Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ukomfortabel, stiv og stumpete, vonde seter.. Og uansett hvor god motoren er så veier ikke det opp for en direkte vond kjøretur. Vår tidligere Ram 1500 4.7 var en helt annen bil. Mykere fjæring, bedre seter, gikk like bra og hadde et lavere forbruk. 1500 veier også 500 kilo mindre, det merker man godt.

Så mitt tips, gå for en 1500 :) Snakker om bensin så det er klart.

Skrevet

Kokepunkt?

Edit: Søkte litt på google, så at det er den vi bruker på jobben. De er identiske men forksjellige farger mener jeg. Men husk at Blue racing bremsevæska er blå, det står at den kan blandes med _de fleste_ dot 3,4 og 5.1 bremsevæsker, men jeg ville passet på og suge rent/flushe hele systemet så du kun har blue racing på. Det praktiserer vi på jobben om vi bytter til den.

Men siden du skal kjøpe "grom" bremsevæske ville jeg vurdert endless sin. Kokepunkt på 328 grader istedenfor 280 ;)

Da ble det kjøpt blå, så får man tro bilen vil bremse :)

Nah..klarer seg med vanlig bremsevæske på denne her. Om 2 mnd så blir den satt i garasjen for vinteren, såeh..

Skrevet

Kokepunkt?

Edit: Søkte litt på google, så at det er den vi bruker på jobben. De er identiske men forksjellige farger mener jeg. Men husk at Blue racing bremsevæska er blå, det står at den kan blandes med _de fleste_ dot 3,4 og 5.1 bremsevæsker, men jeg ville passet på og suge rent/flushe hele systemet så du kun har blue racing på. Det praktiserer vi på jobben om vi bytter til den.

Men siden du skal kjøpe "grom" bremsevæske ville jeg vurdert endless sin. Kokepunkt på 328 grader istedenfor 280 ;)

Da ble det kjøpt blå, så får man tro bilen vil bremse :)

Nah..klarer seg med vanlig bremsevæske på denne her. Om 2 mnd så blir den satt i garasjen for vinteren, såeh..

Den blå og den gule har samme egenskaper. Meningen er at man skal bruke gul og blå annen hver gang, dermed kan man være sikker på at man har byttet ut all bremsevæsken når det kommer ut bremsevæske i en annen farge i enden. ;)

Jeg bruker ATE sin blå og random dot 4 gul ved annen hvert skift.

Skrevet

2.5liter/mil på småkjøring :) litt mer på RAM 2500 5.7! Fordelen med bensin er at en stor andel er konvertert til gass, literprisen ligger på 6-7kroner litern :) Blir ikke så gæernt forbruk :)

Skrevet

Er 50000,- for mye forlangt for en 2001 e46 316aut som det er byttet:

Alle foringer og stag i forsilling.

Coilovers

Bremeskiver og klosser forran og bak.

Bakpotte

Ekspansjonstank og termostathus.

Luft og oljefilter

2 abssensorer.

Bilen har ikke blitt brukt siden. Og er nettopp eugodkjennt.

Lakket lister og dørhåndtak utvendig.

Lyst sport stoff. Sportratt og svarte int. lister.

osv.. isåfall hva er en grei pris ? Var egentlig tenkt at damen skulle ha den bilen, men hun ville heller ha e39en :P

Skrevet
Er 50000,- for mye forlangt for en 2001 e46 316aut som det er byttet:

Alle foringer og stag i forsilling.

Coilovers

Bremeskiver og klosser forran og bak.

Bakpotte

Ekspansjonstank og termostathus.

Luft og oljefilter

2 abssensorer.

Bilen har ikke blitt brukt siden. Og er nettopp eugodkjennt.

Lakket lister og dørhåndtak utvendig.

Lyst sport stoff. Sportratt og svarte int. lister.

osv.. isåfall hva er en grei pris ? Var egentlig tenkt at damen skulle ha den bilen, men hun ville heller ha e39en :P

Har du bilde da?

godkjent med coilovers?

km stand?

50 000 hørtes i grunn som en grei pris :)

Skrevet

Har du bilde da?

godkjent med coilovers?

km stand?

50 000 hørtes i grunn som en grei pris :)

Skal knipse noen bilder og legge den ut imorgen, men måtte bare få litt pekepinn for hva man skal legge den ut for.

Blir tapsprosjekt som vanlig det her =P

Er ikke godkjennt med coilovers ennå nei.

Husker ikke helt kmstand men mener det var ca. 150000

Liker det meste med bil, men virkelig HATER bilsalg.

Skrevet
Er jo stein umulig å finne en fin E46 stasjonsvog som oppfyller mine krav. Æsj ..

Sjekka i tyskland eller er det ikke noe å spare?

Har ikke sjekka mobile.de enda. Får ta det nå som jeg har kommet meg på pc'en :)

Er jo stein umulig å finne en fin E46 stasjonsvog som oppfyller mine krav. Æsj ..

Tja, holdt på litt jeg, fant en :P Hva er kravene da? Har ikke så ille krav som meg håper jeg?

Vel, krav er egentlig en annen farge enn 95% av alle E46 i Norge. Som er Sort, grå eller sølv. Det skal jeg IKKE ha.

Vil helst ha en rød, blå, grønn (Som din :D ) eller en annen farge. Anthrasit grå går ann. Mørk grå altså. Dem kan bli fine. Men ikke SØLV-grå ish.

Disse tingene under er ikke et MUST, men veldig positivt.

Skinn

Navi

M-tech pakke

Firehjulstrekk

Må ha:

Diesel med automatkasse. Evt. 325Xiat. Det går ann og.

OK pris.

Lav km.

Er vel egentlig flere ting som spiller inn og. Utstyr osv, men det kommer jeg ikke på i farta.

Men jeg ser den rette når jeg ser den. Det er det ingen tvil om. Nå får jeg vel bare begynne å lete! :D

Skrevet

Vel, krav er egentlig en annen farge enn 95% av alle E46 i Norge. Som er Sort, grå eller sølv. Det skal jeg IKKE ha.

Vil helst ha en rød, blå, grønn (Som din :D ) eller en annen farge. Anthrasit grå går ann. Mørk grå altså. Dem kan bli fine. Men ikke SØLV-grå ish.

Disse tingene under er ikke et MUST, men veldig positivt.

Skinn

Navi

M-tech pakke

Firehjulstrekk

Må ha:

Diesel med automatkasse. Evt. 325Xiat. Det går ann og.

OK pris.

Lav km.

Er vel egentlig flere ting som spiller inn og. Utstyr osv, men det kommer jeg ikke på i farta.

Men jeg ser den rette når jeg ser den. Det er det ingen tvil om. Nå får jeg vel bare begynne å lete! :D

Det er ulempen med å kjøpe bruktbil.

Jeg har to "farger" som jeg virkelig missliker på biler, sølv og svart.

Likevel har bruksbilene mine vært: svart, sølv, svart, grå.

På e91 kunne jeg ikke være så kresen på fargen siden jeg ville ha bensinsekser og manuell. Så det var bare en farge og velge i. Men jeg hadde tatt en ordentlig farge som rød eller blå hvis jeg hadde hatt muligheten.

Sånn er det når forhandlerene forteller kundene at svart, sølv og grå er det eneste man får solgt igjen etterpå.

Skrevet

Det er sant, Yngve. Ser dog at fler og fler velger "farger" på bilene sine, og det er bra!

Blir like glad inni meg når jeg ser røde og blå E92'er osv. Rød 1 serie ser jeg støtt og stadig her og. Flott at noen tør å være litt vulgære og velge en ordentlig farge på bilen sin.

Selv har jeg sort E92, og jeg angrer. Sort er noe herk uansett syntes jeg. Men, med spontankjøp, kommer ulemper. Som regel.

Får bare fortsette å lete etter den rette E46'en. Kan muligens få tak i E91 og, men den skal og være en med knæsje farger.

Skal selge E92en nå snart, og da er det greit å ha pengene liggende til den rette dukker opp, og da er man klar til å kjøpe om den er rett for meg. Får kjøpe meg en billigbil å ha i mellomtiden.

Skrevet

Jeg og kona skal fly til Tyskland å kjøpe m3 neste år å kjøre hjem igjen.. Kan sommerferien bli noe bedre en det da?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...