Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale dekk i 225/45-17? Tenkte å handle på dekkonline, men de har mye ukurante europeiske, så jeg er litt skeptisk til hva som holder en norsk vinter :?

Kjøp dekk på http://www.interdekk.no

Dekkonline har gratis frakt, men interdekk blir like billig siden de har billigere dekk, men pittelitt i frakt. Står fraktrater på venstre side i menyen der..

Jeg kjørte Continental Conti Ice Contact (fjorårets testvinner), og de var mildt sagt SUVERENE!!! Om ikke hadde jeg valgt Nokian Hakka 7 pigg. (Om du skal ha pigg så klart).

Jeg bestilte 4stk Nokan Hakka til Golfen til dame sist tirsdag, og fikk dekka i går.:) (Interdekk)

De var merket med produksjonsdato i sommer en gang, så det er nye og ferske dekk :)

Var litt dyrere i den dimensjonen jeg skulle ha faktisk.

Nokian Hakka R:

Interdekk - 7676,- ferdig levert

Dekkonline - 6472,- ferdig levert

Sjekk med Dine Dekk her i Bergen (Løbergsveien). Har byttet dekk hos han to ganger (sist i dag, fikk to stk uniroyal rainsport2 i 225/45r17 til 500kr/stk). Hyggelig kar med greie priser.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=36327312

Så ingen i rett dimensjon der, men går an å ringe og høre om han har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å sette en person i bilen og en til å spyle på med hageslangen da? For å evt se hvor det kommer inn? Takluke på den? Dreneringen der renner vel ut ned a-stolpen / ved døren ??

Kan ta av dørtrekket å ta å spyle å se hvor det kommer! Takk! :) der er takluke ja, hvor kommer Dreneringen ut? :o

Å poppy, har søkt dem fleste plassa på Google ja :/

Er ikke helt sikker.. Bare en tanke som slo meg.. Men om du kjører bak takluken, så mener jeg det skal være et lite hull på hver side, helt i fremkant.. Altså på høyre og venstre side av lukeplassen.. Kan jo være greit og sjekke dette også, for å eliminere bort.. Usikker på om det dreneres ut ned a-stolpen på innsiden, eller om d kommer ut å renner mellom dør/dørkarm en plass og ut.

Jøss, da er det mange dekksjapper som tjener fett på dekkene her omkring..

Ikke tvil om det, tror aldri jeg har kjøpt dekk av forhandler uten å få min. 40% rabatt.

Og de tjener fortsatt en god slant :P

Heh, ja.. "Du skal få 40% rabatt og da blir prisen XXXX,- Er jo urelevant hvilken rabatt du får. Er jo prisen som teller. Om de later som at 10.000,- er reell pris, og gir deg 40% har du liksom ikke gjort en like god deal som hvis du får 40% på 8000,- #-o Mye lureri med disse avslagene og rabattene, da de mest sannsynlig har en annen pris de regner den såkalte rabatten på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brent meg på og kjøpe vinterdekk hos dekkonline.

Skulle være knallgode dekk i følge testen på siden deres. Var blizzak det var snakk om.

Sto faktisk og spant på flat bakke med en 330xd :shock:

Kjørte inn til en lokal dekkforhandler og fikk 4 nye blizzak av han i stedet. Da ble det godsaker. 8)

Kostet meg sikkert 13000 totalt :x

EDIT: Ser at det finnes en side som heter dekkonline.no også. Kan hende de har bare nordiske dekk..

Jeg bestilte fra dekkonline.com den gangen.

Såpass?? Jeg handler aldri "ukjente" merker på vinterdekk. Bruker som regel kjøpe dekk som er midt på treet på sommeren, og heller legge litt ekstra i vinterdekk og kjøpe en av de tre som ligger i toppsjiktet. Men ja, det kan være at http://www.dekkonline.COM ikke alltid har dekk for nordiske forhold. Derfor jeg har kjøpt vinterdekk og interdekk. Dekkonline.no er også en side ja, den har jeg aldri handlet fra, men noen ganger dumpet innom når jeg har skrevet .no i stedet for .com..

Kjøpte du akkurat samme dekkype i samme dimensjon fra dekkforhandleren?

Leverte du inn de 4 andre du kjøpte, eller fikk du han til og se på de evt? Er vel skjerpet merking på dekk nå, slik at man kan finne ut lettere hva man kjøper.. Er vel kanskje stor forskjell på enkelte nordiske vinterdekk kontra vinterdekk andre steder i verden, litt lengre sør..

Dekket jeg kjøpte hos dekkonline.COM var Bridgestone Blizzak, men det var jo noen bokstaver/forskjeller fra Bridgestone Blizzak som de selger i Norge.

Dette visste jeg ikke, men dekkforhandleren såg det med en gang.

Ifølge dekktest på dekkonline.com var dette topp gode vinterdekk, og de kunne ikke ta tilbake dekk som jeg hadde montert.

Og ikke kunne de innrømme at de hadde feilinformert norske kunder på siden deres.

Var skeptisk til å kjøpe Blizzak dekk hos dekkforhandleren igjen, men han garanterte meg at det skulle bli en helt annen verden.

Han mente de dekkene jeg hadde kjøpt var så hard gummi at de kvalifiserte til "noe dårlige sommerdekk". Men de var helt klart mer brukende til det enn vinterføre.

De Blizzak dekkene jeg fikk kjøpt her var meget gode og jeg mener de er helt på linje med Hakka R og 7 som jeg har hatt i senere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærringa har vært på "harrytur" og svidd av overtidspengene mine... :-(

2 kasser Carlsberg

2 kasser Nordlands guld

3 l Shannon's likør

1 l Sheridan's likør

1 l Baileys likør

1 l Absolutt vodka

1 l Bacardi Razz

1 fl JP Chenet Hvitvin

1 fl JP Chenet rødvin

1 l Aalborg jubileums Akevitt

2 kasser ass. Cider

3 l Gato Negro rødvin

3 l Drop In hvitvin

Nå ble det plutselig lenge til jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke merke på vinterdekka mine, men det er kvalitetsdekk kjøpt hos dekkonline.com, piggfri 185.55.15, kosta meg rundt 700 pr dekk og de har ikke svikta mer enn en gang, da hadde jeg snø til toppen av frontfangern. Suverene på is er de og.

Og jeg har dekkmaskin på jobb 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss' date=' da er det mange dekksjapper som tjener fett på dekkene her omkring..[/quote']

Ikke tvil om det, tror aldri jeg har kjøpt dekk av forhandler uten å få min. 40% rabatt.

Og de tjener fortsatt en god slant :P

Heh, ja.. "Du skal få 40% rabatt og da blir prisen XXXX,- Er jo urelevant hvilken rabatt du får. Er jo prisen som teller. Om de later som at 10.000,- er reell pris, og gir deg 40% har du liksom ikke gjort en like god deal som hvis du får 40% på 8000,- #-o Mye lureri med disse avslagene og rabattene, da de mest sannsynlig har en annen pris de regner den såkalte rabatten på!!

Kjenner/samarbeider stort sett med de firmaene jeg handler dekk av så vet det er mye å hente, vet også hva dekk koster.

Men helt klart fin måte å lure mann i gata på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noen småting med merking som gjør at det ikke er samme dekk og kvalitet som nordiske dekk ja.. Det er vel kanskje grunnen til at de selges billigere, men samtidig vil jeg nesten si det er villedende markedsføring og kalle det "ikkenorske" blizzakdekket for et dekk blant de beste..

Sykt at det kan være så stor forskjell, men samtidig vil jeg tro det er rimelig stor forskjell på dekkblandingene. Personlig har jeg lite til overs for piggfri dekk, men enkelte er knallgode. Men på is er det nok pigg som gjelder, selv om heller ikke det gjør underverk når man skal stoppe :lol:

En kompis kjøpte 4stk piggfri Nankang på sin E46 320d M-sport for noen år tilbake. De var faktisk helt rå! 17" med 225.45.. Det er faktisk beste piggfridekkene jeg har prøvd.. Fattern kjøpte Hakka rsi (??) på sin Auda 80 for to år siden.. De synes jeg var helt jævlige i forhold til hakka 4 piggdekk han kjørte forrige runde..

På E91`n jeg hadde sto det 16" Continental piggfri dekk på når jeg kjøpte den. Første sesogen jeg hadde med de dekka var et mareritt.. Holdt på å gikk galt mange ganger, ved normal/forsiktig kjøring.. Hiva på de conti ice contact sesongen etterpå med 225.45.17.. Bilen ble som en drøm, og veigrepet var nesten for godt, da man ble liksel og kjørte omtrent som om det var tørr asfalt..

Kjenner/samarbeider stort sett med de firmaene jeg handler dekk av så vet det er mye å hente, vet også hva dekk koster.

Ja sant.. Mannen i gata betaler stort sett det han har råd til, og da blir det enten et dårligere dekk til en "OK" pris, eller et bra dekk til kanskje en dyr pris.. Da kan kanskje dekksjappa for at den personen kjører med middels gode dekk, i stedet for gode dekk, for at de skal tjene penger.. Men så klart, de driver jo butikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å sette en person i bilen og en til å spyle på med hageslangen da? For å evt se hvor det kommer inn? Takluke på den? Dreneringen der renner vel ut ned a-stolpen / ved døren ??

Kan ta av dørtrekket å ta å spyle å se hvor det kommer! Takk! :) der er takluke ja, hvor kommer Dreneringen ut? :o

Å poppy, har søkt dem fleste plassa på Google ja :/

Jeg tror du skal se på tettningslista i øverkant av døra. Den har en skade på bakdøra hos meg, så der kommer det inn vann. Da kommer vannet på innsiden åkkesom, og det hjelper ikke samme hvor mye du limer fuktsperren. :)

Ellers kan det sikkert være dreneringa til takluka ja, men jeg tenker det er lista jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noen småting med merking som gjør at det ikke er samme dekk og kvalitet som nordiske dekk ja.. Det er vel kanskje grunnen til at de selges billigere, men samtidig vil jeg nesten si det er villedende markedsføring og kalle det "ikkenorske" blizzakdekket for et dekk blant de beste..

Sykt at det kan være så stor forskjell, men samtidig vil jeg tro det er rimelig stor forskjell på dekkblandingene. Personlig har jeg lite til overs for piggfri dekk, men enkelte er knallgode. Men på is er det nok pigg som gjelder, selv om heller ikke det gjør underverk når man skal stoppe :lol:

En kompis kjøpte 4stk piggfri Nankang på sin E46 320d M-sport for noen år tilbake. De var faktisk helt rå! 17" med 225.45.. Det er faktisk beste piggfridekkene jeg har prøvd.. Fattern kjøpte Hakka rsi (??) på sin Auda 80 for to år siden.. De synes jeg var helt jævlige i forhold til hakka 4 piggdekk han kjørte forrige runde..

På E91`n jeg hadde sto det 16" Continental piggfri dekk på når jeg kjøpte den. Første sesogen jeg hadde med de dekka var et mareritt.. Holdt på å gikk galt mange ganger, ved normal/forsiktig kjøring.. Hiva på de conti ice contact sesongen etterpå med 225.45.17.. Bilen ble som en drøm, og veigrepet var nesten for godt, da man ble liksel og kjørte omtrent som om det var tørr asfalt..

Ja sant.. Mannen i gata betaler stort sett det han har råd til, og da blir det enten et dårligere dekk til en "OK" pris, eller et bra dekk til kanskje en dyr pris.. Da kan kanskje dekksjappa for at den personen kjører med middels gode dekk, i stedet for gode dekk, for at de skal tjene penger.. Men så klart, de driver jo butikk..

Jeg har hankook piggfrie i 215 og 235/40 18 jeg. Er av de billigste kvalitetsdekkene, og funker fjell. Kostet meg litt over 5 store hos sjefen. (225/35 og 265/30-19 Michelin pilot super sport kom på litt over 8000,- :mrgreen: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rocker billigversjonen av hakka r, nordman rsi eller hva de heter. Samme mønster, samme gummi samme alt egentlig. Bortsett fra pris. Hadde en lånebil med hakka r + 1-serie med nordman rsi i fjor og sammenlignet hardt. Ingen forskjell som jeg kunne merke ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hankook har jeg aldri prøvd, men da har vi en erfaring derifra ;)

Hehe, stemmer Nytern..Nordmann er vel det samme ja, men tror kanskje de ligger et dekkmønster bak?? Altså de bruker mønsteret som Nokian brukte året før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hankook er langt ifra det sprekeste hva angår mønster, men jeg synes de biter utrolig godt.

I bunn og grunn kommer det helt an på kjørestilen din, og hvilken bil de er montert på.

Hadde samme dekka på M3'n min, men tror de ble litt for breie for den bilen. Var litt villstyrt, kanskje mye på grunn av diffsperra. Leken vinterbil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det kan kanskje hende?

Gode dekk ihvertfall, tilogmed kjørt opp ett ganske så snødekt jorde med de dekka. Svigers bodde i kåk uten vintervei, jeg tåler ikke å høre at jeg ikke klarer noe. Da må jeg bare prøve :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...