FredrikE24 Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Nå er det jo snakk om at det skal taes i bruk en nyere DAB modulasjon enn det som er i drift idag når det trer i kraft for fullt, husker ikke helt hva dette heter, skal sjekke litt! Greit å kjøpe mottaker som støtter denne modulasjonstypen når man først kjøper!
Jokkke Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Jeg har Bilstein B10 60/40 senkesett på bilen min nå, men jeg ser at det blir litt for lite senk foran, og med nye kantfelger som snart skal kjøpes, så ser jeg at bilen må lengre ned mot bakken. Jeg har sett på en del billige sett, f.eks TA Technix justerbare settet til 2490,- og JOM Coilovers til 2990,- .. Vil jeg bli veldig skuffet hvis jeg går fra Bilstein senkesett som er vel det beste du kan få til disse bilene, til noe billig justerbart senkesett?
S.Hafsmo Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Noen som har erfaring med autodab? Retrofit for BMW For både med og uten navi. http://www.autodab.no (Forhandler til mekonomen). Ser jo lovende ut om man ønsker dab. 3000,- koster den. Tror ikke jeg gidder å stresse med disse DAB greiene. Etterhvert som det nærmer seg nedstenging av FM-nettet vil det nok poppe opp adaptere og greier over alt. Sannsynligvis til langt mindre enn 3k. Har de i det hele tatt bestemt seg for hva slags system de skal gå for? blir det Dab+?
FredrikE24 Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Nå er det jo snakk om at det skal taes i bruk en nyere DAB modulasjon enn det som er i drift idag når det trer i kraft for fullt, husker ikke helt hva dette heter, skal sjekke litt! Greit å kjøpe mottaker som støtter denne modulasjonstypen når man først kjøper! DAB+ var navnet, med AAC+ komprimering istedefor! Sørg for at mottakeren støtter DAB+
knut_olestad Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Hvorfor ikke lese seg opp på bilkunnskap og spøke med Fredrik når han snubler i fakta i stedet? Kanskje akkurat det hender noen ganger, eller kanskje ikke... Man må ha god greie på bil for å vite det sikkert. Takk for tilliten, men jeg snubler ofte i fakta. Jeg kan imidlertid stort sett nok om de forskjellige bilmodellene til å merke når jeg er på ville veier og da vet jeg også nok til å vite nøyaktig hva jeg ikke vet. Dette gjør det lett å finne fakta andre steder. Du kan iallefall mye mer enn meg når det gjelder E12/E28 og VW Transporter T3 Syncro... Greit å ha noen å dele kunnskap med
Jordfræsar Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Nå er det jo snakk om at det skal taes i bruk en nyere DAB modulasjon enn det som er i drift idag når det trer i kraft for fullt, husker ikke helt hva dette heter, skal sjekke litt! Greit å kjøpe mottaker som støtter denne modulasjonstypen når man først kjøper! DAB+ var navnet, med AAC+ komprimering istedefor! Sørg for at mottakeren støtter DAB+ Stemmer stemmer. Er dobbelt så mye "lyd" enn forgjengeren. En som regel kun softwarebasert for støtten. Så de fleste har allerede DAB+ støtte. Min portable trengte kun en aktiveringskode og firmware update. Den saken jeg linka til bruker DAB+. Den har også støtte for DMB, som er noe eget igjen.
[space] Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Chris Harris snakker om dekkbredde i en C63 AMG: Absolutt noe å tenke på! Z4en hadde absolutt morsomst kjøreegenskaper på vinterhjula. De breie bakhjulene på sommerfelgene medførte at bilen hadde en tendens til å understyre istedet for å være leken. (På den annen side satt den som støpt ved aktiv kjøring)
fish Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Personlig foretrekker jeg soltak. Har hatt biler både med og uten, og jeg definitiv liker soltak. Bilen vi har nå er den første med glass soltak og klima, bare elsker det.
spruddel Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Har soltak i min E46 touring, er vel 1,86 og ryggen er vel 1 meter, 60 cm bein og 26 cm hode Føles hvertfall sånn, lang i ryggen med andre ord. Sitter i tillegg ganske rett i ryggen i en slik sittestilling man skal ha på banekjøring omtrent. Treffer taket med håret noen ganger bare, skulle heller ønske setet var manuelt og gikk lenger ned enn at jeg hadde høyere tak. Soltak i glass er virkelig koselig, gir mye lysere kupé og det er ganske digg på varme dager med soltaket oppe faktisk
knut_olestad Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Soltaket på Golfen åpner kun i bakkant.. idiotisk.
ls44mm Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 ":1ccmhgw6]Chris Harris snakker om dekkbredde i en C63 AMG: Absolutt noe å tenke på! Z4en hadde absolutt morsomst kjøreegenskaper på vinterhjula. De breie bakhjulene på sommerfelgene medførte at bilen hadde en tendens til å understyre istedet for å være leken. (På den annen side satt den som støpt ved aktiv kjøring) Jeg kan kanskje si jeg hadde noe lignende opplevelse, slang på gamle harde vinterdekk bak på 190 2.0 autolat. Vell, morsomt? Ja, var noe merkelig med å ligge 80-90 med mye rattutslag på våt asfalt, men i lengden? Slitsomt og utrygdt. Var kul innslag, men det sier jo seg selv. Du har en båt av en bil med balong dekk til helvete. Den snakker i ropert til deg før den slepper, alt er så klart. Den understyrer, upresis og overstyrer osv, så får du på større felger og lavprofils dekk. Bare der så er det mere presisjon i bilen, den snakker forsatt godt til deg, men du kan presse den litt mer. Så senker du den og stiver den, en helt ny bil å kjøre. Snakker kanskje ikke like tidlig som før når den slepper, men mere presis og kan presses mer. Hvis du setter på semi slicks og legger tid i understell så kommer den til å sitte som støpt på veien, men når den først slepper, ja, da slepper den mere brutalt enn båt bilen. Så jeg så ikke helt poeng med det? Hva var greia? Bilen er morsomere å kjøre fordi den eier ikke grep? Eller pga den sier ifra på forhånd at, du, jeg tror ikke jeg klarer den svingen i 80 med tråsykkel dekk? Ja, det er morsomt, men hvem faen vil ha noe sånt no på gata som han nevner (superbil fun street osv osv osv) Følte at det var bare dumt. My 2 cent PS. Kul lyd i åttern.
[space] Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Det underliggende poenget er vel egentlig at biler som Mazda MX5 og nå Toyota GT86 er fantastiske kjøremaskiner nettopp fordi du kjører de mer "on the edge" i helt normale lovlige hastigheter, mens en superbil må piskes opp i godt over lovlige hastigheter før du får smake hva den har å by på. Denne AMGen ville selvfølgelig vært livsfarlig i vanlig trafikk. Tenk bare på oppbremsing Men her var det jo tatt til det ekstreme for å vise et poeng.
S.Hafsmo Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Jeg har Bilstein B10 60/40 senkesett på bilen min nå, men jeg ser at det blir litt for lite senk foran, og med nye kantfelger som snart skal kjøpes, så ser jeg at bilen må lengre ned mot bakken. Jeg har sett på en del billige sett, f.eks TA Technix justerbare settet til 2490,- og JOM Coilovers til 2990,- .. Vil jeg bli veldig skuffet hvis jeg går fra Bilstein senkesett som er vel det beste du kan få til disse bilene, til noe billig justerbart senkesett? Jeg tror nok du vil miste mye komfort på denne måten. Min E34 ble mye mer "stampete" når jeg gikk fra Bilstein/lowtec kombo til FK Konigsport coilovers. Coilovers til 3k hadde jeg ikke gidda å vurdert en gang.
ls44mm Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 @space Hehe ja, synes jeg ser for meg hehe stakkars dekka stikker av fra felgen før du rekker å tråkke på bremsen hehe Og ja, det er sånn det er med de superbila, alt skal være så supert. Super pris men super grep og super power, kanskje ikke fult så super rik kakse sjåfør? Ihvertfall super kræsj og blir super dyrt hehe Glad jeg ikke har det problemet, og som du sier, er noe feter å piske små sint mx5 rundt våre småveier
Anbefalte innlegg