blir jo byttet til originale. Poenget med den er at den er ganske urørt og den har lavere tollavgifter enn en euro m3. Men hvis de ikkje er verdt meir enn 100 ferdig registrert, så er det altfor dyrt.

Kan vel ikkje bygge om til 3,2 euro før det er gått 10 år heller pga avgifter?

Hvor fikk du den 10 års regelen fra? Avgifter på effektøkning blir det nok uansett, med bruksfradrag for hvert år som bilen eldes, som engangsavgiften. Unntaket er bil som er kjøpt/registrert i Norge før 96.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...