Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sommerflaket ville starte også! 8)

Hva slags bil? :D

1977mod Ramcharger! Sist helcab, taket er skrudd i seks bolter 8)

Eneste gangen taket har vært av denne bilen var i 1996!

DSC_0277.jpg

Skrevet
Til hvilken pris da...får man spørre om, og HVA i bytte?

Snakk om flere alternativer, men bare ett som i så fall kan være aktuelt for min del...

Skrevet

Skal man sveise i hullene på m3 traversforsterkningene? Er i full gang i dette øyeblikk, så hadde vært gull om noen vet :)0294e69f-7ba2-7f1c.jpg

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk

Skrevet
Det er da snakk om en 89 modell 190E... :) Vet ikke hva du vil anbefale til den.

Litt sent respons, men svarer likevell.. :)

Det finnes flere typer olje til understellsbehandling. Noen lager til og med egne blandinger ved å blande foreksempel olje og diesel. Linolje, spillolje/sagolje, Owatrol, Car System olja, Penzoil etc. benyttes ofte. I motsetning til blant annet Dinitrol, Mercasol og Tectyl er dette "tynne" stoffer som ikke stivner og betegnes derfor som olje. Fordelen med olja er at det ikke har noen betydning om du påfører dette på et understell som har begynt å rustne litt. Olje penetrerer ganske bra. Ulempen er dog at det må påføres årlig på bilen igjen. Stoffene som stivner (Tectyl, Mercasol og Dinitrol), legger seg som et ekstra lag og beskytter dermed understellet i en lengre periode (ca. 3-5 år mener jeg å huske).

Jeg vet at Mercedes anbefaler Mercasol til sine kunder vedrørende understellsbehandling. Dog gjelder dette deres nyere biler. Når det gjelder din bil er jeg litt usikker på om det anbefales noe spesielt i forhold til olje, men regner med at du kan bruke det meste av det de forskjellige bedriftene bruker. Personlig har jeg veldig god erfaring med Owatrol, og vil nok absolutt anbefale det. Det du også skal være veldig obs på er å ha bilen helt ren der olja skal påføres! Det skal også sies at tidligere Mercedeser har slitt litt med å miste PVC belegget under bilen. På grunn av nettopp dette vil nok olje være et mye bedre valg i forhold til understellsbehandling for ikke å "holde på fuktigheten" slik tykkere stoffer gjør.

Understellsbehandling med olje koster fra omtrent 1000-lappen og oppover, avhengig hvor du befinner deg hen her i landet. Så dette er helt klart en jobb jeg ville gitt til en bedrift, fremfor å gjøre det selv. Med mindre du har veldig lyst såklart ;)

Skrevet

Ei vennine av meg fikk i dag jobb som selger på Autostrada, hun ble plutselig en hel del kvalmere enn hun normalt er..

Hun jobba på ei elsjappe her tidligere, og hun var en elendig selger der, så hvordan hun fikk huka den jobben der forstår jeg ikke.

Skrevet

Faren til en av de mange hestefolka som trasker rundt på tomta jobber/jobbet på Autostrada :) Er ikke lenge mellom vær gang han dukker opp med DB9, F430 og annet snadder på gårdsplassen her :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...