Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

PC-guruer; Har budsjett på ca. 10.000 kr. for en arbeidslaptop. Trenger ikke fancy lyd og bilde opplevelse, men en veldig stabil PC som må ha dokkingmulighet til vanlig PC-skjerm (har en 5 år gammel Eizo-skjerm jeg er veldig fornøyd med og ønsker å fortsette å bruke). Hva anbefales?

Ser på Thinkpad-serien, men har skjønt at HP har noen flotte saker også? Hvilken nettbutikker får jeg kjøpt de fra?

netonnet.no

mpx.no

komplett.no

elkjop.no

lefdal.no

netshop.no

har du funnet en spesifikk modell, så sjekk lavest nettpris på produktet på http://www.prisguide.no

personlig hadde jeg holdt meg unna HP, mye feil på dem

anbefaler lenovo (som er gamle IBM) samsung, sony, acer og asus.

arbeidslaptop bør ha bra batteri, kradftig prosessor, endel ram og burde slå til med ssd-harddisk =) byggekvalitet bør også være bra, f eks aluminium istednfor billig plastikk =) pm, om du lurer på hvilken er best blandt modeller du har funnet osv =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20120925_220604.jpg

Bare for å avslutte dette.

Verken smeltet eller pussepapirmatt.

Jeg har ingenting å skjule. Jeg aksepterer heller ikke å bli beskyldt for å være en svindler. Ei heller å betale tilbake penger til en kjøper når jeg har alt mitt på det rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PC-guruer; Har budsjett på ca. 10.000 kr. for en arbeidslaptop. Trenger ikke fancy lyd og bilde opplevelse, men en veldig stabil PC som må ha dokkingmulighet til vanlig PC-skjerm (har en 5 år gammel Eizo-skjerm jeg er veldig fornøyd med og ønsker å fortsette å bruke). Hva anbefales?

Ser først og fremst på Thinkpad-serien (T-serien), men ser på komplett.no at Fujitsu og HP også har maskiner som kjører Windows 7 Pro, så de må vel også tas med i vurderingen?

Jeg har hatt noen minipcer de par siste åra. Acer sine er dårlig, men hp q som jeg har nå er veldig bra.. Hva med samsung?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redigerte forrige innlegget mitt litt :)

Hva slags prisklasse bør jeg se på? Trenger som sagt ikke mye fancy, og mellom 15" og 16" i størrelse. Regner med at samtlige prosessorer på nye laptoper i dag er raske nok til å håndtere kontoroppgaver smooth...

Ps. Acer har jeg hørt svært blandet om, så det vil jeg unngå ;) Har hatt Asus mange ganger, veldig fornøyd - har de en business-laptop serie også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner nytern såpass godt etterhvert, og har forøvrig diskutert de lyktene der siden han kom i besittelse av bilen de satt på, at jeg med trygghet kan si at han ikke har holdt tilbake noen informasjon om de. Du fikk de vel også til 2/3 av en i utgangspunktet lav pris, så litt "blemmer" burde tåles. At han har hatt litt hastverk med å få de bort og ikke sett godt nok over de kan jeg forstå at du reagerer på, men å fremstille han som en svindler synes jeg er fryktelig urettferdig overfor han. Du snakker om en som nettopp har kjørt ørten mil for å levere noen relativt billige felger, for å nevne noe. Han er hyggelig og behjelpelig, prøver ikke en gang å ta grovt betalt for noe og fortjener på ingen måte å bli stemplet som svindler.

En polering så har du grei lykter til en grei pris. Ekte svindel er f.eks framskjermene til E28 som jeg har ventet på siden mai...

Angående laptop så hadde jeg kjøpt fra mpx og ikke komplett hvertfall :P Komplett group som eier begge nettsidene, samme vareutvalg, men billigere på mpx. Forøvrig overraskende rask leveringstid fra de, mye bedre enn jeg noen gang har opplevd fra nettbutikker. Jeg kjøpte nylig en asus kv55 ettellerannet (tror jeg den heter).. Må si jeg er veldig fornøyd med ytelse og batteriet kontra prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redigerte forrige innlegget mitt litt :)

Hva slags prisklasse bør jeg se på? Trenger som sagt ikke mye fancy, og mellom 15" og 16" i størrelse. Regner med at samtlige prosessorer på nye laptoper i dag er raske nok til å håndtere kontoroppgaver smooth...

Ps. Acer har jeg hørt svært blandet om, så det vil jeg unngå ;) Har hatt Asus mange ganger, veldig fornøyd - har de en business-laptop serie også?

spørs på krava dine, en laptop til 4 tusen gjør det du beskriver over :P spørs hvor kravstor du er til hastighet, kvalitet, batterikapasitet osv osv. kan leite litt i morgen, holder på å sovne nå ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Kan si at laptopen skal brukes lenge. Ikke hardt bruk, men 4-5 år. Blir alltid så mange filer at jeg ikke gidder å knote med filoverføring hvert 2. år :P

Ok - la oss snu litt på det. Max budsjett 12.000 kr. + dokkingstasjon og Office Home & Business i tillegg.

Skal kjøpes neste uke, og den må være på lager siden jeg skal kjøpe den, overføre alt og ta med den på reise (onsdag om nesten to uker)

Edit: LAVT STØYNIVÅ! Jævla viktig! Hater støy når jeg skal jobbe, skikkelig distraherende! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig ikke tilbakeholdt noe info!

Sjekk annonsen, der skriver jeg det jeg vet. Jeg la heller ikke merke til noe annet når de ble demontert/pakket.

Det provoserer meg litt at du forventer få strøkne lykter utifra annonsen/bildene/prisen.

Men so be it, jeg er herved en svindler. Kan anbefale deg å gi meg negativ kommentar i seriøse selgere tråden, jeg tar den med hevet hode.

Du får en DIIGER ++++ fra meg, så det burde veie opp iallefall.. :kose:

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Det er umulig å selge noe på bimmers, for folk håper de kan kjøpe gull for gråstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poka deg en gang under vår verste disputt.. :P

Hehe, jeg må bare innrømme at jeg er så lite inne i Facebook verden at jeg ikke helt skjønte hva poking betydde. Trodde kanskje det var noe sånn flørte greier mellom gutter og jenter men så plutselig poka du meg og jeg skjønte ingenting lengre :wink:

MindFuck!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...