wicky124 Skrevet August 7, 2012 Skrevet August 7, 2012 joa...sant nok...men det kommer aldri no "kjølig" luft...samme intense varme....
Mattae Skrevet August 7, 2012 Skrevet August 7, 2012 fikk meg subwoofer i dag men syns forsterkeren ble veldig varm. enda det var en forsterker jeg ble anbefalt på bilradiospesialisten. kutter den selv om den blir for varm?
S.Hafsmo Skrevet August 7, 2012 Skrevet August 7, 2012 joa...sant nok...men det kommer aldri no "kjølig" luft...samme intense varme.... Heater control valve som står fast i åpen posisjon. Evt. feil på kontrollsystemet inni bilen, kommer litt an på hvilken modell det er.
Kvasi Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 fikk meg subwoofer i dag men syns forsterkeren ble veldig varm. enda det var en forsterker jeg ble anbefalt på bilradiospesialisten. kutter den selv om den blir for varm? Er subben 4 ohm?
Mattae Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 japp er 2 stk kicker cvt 12". forsterkeren er en alpine 4 kanals som er brokobla. han der på bilradiospes målte motstanden i elementene(kjøpte elementene av en kompis) osv og kom fram til at forsterkeren skulle passe så får stikke innom igjen i morgen og høre om det er normalt.
Kvasi Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 japper 2 stk kicker cvt 12". forsterkeren er en alpine 4 kanals som er brokobla. han der på bilradiospes målte motstanden i elementene(kjøpte elementene av en kompis) osv og kom fram til at forsterkeren skulle passe så får stikke innom igjen i morgen og høre om det er normalt. Hvis det er to 4ohm du har paralellkobla de blir de 2ohm, og det er det slett ikke alle forsterkere som har strømforsyning til å takle. Alternativt blir det 8ohm i serie og det vil du heller ikke ha noe av..
Mattae Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 er paralellkobla. var han i butikken som anbefalte oppsettet sånn, skulle tro han visste hva han snakka om, virka iaf sånn sa bare jeg ville ha forsterker som helst kosta under 2000kr mulig jeg har vært noe hard på å stille opp gainen.
Kvasi Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Da har du 2ohm, eller i værste fall 1, og det kan jeg garantere at en brokoblet forsterker i den prisklassen ikke kommer til å finne seg i så lenge. Den har rett og slett ikke strømforsyning til det, blir varm og tar selvmord Ville heller kjøpt en kl-D monoblokk fra en mindre kjent forsterkerprodusent. Edit; eller klagd og bytta inn din i denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... tid=37&id=
Mattae Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 om jeg skulle svi forsterkeren pga det. er det min feil da eller vil jeg mye mulig få det på reklamasjon? er denne her iaf http://www.alpine-electronics.no/p/Prod ... 4/pmx-f640 står den tar 2 ohm og men. skulle vell heller bare kjøpt nye biltema monoblocken, den er klasse D og dobbel effekt av alpinen jeg endte opp med. men er smuule sent nå.
Kvasi Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Ville ikke satsa på reklamasjon når/hvis den går i meltdown. De kan jo bare påstå at du sannsynligvis har kortsluttet noe.. Bedre å si at du har blitt feilinformert og vil heve kjøpet. Oppgitt effekt på "sånne billigforsterkere" er som regel et teoretisk tall som betyr lite og ingenting. Spes i flere kanaler og ved høye laster. Jo lavere ohm jo mer strøm trengs det, og det er strømforsyningen som er dyr og veier noe i en a/b forsterker. Altså, tyngre = bedre. Uten at jeg har noen erfaring med noen av de, kjøp heller Boss enn Biltema.
Mattae Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Ville ikke satsa på reklamasjon når/hvis den går i meltdown. De kan jo bare påstå at du sannsynligvis har kortsluttet noe.. Bedre å si at du har blitt feilinformert og vil heve kjøpet.Oppgitt effekt på "sånne billigforsterkere" er som regel et teoretisk tall som betyr lite og ingenting. Spes i flere kanaler og ved høye laster. Jo lavere ohm jo mer strøm trengs det, og det er strømforsyningen som er dyr og veier noe i en a/b forsterker. Altså, tyngre = bedre. Uten at jeg har noen erfaring med noen av de, kjøp heller Boss enn Biltema. jeg får heva kjøpet selv om den har fått et par riper etc? er jo kun 50 amp sikring på den alpinen min ser jeg. biltema monoen har 120 amp sikring.
knut_olestad Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Hold deg unna biltema elektronikk, har utelukkende elendig erfaring med det..
Mattae Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 har en kompis som har den nyeste monoblocken. spiller som faen på 1ohm den iaf.
Anbefalte innlegg