Jørgen Lie Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Samme tenker jeg, staM..! Dama likte faktisk og være med på turer, så derfor ser jeg at R6`n blir i minste laget. Enda da har vi null last med, sett bort fra at hun kan ha en ryggsekk, og tankveske foran.. Da begrenser det seg raskt til en dagstur, evt med en overnatting (dog uten sminkebag og 17 kjoler, og 6 par sko)...
Thewiz Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Ja, det stemmer vel det på de gamle syklene. Har du kjørt eller vært passasjer på begge syklene? Ser ikke ut som det er så stor forskjell kanskje, men det synes jeg så absolutt det er. Disse 600-ene kan ikke engang sammenlignes med litersyklene. Det samme gjelder for gsxr 600 til 750 også, og der er forskjellen på papiret kanskje enda mindre. Nå vet ikke jeg hvor mye forskjellig du har kjørt, men det anbefales å prøve en litersykkel om du ikke har gjort det Jeg har kjørt og vært passasjer på R6, aldri prøvd eller vært passasjer på 1000ccm. Hva er forskjellen da? Nå som du sier det, må jeg bare prøve 1000ccm
staM Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Det går mildt sagt styggjævlig Har en kompis i Fredrikstad med en R1 i garasjen (og forøvrig en gsxr 1000 banesykkel også), kan høre med han så kanskje vi kan ordne noe en dag
Thewiz Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Hehe, det hadde vært morro om du kunne ordnet det!
FredrikE24 Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Samme tenker jeg, staM..! Dama likte faktisk og være med på turer, så derfor ser jeg at R6`n blir i minste laget. Enda da har vi null last med, sett bort fra at hun kan ha en ryggsekk, og tankveske foran.. Da begrenser det seg raskt til en dagstur, evt med en overnatting (dog uten sminkebag og 17 kjoler, og 6 par sko)... Får kjøpe BMW K100LT, fattern har en slik, stereo med 4 høytalere, varme i holker, vindskjerm som elektrisk justeres opp eller ned, koffert bakpå med plass til en hjelm med sminkespeil og lys!! haha I tillegg er det plass til 2 sidekofferter og tankveske. Går selvfølgelig som en dass iforhold til hva han hadde før(GSX1100) det gikk mildt sagt noe grønnjævlig.. To helt forskjellige sykler dog. BMWen er som en moped å håndtere i motsetningen til GSXn..
flonoen Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 145 hester i min gamle 1000cc thunderace, mot 106 hester i min nye 800. Har også prøvd (en pitteliten tur) en triumph street triple med full-effekt, åpent luftfilter og remap som eiger anslo gav ~120hk, og fy satan så mye bedre den haugamle thunderacen gikk i forhold til begge de 7-800cc'ene! Du klarer sikkert fint å håndtere en litersykkel helt fint thewiz, alt ligger i høgrehånda. Men bortsett fra rett fram, vil du nok ha det mye kjekkere med en litt mindre sykkel med mer håndterlig effekt og moment!
Tzunami Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 R1 var første sykkelen jeg prøvde (sett bortifra 2 turer på et par meter hver for 4-5 år siden på lett-mc), den var litt tungkjørt som første sykkel å kjøre, der jeg lærte å beherske sykkelen og giring osv, men er en helt råå sykkel! Det er mer enn nok av gamp å draget stopper aldri! Ikke på norske veier iallefall, da er du gal! typen til søstra som hadde denne i fjor, men solgte den og kjøpte seg kawasaki Z1000, som er en helt annen sykkel å kjøre! Den er mye mer leken, lettkjørt og gøy å kjøre svinger og småveier osv, mot r1 som "presser" deg til å gi mer og mer på motorveiene:p
M|Fjeld Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Fattern hadde en Honda Cbr 1100 Super Blackbird for et par år sida. Fyttisatan som den sykkelen gikk...
Thewiz Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Jeg tror jeg skal prøve litt forskjellige sykler før jeg velger. Det kan være litt voldsomt å starte med en R1. Har sett litt på KTM også, de har mye fine sykler som er morro å kjøre
Jørgen Lie Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Jeg har prøvd både R6 og R1.. Første som slår meg er at R6 er mye mere lettkjørt.. Det har jeg satt pris på nå som nyoppkjørt og fersk MC-fører. Så slik sett holder den i massevis både motormessig og kjøremessig.. Blir sikkert til at jeg beholder den neste sesong også. Frykter for at om det blir noen turer neste år, så blir det i den nye E30`n i stedet
wicky124 Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 http://www.vgtv.no/#!id=55173Med røyken i kjeften Hehe Måtte jo være nordlendninger (NEI jeg diskriminerer ikke Nordlendinger, er selv Sørlending og du finner ikke flere raringer enn blandt oss her på solkysten) Kona er nordlending og hater skog og mark
wicky124 Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Waqas, kom deg på face a. Må spørre deg om noe. Bitch bare send meg på inbox... Har jo smarttlf..får mld med eeeeeng gang... teknologisk vidunder!
wicky124 Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Rekyl Wicky er gift og opptatt med en pen kone dessverre Og har baby i vente så blir dessverre andre prioriteringer... jeg har ikke krangla med erebus engang selv om han nevner meg i signaturen hans...jeg har ikke gitt fredrik no motstand heller i det siste... også blir jeg jo 30 snart...for gammal til detta...
Anbefalte innlegg