Fredrik Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 PS. Fortsatt mottagelig for profesjonell laptop anbefaling, max 12000 kr. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744850 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Hmmm... Skal hente en MacBook Pro til uka. Nå har jeg forhørt meg med to bekjente epleguruer på FB, der begge anbefaler at jeg kjøper Air istedenfor. Nå har det seg slik at butikken anbefalte Pro. Er ikke lett da... Samme pris for dem begge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Pro er mer solid... Air er tynnere... Pro har bedre lys og bedre skjerm... Air er bedre å ha med seg fordi de er tynnere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Skriver dette fra en Pro, og skjønner ikke hvorfor du burde bytte til air. Eneste jeg kommer på er at de er tynnere og derfor lettere og bedre å ta med seg rundt om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Pro er mer solid... Air er tynnere... Pro har bedre lys og bedre skjerm... Air er bedre å ha med seg fordi de er tynnere... 15" retina har bedre skjerm... nå det gjelder 13" har Air høyere oppløsning og ingen dårligere skjerm for et utrent øye. Ikke noe å tenke på mener jeg hvertfall om du bare surfer og sjekker e-post. Når man snakker om hvor robust maskina er, kan jeg ikke forstå at Pro skal tåle sååå mye mer kontra Air med tanke på unibody'n. Jeg har 2 air modeller og med normal behandling er det ingen fare uansett! Det er værre med plastik fantastik maskinene fra Asus +++. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Skal ikke dra maskina rundt omkring. Sitter stort sett hjemme med maskina på fanget og beina på bordet. Skal jeg ut av huset har jeg iPad/iPhone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Da kan du bare beholde Pro Fornøgd blir du uansett! Som fisken i havet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Eplemaskinene er fine, men alt for dyre. Man får ikke en skikkelig eplemaskin for 12K. En MacBook Air 13,3" med Core i5 prosessor og 4 GB RAM koster over 12K på komplett.no. Da er Asusen jeg la ut et mye bedre kjøp med sin Core i7 prosessor og 12 GB RAM. GeForce skjermkortet med 2GB dedikert minne er heller ikke å forakte. Jeg vil mene at det viktige her er hvor mye transport maskinen skal tåle. Skal maskinen primært være stasjonær ville jeg uten tvil ha valgt Asusen. Skal maskinen brukes på reiser, på kafeer etc. ville jeg ha kjøpt en like kraftig Lenovo Thinkpad, men den koster 3-4K mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Eplemaskinene er fine, men alt for dyre. Man får ikke en skikkelig eplemaskin for 12K. En MacBook Air 13,3" med Core i5 prosessor og 4 GB RAM koster over 12K på komplett.no. Da er Asusen jeg la ut et mye bedre kjøp med sin Core i7 prosessor og 12 GB RAM. GeForce skjermkortet med 2GB dedikert minne er heller ikke å forakte.Jeg vil mene at det viktige her er hvor mye transport maskinen skal tåle. Skal maskinen primært være stasjonær ville jeg uten tvil ha valgt Asusen. Skal maskinen brukes på reiser, på kafeer etc. ville jeg ha kjøpt en like kraftig Lenovo Thinkpad, men den koster 3-4K mer. Men du glemmer jo en viktig faktor i hele epleriket. OS X... er ikke nødvendig med så dyr maskin så lenge man ikke gjør tyngre arbeid. Alt flyter jo lekende lett selv om man ikke går for de dyreste modellene. OS X er jo verdt like mye om man skal sammenlikne med Windows 7 ultimate f.eks. W7 Ult koster f.eks 2300kr! Horribelt spør du meg. Og jeg antar fish kjøpte med SSD disk (som han kan uansett bytte ut i Pro'n), noe som den du linket til ikke har. Det er noe jeg anbefaler alle å kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 PS. Fortsatt mottagelig for profesjonell laptop anbefaling, max 12000 kr. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744850 Minuset med disse er (i mine øyne) at de er så helsikes klumpete, også ser dem litt merkelige ut. For 12k hadde jeg nok gått for denne. http://www.multicom.no/Kunshan-P150E-15 ... /p10619558 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Men du glemmer jo en viktig faktor i hele epleriket. OS X... er ikke nødvendig med så dyr maskin så lenge man ikke gjør tyngre arbeid. Alt flyter jo lekende lett selv om man ikke går for de dyreste modellene. OS X er jo verdt like mye om man skal sammenlikne med Windows 7 ultimate f.eks. W7 Ult koster f.eks 2300kr! Horribelt spør du meg. Og jeg antar fish kjøpte med SSD disk (som han kan uansett bytte ut i Pro'n), noe som den du linket til ikke har. Det er noe jeg anbefaler alle å kjøpe. Asusen har faktisk en 750GB hybrid HDD/SSD disk der 8 GB er flash. Operativsystemet er W7 Home Premium 64-bit Edition. Misforstå meg ikke... eplemaskinene er virkelig fine, men skal man opp i datakraft koster de skjorten. Hafsmo: Se der ja... enig... et enda bedre kjøp enn Asusen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Hybriden mener jeg er en dårlig erstatning for en Ssd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Men du glemmer jo en viktig faktor i hele epleriket. OS X... er ikke nødvendig med så dyr maskin så lenge man ikke gjør tyngre arbeid. Alt flyter jo lekende lett selv om man ikke går for de dyreste modellene. OS X er jo verdt like mye om man skal sammenlikne med Windows 7 ultimate f.eks. W7 Ult koster f.eks 2300kr! Horribelt spør du meg. Og jeg antar fish kjøpte med SSD disk (som han kan uansett bytte ut i Pro'n), noe som den du linket til ikke har. Det er noe jeg anbefaler alle å kjøpe. Hafsmo: Se der ja... enig... et enda bedre kjøp enn Asusen... Uten operativsystem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Jeg gleder meg hvertfall til uka. Blir spennende med ny maskin. (Var faktisk kona som kjøpte den til meg uten at jeg visste om det. Var innom butikken etter jobb i dag for å sjekke ut hva hu hadde bestillt til meg. ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Uten operativsystem... Det er jo det beste med hele maskinen. På den måten slipper du alt tullet produsentene legger inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg