bmwgrace Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 noen som vil kjøre meg og bilen min opp til Gatebil? Heha. Får ikke kjørt grunnet heavy medisiner..
Jørgen Lie Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 jørgen, tuller du nå? da må jeg nesten få rævva i gir og begynne med mc-lappen jeg også! lærte meg å kjøre på r1'n til en kamerat av meg, og videre på z1000'n han bytta den mot. nå er begge solgt, og jeg tror jeg savner de like mye som han selv, for det er en utrolig befriende følelse å kjøre, selv om jeg kun har kjørt på stengte områder og småveier.. Niks.. Var faktisk ikke klar over d selv, før en kompis av meg (diohrvik) sa det.. Faren hans jobber på kjøreskolen som jeg har brukt, så han spurte om jeg gjorde det nå pga reglene neste gang.. Men det gjorde jeg jo ikke oioi! det visste jeg ikke! takk for tipset om MC-lappen! Bare hyggelig De nevner selvølgelig ikke noe på kjøreskoler/Statens Vegvesen.. Fordi de vil jo tjene mere på at folk kjører opp neste år.. Men når det er sagt, så er oppkjøringa verd pengene.. Du lærer sykt mye, og sett at du bruker ca 20 lapper (med dagens priser) på lappen, så har du den ut livet.. Det er ikke mye penger egentlig, kontra glede. faen, alltid skal det være sann.... drit lei av regla.. kanskje an burde bruke feriepenger på mc lapp:D Jeg er faktisk litt enig i at storsykkel bør ha 24års-grense.. Å sleppe løs en 20åring (som da har hatt mellomklasse fra 18år), på en R-sykkel av større eller mindre grad er egentlig galskap.. Det er bare flaks at det er så lite ulykker, og at statistikken går nedover.. Bank i bordet!!! Jeg har ventet til nå (er 26år) med hensikt.. Ganske enkelt fordi jeg nå først føler at jeg har nok mellom ørene til å bruke kjøretøyet med en hvis dose fornuft..
Thewiz Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Oi, nå ble jeg veldig glad for at jeg har starta med MC lappen! Har bare langkjøring og oppkjøring igjen!
Anders92 Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Ville ikke droppa MC-lappen.. Neste år må du være 24år for å kjøre opp på stor MC... Samt at du må kjøre opp på mellomklasse først.. Ergo, det blir myye dyrere. Det du mener er at jeg som 19åring (Fyller 20 i år) har muligheten til å ta mellomtung i år, og da vil det automatisk gå over på tunglappen ved fylte 20 eller 21? (Tok lettlappen da jeg var 16, så har forstått det slik at jeg kan kjøre ubegrensa ved fylte 20år?) Kontra å drøyen til neste sessong, og ikke få tung før jeg er 24, og i tillegg egen oppkjøring på tung? Isåfall setter jeg meg på lista på kjøreskole med en jævla gang!
Larsinnj Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 oioi! det visste jeg ikke! men fant ut av at den 525`n stod for langt unna.. får bli en annen gang takk for tipset om MC-lappen! Den E12'en er det Hjelen her inne som har. Bor i samme bygda som meg han. Har ikke sett så nøye på den sev, men skal visst være ganske bra etter hva jeg har hørt.
Thewiz Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Når du er 18år kan du ta lappen til mellomtung, da kan du kjøre plombert sykkel (34hk). Hvis du har mellomtung trenger du kun et banekurs eller noe slikt så får man tung lappen når man fyller 20 / 21. Når man har lett får man aldri oppgradert selv om man blir eldre.
Jørgen Lie Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Ville ikke droppa MC-lappen.. Neste år må du være 24år for å kjøre opp på stor MC... Samt at du må kjøre opp på mellomklasse først.. Ergo, det blir myye dyrere. Det du mener er at jeg som 19åring (Fyller 20 i år) har muligheten til å ta mellomtung i år, og da vil det automatisk gå over på tunglappen ved fylte 20 eller 21? (Tok lettlappen da jeg var 16, så har forstått det slik at jeg kan kjøre ubegrensa ved fylte 20år?) Kontra å drøyen til neste sessong, og ikke få tung før jeg er 24, og i tillegg egen oppkjøring på tung? Isåfall setter jeg meg på lista på kjøreskole med en jævla gang! Om du har lettlappen, og kjørte opp på mellom ved 18år, så får du stor MC ved fylte 20, automatisk. Men om du ikke har kjørt opp på mellomtung i mellomtiden må du vente til du er 21år. Om du kjører opp som 19-åring, altså før du er 20, så tror jeg ikke du får den før du blir 21 uansett.. Lurer på om det er 2år som er "grensa".. Men det er jo bare og ta en tlf på trafikkstasjon evt kjøreskole, så får du jo vite det ganske kjapt! Når du er 18år kan du ta lappen til mellomtung, da kan du kjøre plombert sykkel (34hk). Hvis du har mellomtung trenger du kun et banekurs eller noe slikt så får man tung lappen når man fyller 20 / 21. Når man har lett får man aldri oppgradert selv om man blir eldre. Det første er riktig.. Hvis du har mellomtung, får du lappen automatisk. Så er det vel bare banekjøring som er forskjell ja.. Trooor jeg.. Om du ikke har det også på mellomtung nå da.(??)
haybimmsen Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 jeg hadde lettlapp som sekstenåring... lyst på sykkel igjen, gjærne med mere ponnya, blir 19 i sommer, kanskje jeg burde melde meg på
Thewiz Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 For de som er mer interessert i MC lappen kan lese en liten tråd jeg mekka sammen her for noen år siden. http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=684746
Fredrik 90 Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 MC har aldri vært noe for meg, til tross for at jeg har en MC interessert far og kamerater. I tillegg til bil så har det alltid vært båt som har opptatt interessen og prioriteringene mine
Erik89 Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Hvis du har mellomtung trenger du kun et banekurs eller noe slikt så får man tung lappen når man fyller 20 / 21. Du tar ALT når du tar lappen til mellomtung, du kjører jo tung sykkel på skolen, og til oppkjøringa. Så når du fyller 21, så går lappen din automatisk over til tung fra mellom
Jordfræsar Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 God og gammal, men like impregnert hver gang. Like bra sommerlåt i år som i fjor
asv Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Like gode sommerlåter i år som i fjor og årene før der også! Sommerlåtene her forbinder jeg med varmt vær, solbriller, takluka oppe, vinduer nede og cruising! Sommerlista mi inneholder selvsagt mye mer, men akkurat de der føler jeg virkelig er fine cruising låter
SofaKingFresh Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 noen som vil kjøre meg og bilen min opp til Gatebil? Heha. Får ikke kjørt grunnet heavy medisiner.. Hah, ser for meg at kjøreturen , med deg i setet på heavy medisiner, kan bli en lattermild tur?
Robkill Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Uff... e23'n gikk opp mot rødsona på tempen to ganger i stad, køkjøring i Oslo med dette været var visst ikke helt Ok for den gamle gretne gubben som den er! Så fikk endelig somla meg til å montere elvifta nå, den må jo på før eller siden uansett. Men alt i alt en fin tur, fikk tommelen opp av noen svensker, ble tatt bilde av av en eldre mann samt spotta noekult i sin grønne rakett! Tenkte jeg skulle ta han igjen, så da kjørte jeg litt friskt oppover gatene der.. men da dro han over på et lys som gikk over til rødt, og borte ble han
Anbefalte innlegg