Nytern Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Bruker begge deler jeg, parkerer i gir og lar den "sette" seg så putter jeg på håndbrekket.. Ratter jeg autolatbil er jeg litt mer forsiktig med å bruke park i bratte bakker, da blir fremgangsmåten omvendt fra manuell.. Håndbrekk så park
Thewiz Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Hvem er det som legger et vinterdekk som hovedbilde på en bilannonse på finn.no? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36689134
Robkill Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Når man parkerer i bakke med automatgir så er det vel ganske dumt å IKKE bruke brekket... På automat er vel park bare en liten pinne som går i startkransen? Skal nok ikke mye til for å knekke den i tilfelle, og ved parkering med automatbil i bakke går brekket uansett på for min del
Mantis Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Når man parkerer i bakke med automatgir så er det vel ganske dumt å IKKE bruke brekket... På automat er vel park bare en liten pinne som går i startkransen? Skal nok ikke mye til for å knekke den i tilfelle, og ved parkering med automatbil i bakke går brekket uansett på for min del Tro meg.. Det skal mye til! En jeg kjenner glemte i et øyeblikk at det var automat han kjørte, så han følte for å "gire ned" før en avkjørsel. Hastigheten han holdt var vel rundt 50 km/t og i det han skyvde spaken fram i noe han trodde var 3-gir, men som i realiteten var "Park" så låste hjula seg og en stor sky av røyk sto ut Skjedde ikke en dritt med kassa. Så at disse pinnene knekker lett - tull.
wicky124 Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Om han satte den fra park og en opp, så kommer han bare i N... han må vel så gjennom R også P.... så girkassa hadde nok rasa om han satte den to opp....
Thewiz Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 En kamerat hadde en sliten gammel 124 som han skulle kjøre til huggern, han ville teste automatkasse før han vraka den. Kjørte i 60km/t og satt den i revers. Det var et morro syn.
bmwgrace Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Kan man bli anmeldt av noen for å kjøre bil som ikke er godkjent? isåfall hvem er det som får vite dette? Politi eller statens vegvesen.. hadde en diskusjon om det forrige dagen..
Mantis Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Om han satte den fra park og en opp, så kommer han bare i N... han må vel så gjennom R også P.... så girkassa hadde nok rasa om han satte den to opp.... Ja han skyvde sparken fram som du ville gjort om du skulle sette den fra 4. til 5. gir. Ser ingen grunn til at en bilmekaniker på 60 år skulle lyge om noe slikt når flere kan bekrefte historien
Robkill Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 En kamerat hadde en sliten gammel 124 som han skulle kjøre til huggern, han ville teste automatkasse før han vraka den. Kjørte i 60km/t og satt den i revers. Det var et morro syn. I brukerhandboka på w124 står det at R fungerer som en nødbrems om det trengs Ikke at jeg noen gang har prøvd dette på de 124'ene jeg har hatt.
Mantis Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Monterte M5 sidespeil, men nå fungerer jo faen ikke el-justeringa Ufattelig irriterende ettersom jeg suger når det kommer til alt som har med strøm å gjøre. Begynne å feilsøke og koble om og kuk i kano i morgen.. hvorfor kan ikke bare alt fungere? Arrrg
Robkill Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Kan man bli anmeldt av noen for å kjøre bil som ikke er godkjent? isåfall hvem er det som får vite dette? Politi eller statens vegvesen.. hadde en diskusjon om det forrige dagen.. Har hørt om folk som har blitt anmeldt for tekniske mangler, noe som da vil gå som en "Ikke godkjent bil". Dog, hvordan disse sakene utarta seg vet jeg ingenting om.
Fredrik 90 Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Har aldri merket at brekket er blitt svakt på noen av mine to BMWer, bruker det sånn av og til men på helt flat mark så dropper jeg brekket Tro meg.. Det skal mye til! En jeg kjenner glemte i et øyeblikk at det var automat han kjørte, så han følte for å "gire ned" før en avkjørsel. Hastigheten han holdt var vel rundt 50 km/t og i det han skyvde spaken fram i noe han trodde var 3-gir, men som i realiteten var "Park" så låste hjula seg og en stor sky av røyk sto ut Skjedde ikke en dritt med kassa. Så at disse pinnene knekker lett - tull. Da har han virkelig dratt til, fordi som Wicky sier så må han igjennom både N og R før han når P Enten så var han idiot i huet og gjorde det med vilje eller så er han en skikkelig skrønepetter Husker da jeg var liten (sikkert 10 år)og satt foran mens muttern ratta rundt i E34en vi hadde da, var jævlig festlig å vippe girspaken opp i N når ho kjørte opp bakkene i boligfeltet her. Ho klikka maks og jeg måtte sitte bak de neste turene
Eystein Ose Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=36690626 Må vell reklamere litt..
Anbefalte innlegg