Fredrik Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Keep it simple. Vi har hatt et slikt håndbygget nederlandsk vidunder i 2x10 år. Lett brent dansk Merrild kaffe smaker alltid godt fra en Moccamaster...
Dan Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Det er ikke mye godvær her. Storm, regn og 3 plussgrader er kos Slikt er godt å høre. Du stikker vel bare innom garasjen på Tverlandet og kutter/sveiser oljereturen på E34'en min 45grader med klokka? Så er bilen nesten klar til jeg kommer hjem. Så klabbert! Hadde jeg bare ant hva du snakket om så...
Jordfræsar Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Jeg kjøpte en sånn femi, rund en. altså en dolce Gusto. Så den vant en test på smaken av sort kaffe (som er det eneste jeg drikker).Er forsåvidt fornøyd med den, da den gir et fullt krus og har mulighet til å justere styrken på kaffen, men valgmulighetene når det kommer til smak synes jeg blir for snevert. Kan du velge selv hvor store kopper du får av den DeLonghi'en? Åjada, også flere nivåer på aroma. Ikke minst 2 kopper samtidig + justering av kværna mm... Eneste negative er at man blir kresen på kaffen og slutter nærmest å drikke på arbeid. Jeg syntes også at Moccamasteren var bra inntil jeg tok "steget" opp til kapsler og nå Delonghien
S.Hafsmo Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Slikt er godt å høre. Du stikker vel bare innom garasjen på Tverlandet og kutter/sveiser oljereturen på E34'en min 45grader med klokka? Så er bilen nesten klar til jeg kommer hjem. Så klabbert! Hadde jeg bare ant hva du snakket om så... Det finner du ut når du ser det. Jordfræsar: Jeg må si jeg har faktisk tilgode å overgå trakteren på smak uansett hva slags maskiner jeg har vært borti. Nykvernede bønner i trakteren er jaggu fine greier.
Jordfræsar Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Slikt er godt å høre. Du stikker vel bare innom garasjen på Tverlandet og kutter/sveiser oljereturen på E34'en min 45grader med klokka? Så er bilen nesten klar til jeg kommer hjem. Så klabbert! Hadde jeg bare ant hva du snakket om så... Det finner du ut når du ser det. Jordfræsar: Jeg må si jeg har faktisk tilgode å overgå trakteren på smak uansett hva slags maskiner jeg har vært borti. Nykvernede bønner i trakteren er jaggu fine greier. Men det er bra det Nå skal jeg prøve å få bestilt meg noen bønner
S.Hafsmo Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Tror nok det har mye å si hva slags bønner du bruker. En "ladning" jeg var og prøvesmakte på hos Elkjøp smakte karsk (antar den var uten alkohol). Ikke minst at bønnerne er ferske. Gamle bønner blir aldri like gode.
Erik89 Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 En "ladning" jeg var og prøvesmakte på hos Elkjøp smakte karsk (antar den var uten alkohol). Ladning? Sorry, måtte bare
S.Hafsmo Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 En "ladning" jeg var og prøvesmakte på hos Elkjøp smakte karsk (antar den var uten alkohol). Ladning? Sorry, måtte bare Fant ikke på et bedre ord for den posen med bønner de hadde plantet i maskinen den dagen.
Jordfræsar Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Tror nok det har mye å si hva slags bønner du bruker. En "ladning" jeg var og prøvesmakte på hos Elkjøp smakte karsk (antar den var uten alkohol).Ikke minst at bønnerne er ferske. Gamle bønner blir aldri like gode. Helt enig. Men alt vi får hit er heller ikke topp. Frosne bønner. Så jeg søker smaken jeg fant i australia. Ferske saker men karsk smak står jeg over. Men men, er ingen ekspert på verken smak eller tilbredning så så lenge jeg er fornøyd nå er det en tanke mindre
Anbefalte innlegg