Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haha, opplevde noe av det samme i helga dog i mindre skala :mrgreen:

Sto på en shell i bærum med flatt bakdekk klokka 04 på lørdag, kjørte litt fram og tilbake for å prøve å vri det på igjen.. 5min senere kom det 2 politibiler, 5 politibetjenter og 1 hund. Ble kastet ut av bilen, slengt nedi bagasjeluka og påført håndjern.. Ble så satt i politibilen i påvente av at hundene skulle gjøre jobben sin(søke etter narkotika).. Politiet hadde fått melding om et mulig innbrud på stasjonen :shock: Begynte bare og le og forklarte situasjonen med flatt bakdekk osv :lol: De sjekka litt på bilen, beklaget seg og kjørte videre :) Action! :D

Er det mulig????? hva med og spørre før de handler? hadde blitt forbanna hvis dette hadde hendt meg i hvertfall :D

Hadde anmeldt dem, bare fordi man kan! de kan ikke holde på sånn som det, så noen må gi dem en smack over håndleddet!

Dere har et poeng, men sett fra politiets side kan de aldri vite hva de møter.. Hva om jeg hadde sittet med en kniv eller en revolver? Politiet må ta sine forhåndsregler for å unngå skader eller eventuelt død.. Jeg personlig tar ikke denne hendelsen så tungt. Litt action i hverdagen skader vel aldri!? ;)

Skrevet

neida, det er greit nok, men frihetsberøvelse er straffbart, og også bruk av vold, her var det ikke noe snakk om selvforsvar såvidt jeg skjønte det, så vedkommende kunne fått fengsel i teorien! ;)

Skrevet
Dere har et poeng, men sett fra politiets side kan de aldri vite hva de møter.. Hva om jeg hadde sittet med en kniv eller en revolver? Politiet må ta sine forhåndsregler for å unngå skader eller eventuelt død.. Jeg personlig tar ikke denne hendelsen så tungt. Litt action i hverdagen skader vel aldri!? ;)

Du må da være en kjenning av Politet eller noe som får en sånn behandling, slik det høres ut så er det snakk om overdreven maktbruk spør du meg.

Skrevet

Det var da fælt til barnslig holdning mot politiet. Hvis noen hadde ranet huset ditt tror jeg ikke du hadde fortalt politiet at de måtte spørre den mistenkte om han var en kriminell før de la håndjern på han..

Skrevet

En kompis som satt på fikk samme behandling, de kjente ikke til hvem vi var.. De fikk melding om mulig innbrudd og handlet deretter :)

Skrevet

Jeg personlig ler av hele situasjonen..De har en jobb å gjøre. Er bra at de rykker ut med nok mannskap for å ta disse som sloss overalt..men teit at det skal gå utover meg...menmen..

Skrevet
En kompis som satt på fikk samme behandling, de kjente ikke til hvem vi var.. De fikk melding om mulig innbrudd og handlet deretter :)

De kjente deg nok igjen ja :mrgreen:

Skrevet

Hafsmo: jeg vil ikke påstå at det er "skjelig grunn til misstanke" om at fjeld eller wicky var blandet inn i sakene, og da har de ikke lov til å legge dem i jern...

men ja, det er absolutt bra de gjør noe for å få slutt på ugang, slagsmål, innbrudd osv! ;)

Skrevet

Bedre føre var.

Fjeld og Wicky er sikkert solide karer som tåler såpass. Hadde det vært 14år gamle jenter hadde jeg jo forstått at man reagerte på litt hardhendt behandling. ;)

Skrevet

Jeg ble ofte stoppet i E30 Touringen... Sliten bil med brun fyr bak rattet i hvite Kjelsås midt på natta (da jeg kjørte hjem fra kompis), hahaha... Ble stoppet typ 6-7 ganger ila. ett år... Men det gjorde ingenting, fleste politimenn er hyggelige. Fått endel advarsler, men aldri bot.

En dag for lenge siden slappet min kompisgjeng av på Bjølsen. Det skjer mye dritt i det området. Plutselig kommer det et par kommandobiler, tar med seg 5-6 av kompisene mine og forsvinner. Vi bare "Whaaaat??". Kompisene mine dreit nesten på seg, de skjønte jo ingenting, men det hele var en misforståelse (politiet trodde de hadde begått et ran og hadde tatt feil "gjeng"). De ble sluppet fri med en gang og fikk en historie å fortelle!

Eneste dårlige erfaringa jeg er har var da jeg kjørt 10-15 over i 50-sona i Subaruen min en vinterdag. Det er noen lyskryss jeg kjørte hver dag forbi. Hvis jeg kjører litt over fartsgrensa, rekker jeg alt før det blir rødt, eller så må jeg vente lenge på lyskryssene, så jeg pleide alltid å kjøre litt over fartsgrensa. Pga. frost på bakruta så jeg ikke at en politi-Vito lå bak meg hele tiden. Rett utafor hjemmet, der jeg kjørte saktere, kom det en eplekjekk politimann og etter normale "vognkort og førerkort takk" sa han "I dette landet skal man følge fartsgrenser." Jeg ble helt rød (jeg anser Norge som mitt land), men var kaldt og det var sent, så jeg sa ingenting tilbake.

Det var en klassisk situasjon av når man kommer på perfekt comeback i ettertid. Jeg skulle bare svart "Jaha, det må du i landet mitt også."

En annen gang var jeg på veien i 05-tiden på en hverdag... Så ser jeg sivil Avensis i motgående fil (to store voksne menn foran, begge med skinnjakker, i en sota Avensis, hahaha, blir ikke mer obvious!) og ser i bakspeilet mitt at de tar en usving og følger etter. Dette er veldig lokalt og jeg kjenner veiene godt. Jeg gønner på med en gang de er ute av sikt for å se om de følger meg. Ja, det gjør de. Kjører inn i garasjeporten, og de følger etter og havner i fellesgarasjen vår. "Bor du her?" "Ja" "Ok, det var alt. Hvordan kommer vi oss ut?" Hehe. Gøy å leke katt og mus med politiet! Jævlig pirrende å se om man klarer å riste dem av... Må holde meg bort fra sånt, selv om fristelsen er jææævlig stor bare for pur faenskap :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...