Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

En høydare fra min ungdomstid. Action filmen Death Wish II med Charles Bronson fra 1982. På den tiden leide vi film på enten Beta eller VHS. Nesten ingen hadde avspiller, så vi måtte leie Moviebox i tillegg (bærbar VHS). :-) Filmen går nå på TV2 Zebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt de filmene der jeg også. Men jeg ser ikke filmer med reklameavbrudd. Jeg så nylig et par andre filmer med Charles Bronson (Toget til Fort Humbolt og The Mechanic). Det var begge filmer jeg likte da jeg så dem på 80-tallet (selv om filmene er fra begynnelsen av 70-tallet). Noe som slår meg er at de filmene der er langt fra så holdbare som f.eks. Clint Eastwoods filmer. Gode gamle Clintern holder mål fremdeles han selv om noen av filmene er en mannsalder gamle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...siden det er mer liv her enn på diverse merceforum....Noen som vet hvilke skjermbreddere som passer på en mercedes c-klasse 1997 model? bilen er rusten og fæl og går vel ikke igjennom eu i oktober så den skal bare skamsenkes og få på brede felger...men må skjule at en del av bakre hjulbuen er borte...så... skjermbreddere fra golf 3 kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal starte høggeri etter nettbutikken... Hva den skal differensiere seg på i forhold til de som eksisterer i skal jeg ikke avsløre, men det kommer til å få ut mange "hvorfor tenkte ikke vi på det før?" hos de aller fleste :) Så spare opp masse cash, finne investorer og gjøre alt klart for bilimport i stor skala til Kina-bilene har klart å komme opp på respektabel (europeisk) standard!

Tror jeg kommer til å trives som min egen sjef :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal starte høggeri etter nettbutikken... Hva den skal differensiere seg på i forhold til de som eksisterer i skal jeg ikke avsløre, men det kommer til å få ut mange "hvorfor tenkte ikke vi på det før?" hos de aller fleste :) Så spare opp masse cash, finne investorer og gjøre alt klart for bilimport i stor skala til Kina-bilene har klart å komme opp på respektabel (europeisk) standard!

Tror jeg kommer til å trives som min egen sjef :)

akkurat hva denne "hvorfor tenkte vi ikke på dette før" greia klarer jeg ikke heeelt å tenke ut hva kan være.

Det med biler fra kina derimot kan vel bli en liten utfordring mtp godkjenning her i europa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Import av Kina-biler blir aktuelt når de har blitt sikre nok til 3+ stjerner i NCAP, har fått driftsikkerhet, fått akseptabel opplevd kvalitet (Kia-nivå) og har basic utstyr som CD-spiller, antispinn, airbag++

Lang vei å gå, men husk at de allerede har kjøpt opp Volvo så der vil de hente noe kunnskap ;)

Utfordringa er, etter hva jeg har skjønt, at kineserne ikke forstår kvalitet på samme måte som vi/koreanerne/japanerne/etc. gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt de filmene der jeg også. Men jeg ser ikke filmer med reklameavbrudd. Jeg så nylig et par andre filmer med Charles Bronson (Toget til Fort Humbolt og The Mechanic). Det var begge filmer jeg likte da jeg så dem på 80-tallet (selv om filmene er fra begynnelsen av 70-tallet). Noe som slår meg er at de filmene der er langt fra så holdbare som f.eks. Clint Eastwoods filmer. Gode gamle Clintern holder mål fremdeles han selv om noen av filmene er en mannsalder gamle :)

Clint Eastwood´s tidlige arbeider med Sergio Leone´s såkalte "dollar" trilogi (A Fistful of Dollars, For a Few Dollars More og The Good, The Bad and The Ugly) er fantastiske, selv om den eldste filmen kom allerede i 1964. Det er ikke stor filmkunst, men de er ikoner for en artig filmsjanger og ikke minst er de god underholdning. Tilsvarende også med Eastwoods Dirty Harry filmer...

(Sudden Impact). Harold Callahan er en fantastisk karakter og er vel på mange måter en karikatur på Eastwood selv. Hans senere arbeider hører utvilsomt til filmhistoriens aller fineste produksjoner. Clint Eastwood er en legende... ingen tvil om det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...