Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Poenget er at det ikke skal være lukket da, Freddy! 8) Og mekanismen i min E30 som er 30 år om 1 år og 4 mnd fungerer utmerket...

Selvfølgelig... bortsett fra når det bør være lukket (og det er stort sett hele tiden på disse breddegrader). Jeg ser absolutt poenget med et soltak, men jeg har faktisk ikke hatt det på noen av mine biler de siste 20 årene. Soltak er oppskrytt.

Har du manuell lukkemekanisme på soltaket?

Skrevet

har man stor nok bil så er ikke hode-plass no viktig poeng... i sjuern kommer jeg aldri borti taket... Men i jaguaren kommer hårtuppene borti innimellom...

Jeg personlig "må" ha soltak på biler jeg kjøper...ofte har jeg unnlatt å kjøpe bilen nettop pga manglende soltak..

Skrevet
Poenget er at det ikke skal være lukket da, Freddy! 8) Og mekanismen i min E30 som er 30 år om 1 år og 4 mnd fungerer utmerket...

Selvfølgelig... bortsett fra når det bør være lukket (og det er stort sett hele tiden på disse breddegrader). Jeg ser absolutt poenget med et soltak, men jeg har faktisk ikke hatt det på noen av mine biler de siste 20 årene. Soltak er oppskrytt.

Har du manuell lukkemekanisme på soltaket?

Nei. Motor. På min første E30 hadde jeg sveiv. Ser at sveiv kanskje er en fordel mtp at bilen ikke blir yngre med årene som går. Sveiv er dessuten sjarmerende, og du må sveive over 60 ganger for å sveive det helt opp! :lol:

Skrevet
har man stor nok bil så er ikke hode-plass no viktig poeng... i sjuern kommer jeg aldri borti taket... Men i jaguaren kommer hårtuppene borti innimellom...

Jeg personlig "må" ha soltak på biler jeg kjøper...ofte har jeg unnlatt å kjøpe bilen nettop pga manglende soltak..

Spørsmålet er hvor høy man er. Jeg er 185 cm høy og merker godt at det subber litt på toppen av hodet i de fleste moderne pre-E60 BMW´ene med soltak... selv med setet i laveste posisjon (E65 har jeg ikke kjørt med soltak).

Skrevet

PS: Du visste kanskje ikke at man må sveive over 60 runder for å sveive opp taket på en E30? Det kan du nemlig ikke finne på wickypedia! :lol:

Skrevet
Nei. Motor. På min første E30 hadde jeg sveiv. Ser at sveiv kanskje er en fordel mtp at bilen ikke blir yngre med årene som går. Sveiv er dessuten sjarmerende, og du må sveive over 60 ganger for å sveive det helt opp! :lol:

Jeg hadde manuelt soltak på min 1987 E30 320i (og 60 ganger sveiving høres litt mye ut). At mekanismen stadig virker fint etter 30 år er imponerende, men det blir evt. noe større herk når den bestemmer seg for å stoppe når soltaket selvfølgelig er i åpen posisjon... :roll:

Skrevet

Er 186, og merker ikke noe til dårlig takhøyde i e34'en min. Kjører stort sett med setet helt nede, og da er det iallefall ikke noe plassproblem med soltak. Hender jeg føler meg som en pensjonist og løfter setet opp litt, og enda er det plass til hodet.

Skrevet
60 runder?

Ja! Men nei. Det var et tall jeg fant på. Men jeg telte en gang, klarer ikke å huske korrekt ant. runder nå, men det var vannvittig mye. Vet at jeg har postet det her for x ant. år siden...! :applause:

Skrevet
PS: Du visste kanskje ikke at man må sveive over 60 runder for å sveive opp taket på en E30? Det kan du nemlig ikke finne på wickypedia! :lol:

Du påstår så.. og hva ønsker du å oppnå med dette innlegget? Jeg kan ikke huske at det er 60 runder for å åpne et manuelt soltak på E30... 30-40 kanskje... :roll:

Skrevet

Snakker om TAKET ja ;)! Ja. Leddet glasstak med vinsj.

Fredrik:

Det var en spøk! Ta deg en øl og le! :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...