rublings Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 Bilen hadde 215.000,- igjen på heftelsene. Han må da betale ned til under 200.000,- fordi det er dette jeg får i lån. Så må han sende meg en bekreftelse på heftelsene fra banken. Den må jeg da videresende til min bank.Min bank sender da bekreftelse til selger om at lånet vil bli utbetalt etter omreg. Så må vi gå i banken og overføre egenandelen, og så må vi på biltilsynet og omregistrere bilen. Selger får da overført lånet ca 2 virkedager senere. Ikke det samme om å komme med 30.000 i kontanter, skrive kontrakt og kjøre avgårde med ny bil Om deres begge lån er i samme bank så er det bare å skrive i anmerkningsfeltet "Lån 335478 (ditt lån) skal dekke lån 225447 (selges lån) og løse lånet"... Funka greit for meg Hadde det bare vært så enkelt, men vi har nok forskjellig bank Jordfræser: Anbefaler å flushe gjennom kassen en gang i blandt ja. Ville skiftet girolje vært 4-5år kanskje og kanskje flushet annenhver gang. Da har man ro i sjelen iallefall. Evt hver 60.000km som wicky sier ja.
Jordfræsar Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 Årajt årajt... ble ikke flusha på 60k servicen. Men kan jo ta det neste gang det er noe! Har gått 67k nå. Noterer også ned tipset med girolja
S.Hafsmo Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 Gjør du det hver 60k er du nå ihvertfall helt sikker. Tror ikke kassen har noe problem av å rulle 100k på giroljen heller. Oljen er syntetisk, og siden den ikke kommer i kontakt med forbrenning eller noe, er den nesten evigvarende.
rublings Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 Man kan kjøre så lenge man vil på oljen, men det er ikke akkurat en stor kostnad og skifte hvert 5 år. Har hørt nok skrekkhistorier om "evigvarende olje" til at jeg alltid skifter i god tid
liffi Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 noen som veit om noen andre svinghjul som passer på m60b40???
S.Hafsmo Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 Man kan kjøre så lenge man vil på oljen, men det er ikke akkurat en stor kostnad og skifte hvert 5 år. Har hørt nok skrekkhistorier om "evigvarende olje" til at jeg alltid skifter i god tid Skrekkhistoriene kommer når folk kjører 250k på samme olja. Det er ikke nådvendigvis så veldig bra. Liffi: Passer ikke svinghjul fra de fleste 8'erne da? Må bare bytte clutch og, da f.eks M62 (eller var det S62?) har mindre clutchdiameter enn M60.
rublings Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 Man kan kjøre så lenge man vil på oljen, men det er ikke akkurat en stor kostnad og skifte hvert 5 år. Har hørt nok skrekkhistorier om "evigvarende olje" til at jeg alltid skifter i god tid Skrekkhistoriene kommer når folk kjører 250k på samme olja. Det er ikke nådvendigvis så veldig bra. Liffi: Passer ikke svinghjul fra de fleste 8'erne da? Må bare bytte clutch og, da f.eks M62 (eller var det S62?) har mindre clutchdiameter enn M60. Nåja, hos BOS hadde vi inne biler som fikk problemer med kassen rundt 150.000km. Dette var med såkalt "evig-olje". Mercedes gikk bort fra det da de så at problemene begynte å komme. Å anbefale å flushe en girkasse hver 120.000km er uansett ikke noe særlig pedantisk Husker forresten vi hadde inne en MB ML320 politibil for noe garantirep. Da fikk vi en tlf fra Politiet om at vi skulle skifte olje samtidig. Fikk senere vite at en annen BOS-avdeling i Bergen hadde hatt inne en e350cdi politibil som hadde hatt motorhavari. Politiet hadde ikke hatt service på bilen i løpet av de 100.000km de hadde kjørt den. Ikke et eneste olje-skift
S.Hafsmo Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 Nåja, hos BOS hadde vi inne biler som fikk problemer med kassen rundt 150.000km. Dette var med såkalt "evig-olje". Mercedes gikk bort fra det da de så at problemene begynte å komme. Å anbefale å flushe en girkasse hver 120.000km er uansett ikke noe særlig pedantisk Husker forresten vi hadde inne en MB ML320 politibil for noe garantirep. Da fikk vi en tlf fra Politiet om at vi skulle skifte olje samtidig. Fikk senere vite at en annen BOS-avdeling i Bergen hadde hatt inne en e350cdi politibil som hadde hatt motorhavari. Politiet hadde ikke hatt service på bilen i løpet av de 100.000km de hadde kjørt den. Ikke et eneste olje-skift Det var derfor jeg nevnte 100k på giroljeskift lengre opp. men selvfølgelig, ingenting lider av å bytte hver 60k heller. Skal selv få flushet girkassen på E38en,da jeg mistenker forrige eier å ha brukt feil olje.
Fredrik 90 Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36478954Fy faen, for et kupp!!! Løp og kjøp! Å herrefred for en herlig bil Kunne trengt litt omsorg men ikke mer enn at det bare er koselig, akkurat slik veteran jeg kunne tenkt meg Dama synes den var kjempesøt og var med å kjøpe den, hvis ho kunne bruke den til daily driver
Jordfræsar Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 Nåja, hos BOS hadde vi inne biler som fikk problemer med kassen rundt 150.000km. Dette var med såkalt "evig-olje". Mercedes gikk bort fra det da de så at problemene begynte å komme. Å anbefale å flushe en girkasse hver 120.000km er uansett ikke noe særlig pedantisk Husker forresten vi hadde inne en MB ML320 politibil for noe garantirep. Da fikk vi en tlf fra Politiet om at vi skulle skifte olje samtidig. Fikk senere vite at en annen BOS-avdeling i Bergen hadde hatt inne en e350cdi politibil som hadde hatt motorhavari. Politiet hadde ikke hatt service på bilen i løpet av de 100.000km de hadde kjørt den. Ikke et eneste olje-skift Det var derfor jeg nevnte 100k på giroljeskift lengre opp. men selvfølgelig, ingenting lider av å bytte hver 60k heller. Skal selv få flushet girkassen på E38en,da jeg mistenker forrige eier å ha brukt feil olje. Fint å vite! Er dette noe som vil ta lang tid på service? Eventuelt koster mye...
Julianv Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 Noen som har lyst å hjelpe meg å finne en sang?! Har VELDIG lite å komme med, men har tenkt på denne sangen i mange mange måneder nå.. Er noe goth-rock-ish (ala Within temptation?) med en kvinnelig sanger som var ca 15-16 år gammel for ca 3 år siden.. Meget rolig og flott sang Håper noen vet om denne da jeg er gått tom for ting å søke etter
Kjexx Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 Kona er smart...Hun kjøpte sorte sokker til meg med fargekoding...Lik farge øverst på sokken så det er "umulig" å ta feil ut av skuffen...Enn så lenge mangler vi ingen sokker... Jeg kjøper bare sorte helt like.. Blir det manko så kjøper jeg for 2000.- spenn eller no å kaster de gamle..
noekult Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 Koster 24 kr timen å stå på offentlige p-plasser i Trondheim sentrum fra 08-20, og max 5 t av gangen. Går opp til 170 kr for 5 timer, altså 34 kr timen. Guuud denne byen hater bilister!
hypah Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 Noen som har lyst å hjelpe meg å finne en sang?!Har VELDIG lite å komme med, men har tenkt på denne sangen i mange mange måneder nå.. Er noe goth-rock-ish (ala Within temptation?) med en kvinnelig sanger som var ca 15-16 år gammel for ca 3 år siden.. Meget rolig og flott sang Håper noen vet om denne da jeg er gått tom for ting å søke etter Har du ikke noen deler av teksten? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg