Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si det er fint å sitte midt på havet og høre hvor fint det er med godvær, sommerdekk og grillmat.

Spesielt når jeg vet bilen bare er halvferdig.. #-o

Skrevet
Må si det er fint å sitte midt på havet og høre hvor fint det er med godvær, sommerdekk og grillmat.

Spesielt når jeg vet bilen bare er halvferdig.. #-o

Hadde du no kaffetips? :P Skrev svar i går kveld...

Skrevet
Hmm, skulle jeg kanskje få med snøscooter når jeg kjørte opp til tung? Vil gjerne ha den, bare for å ha :P

Skal kjøre opp til BE i sommer tenkte jeg, da får man med traktor faktisk :P

Får snøscooter på A lappen ja ;)

Da må jeg inn å klage :D

Skrevet

Har man uansett jobb rett på overtidsbetaling? Iht. Lovdata.no har man rett på overtidsbetaling om man jobber utover allminnelig arbeidstid, som der beskrives som 37,5t eller 40,0t. Er det en fast prosentøkning etter allminnelig arbeidstid? Fikk ikke utbetalt ekstra for de timene jeg jobbet de siste to ukene, og det ble totalt 64 timer ene uken og 43 timer neste uke. Er da snakk om 27 timer overtid, som jeg har fått fast lønn for. Han sa også at han måtte kutte ut med betalt matpause. Dette har han vel ikke rett på, ettersom vi ikke har lov til å reise vekk fra arbeidsplassen de 30 minuttene vi har pause? Vi har heller ikke noe tilstrekkelig pauserom. Litt kjedelig og diskutere dette uten å vite eksakte fakta om dette, så om noen vil bistå med litt hjelp taes det hjertelig mot. Har bl.a. hørt om flere som bare får avspasering for overtidstimene, men iht. Lovdata.no skal man vel ha 40% mer lønn, og 100% etter klokken 21.00(?). Tillegg skal man vel også ha om man jobber etter klokken 16.30 dagen før en helligdag?

Skrevet

Når jeg jobbet i Skanska asfalt så hadde vi betalt i spisepausa, av den enkle grunn som du sier at vi ikke kunne ta noen pause midt på dagen, var det full fart med asfaltering så måtte jeg spise matpakka mens jeg kjørte utlegger`n

Skrevet

Har dessverre dårlig med kaffetips. Er litt i startgropa på denne fronten enda. Har fortsatt tilgode å finne en maskin jeg virkelig liker.

Sitter stadig på Elkjøp og drikker kaffe i massasjestolen deres, men det er alltid ettellerannet å sette fingeren på uansett hvilken maskin de demonstrerer med. Har en slik "pod" maskin hjemme, men liker egentlig ikke kaffen fra denne heller. Helt grei, men ikke så god som nykværnede bønner i kaffetrakteren.

Skrevet
Når jeg jobbet i Skanska asfalt så hadde vi betalt i spisepausa, av den enkle grunn som du sier at vi ikke kunne ta noen pause midt på dagen, var det full fart med asfaltering så måtte jeg spise matpakka mens jeg kjørte utlegger`n

Derfor jeg også har betalt matpause, kjekt det... :wink:

Skrevet
Det er ikke mye godvær her. Storm, regn og 3 plussgrader er kos :?

Slikt er godt å høre. Du stikker vel bare innom garasjen på Tverlandet og kutter/sveiser oljereturen på E34'en min 45grader med klokka? :whistle:

Så er bilen nesten klar til jeg kommer hjem.

Skrevet

Har dessverre dårlig med kaffetips. Er litt i startgropa på denne fronten enda. Har fortsatt tilgode å finne en maskin jeg virkelig liker.

Sitter stadig på Elkjøp og drikker kaffe i massasjestolen deres, men det er alltid ettellerannet å sette fingeren på uansett hvilken maskin de demonstrerer med. Har en slik "pod" maskin hjemme, men liker egentlig ikke kaffen fra denne heller. Helt grei, men ikke så god som nykværnede bønner i kaffetrakteren.

Sendte mail til roast works i oslo og fikk tips om en kaffe jeg kan starte med. Kjøpte akkurat en automatisk kaffemaskin da jeg orker ikke nespressokapsler og bestilling og bla bla bla + at smaken ikke er noe god lenger om du skjønner. Gått lei! Nye maskina er jeg kjempefornøyd med så langt sammenlignet med nespressoen!

Nå er det hvertfall ikke smak og utvalget det står på ;)

Skrevet

Sendte mail til roast works i oslo og fikk tips om en kaffe jeg kan starte med. Kjøpte akkurat en automatisk kaffemaskin da jeg orker ikke nespressokapsler og bestilling og bla bla bla + at smaken ikke er noe god lenger om du skjønner. Gått lei! Nye maskina er jeg kjempefornøyd med så langt sammenlignet med nespressoen!

Nå er det hvertfall ikke smak og utvalget det står på ;)

Hvilken maskin kjøpte du?

Jeg har en nespressomaskin selv, men den står stort sett ubrukt fordi kaffen ikke er særlig spennende og man får alt for lite kaffe av en kapsel.

Skrevet

Jeg gikk for DeLonghi Intensa ECAM23210B. Koster litt, men av erfaring legger jeg i litt mer og blir fornøyd med smaken. Den koster 2000 mindre på lefdal.com enn i butikk, men du kan hente varen i butikk for nettprisen. Et lite tips om du skulle gå for samme maskin :)

http://www.lefdal.com/product////ECAM23 ... essomaskin

Foreldra mine har en Siemens til 2500,- og den har vært inne på reperasjon etter 3mnd. Den virker altfor plastikk fæntæstikk og sliter litt med kverninga + vanndrypp.

Skrevet

Jeg kjøpte en sånn femi, rund en. :lol: altså en dolce Gusto. Så den vant en test på smaken av sort kaffe (som er det eneste jeg drikker).

Er forsåvidt fornøyd med den, da den gir et fullt krus og har mulighet til å justere styrken på kaffen, men valgmulighetene når det kommer til smak synes jeg blir for snevert.

Kan du velge selv hvor store kopper du får av den DeLonghi'en?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...