Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Da var "sikkerhetskurs på vei" unnagjort på MC. Gjenstår vel en kjøretime før oppkjøring bare for å pirke på småting og oppkjøring. Bare å krysse fingrene nå :P

Når har du oppkjøring? :)

Fikk nylig lappen for klasse A selv, det var så utrolig deilig å bli ferdig med oppkjøringa og få lappen i hånda! 8)

Skrevet
Haha, ja du kan tru at de gidder det. Han har gjort dette i snart 2 år. :lol:

Tollvesenet er ikke mye å kødde med :wink:

Har hørt om folk som har gjort det samme å blitt tatt, og jeg har forøvrig også hørt om mye annet rart de har foretatt seg..

Skrevet

Det lukter veeeldig humbug her ja! :P men om vi setter pengene i banken sammen, kan det gå galt for meg da? spørs om jeg tør å selge bilen til han anyways men :P skumle saker :S

Skrevet

De har egentlig ikke så mye å ta deg på, hvis man BOR i sverige i helgene, og har en leilighet i Norge som man bruker i forbindelse med jobb. Det er ikke noe krav om hvor lenge man må oppholde seg på bopell adresse i året f.eks. Du må selvføgelig være der, men om de undersøker dette er en annen sak.

Skrevet

Korrekt. Har sjekket opp dette selv. så lenge du har registrert adresse i Sverige så kan du bruke bilen i norge.

Skrevet

Grisevarmt her i Pakistan (Lahore). Saa langt spottet:

Endel Rang Rovere

Mitsubishi Lancer stasjonsvogn (stasjonsvogn er SJELDENT her for aa si det saann, fikk sjokk jo haha)

Mazda RX7 med ricer-vinge

E65 7er facelift

250CDi? siste generasjon C-klasse med full AMG pakke

En eller annen bitteliten Daihatsu coupe med BMW merker :D

Og ca. 200 eselkjerrer og 18 millioner motorsykler med folk uten hjelm :lol:

Folk kjoerer motorsykkel og spiser samtidig. Andre har hjelm festet til motorsykkel (trenger ikke bruke hjel vettu!) og kjoerer i 100 uten sikkerhetsutstyr. Ogsaa har du familier med barn ned i 2-aars alderen paa en motorsykkel med to voksne paa... Helt Texas. Beste er aa bare drite i aa tenke paa trafikken og la sjaafoeren ta seg av alt! Jeg holdt paa aa daue av latter da jeg saa at sjaafoeren bare har satt beltet i beltefestet for aa faa bilen til aa holde kjeft (pipelyd) - han sitter og kjoerer med beltet BAK seg :lol: Vi har en 2012 Toyota Corolla sedan her, 1.6 bensin - veldig komfortabel og driftsikker, perfekt bil for dette landet :) Drittbensin (91? oktan) koster ca. 6,50 kr. litern. Man fyller tanken for det en vanlig lavere middelklassearbeider tjener paa en maaned... Og de gutta jobber 12-14 timer om dagen, hele aaret, ingenting som heter helg... Syke klasseskiller, faar nesten vondt av det og setter definitivt ting i perspektiv...

Holdt paa aa bli paakjoert i gaar da :lol: Fy faen jeg toerr ikke aa krysse veien! INGEN fotgjengerfelt jo... lol... Man skal visst ta det heeeelt rolig, saann at folk ser deg gaa over! Loep over fordi jeg saa en lomme og plutselig kom det en motorsykkel uten kjoerelys midt paa natta og nesten traff meg i hoey fart... Cluet er visst aa gaa rolig over saa faar andre kjoeretoey tilpasse farten. Tror bremsene paa bila her faar kjoert seg hardt, samt demperne. Fartsdempere over alt i sentrum ogsaa, noe som faktisk er veldig bra, eller saa hadde folk kraesjet mye oftere pga for hoey fart...

Sjekker ut kaaken vaar som jeg saa for foerste gang naa. Helt latterlig. 4 soverom som alle er stoerre enn stua mi i Norge, 1 gjesterom, 4 terrasser totalt, garasjeplass til 4 biler, hage, en gjestespisesal, 5 bad (ordentlig hoey standard faktisk - ett i hvert rom...), 2 store kjoekken i norsk standard + 1 ekstra kjoekken hvis man faar mange gjester, 2 stuer + 1 gjestestue, to boblebad... Spotlights over det hele... Vi er 4 stk. i familien som skal bo her, og jeg har alltid bodd paa trange plasser, dette blir nesten for mye! Droemmen om en villa i Norge er ikke der lenger, tror jeg, bare vask og vedlikehold er jo enorme oppgaver...

Blir kjoert rundt, trenger ikke baere paa noen ting selv, faar mat og drikke servert naar jeg selv vil... Pizza Hut, McDonalds osv. saa man faar vestlig mat ogsaa. Fookin awesome! :D Ulempen er dog at man er helt avhengig av folk man kjenner og stoler paa. Gaar liksom ikke ann aa hoppe paa bussen alene og ta seg en tur rundt i byen, de lukter utlendinger (ja, her er jeg OGSAA en utlending, nemlig.....) lang vei og det kan fort bli stygt hvis man er alene... Ran, kidnapping o.l...

Det er foroevrig droemmeland aa ha Mitsubishi Evo i. De har laget noen brede og knallsmoothe veier her som er helt oede kl 05-6 om morgenen. Politiet driter i farten din her i byen, saa man har sjanse til aa herje saa det holder! Sjaafoeren vaar har jobbet for staten foer, saa han har et par VIP kort som han bare viser og kan kjoere forbi alle sikkerhetskontroller (hvert 30. minutt ca. kommer man til veiblokkeringer i sentrum med 5-10 politimenn med automatgevaer, helt Texas...). Mange statuer og saant jeg ble anbefalt aa ikke ta bilde av siden det bor militaere offiserer i naerheten, de er faen meg helt sjukt paranoide, men ikke rart med 2500-3000 drepte hvert aar i terroraksjoner...

Bot paa motorvei (veldig hoey standard, flere hundre km lang) er foroevrig typ 80 kr. hvis man blir tatt... :lol: Har muligheter faar aa fly lavt her, skal definitivt sjekke ut bruktmarkedet! De importerer veldig mye sykt og moro fra Japan (hoeyreratt her ogsaa), gaar visst et par 600 hk Supraer i denne byen ogsaa... Mange interessante japsebiler som man ikke ser i Europa, jeg syns at det er veldig interessant hvertfall :)

Skrevet

En bekjent av meg flyttet for kort tid siden til Pakistan med familien etter noen år her i Norge. På alminnelig norsk lønn har de bygget seg et hus på noe av det samme som det du bor i nå, og bilparken består av Land Cruiser V8, bmw X5M med mer. Helt sykt :shock:

Skrevet

Håhåhå, det gledes til å hente E30`n fra lakkbehandling og skikkelig shine nå 8)

Noekult: Må si jeg gapskratter når du forteller om hvilke tilstander som er der :lol: Det er faktisk helt sykt. For en som er oppvokst i regel-rytter-norge, så virker det jo heeeelt Texas.. Kommer du i fra Pakistan, eller har annen relasjon derifra? Ser du skriver du er utlending, men du kan jo være svensk for alt jeg vet :)

Skrevet
Håhåhå, det gledes til å hente E30`n fra lakkbehandling og skikkelig shine nå 8)

Noekult: Må si jeg gapskratter når du forteller om hvilke tilstander som er der :lol: Det er faktisk helt sykt. For en som er oppvokst i regel-rytter-norge, så virker det jo heeeelt Texas.. Kommer du i fra Pakistan, eller har annen relasjon derifra? Ser du skriver du er utlending, men du kan jo være svensk for alt jeg vet :)

Foreldra mine er pakistanske ja :) Jeg anser meg selv som baade norsk og pakistansk! Gaar ikke ann aa velge.

Har tatt mange raae bilder da.

Hvorfor ikke stoppe midt i 80 sona med alle kuene dine? Hva med aa selge frukt der? Eller parkere fordi du skal ta en dukkert i elva? Tror ikke det finnes et eneste taueselskap i hele Pakistan, folk gir saa faen :lol::lol:

Det beste jeg saa var en svaer lastebil med flatt plan bak, som hadde lastet en Caterpillar av no slag. Bakerst hadde lokale gutter sangt en liten seng som de satt og roekte vannpipe paa!!!! Herregud, de hadde flydd hvis lastebilen kraesja! :lol:

Ogsaa tror jeg klovner hadde laert noe om plassutnyttelse av pakistanere, sitter opp til 5 personer bakpaa i en knoett japse paa stoerrelse med Polo - med et par unger i fanget i tillegg :lol::lol:

Spurte et familiemedlem om hva som skjer med bulker og riper andre har skyld i (alle biler uten unntak har det, vi har flink sjaafoer og bilen vaar har kjoert 20.000 km, den har allerede 3-4 smaa bulker). Han sa at man gaar ut av bilen, gir sjaafoeren av andre kjoeretoyet en kraftig klapp, setter seg i bilen og kjoerer videre... ALT er 100% paa egen risiko - ingen regler whatsoever. Traffikklys bruker folk kun hvis de ser en politibil i naerheten :lol:

Ogsaa glemte jeg aa nevne at biler bruker fjernlys hele natta... Jeg som passasjer ble jo blenda hele tiden... Ingen bruker normal kjoerelys paa dagen... Helt annen verden...

Skrevet
Det lukter veeeldig humbug her ja! :P men om vi setter pengene i banken sammen, kan det gå galt for meg da? spørs om jeg tør å selge bilen til han anyways men :P skumle saker :S

#-o

Bare glem det, la det gå.. Det er svindel.. En skulle tro at folk var såpass opplyste i 2012 at vi kunne unngå at sånne mennesker gjorde profitt.

Skrevet

Men uansett, har ikke følt med på diskusjonen..

Kjøp nu heller fjærer og dempere du har hørt om før og kan relatere til heller enn noe justerbart man ikke vet noe om..

Bilen skal i grunn bare bli mye lavere til en rimelig penge for øyeblikket ;) Og jeg har faktisk god erfaring med det settet! God holdbarhet og justeringsmuligheter, samt tuv :D

Skrevet

noekult: hvor i pakistan er du?

Var i Pakistan for 6år siden..råeste opplevelsene...Pakistan er kult så lenge man har penger...er man fattig så er det døden dessverre...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...