Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ja med computeren på kjærra. "Nullstille" dekktrykket for sommerdekka dine. Men apropo sporing hadde jeg akkurat samme "problemet" med mine runflat sommerdekk. Sporer som fy og altfor hardt. Glad jeg gikk over til 18" og IKKE runflat. Resultatet var mindre sporing og mykere kjøring :)

Du får handle deg skikkelige dekk unge mann ;)

Resette:

Find tyre monitor in the OBC menu

scroll to reset

Keep end of stalk pressed for 5 secs

A tick appears beside reset

Drive off and monitor will initialise on rotation of wheels

If you stop initialisation resumes on moving again

No feedback on completion

På nårsk ;)

Les manualen :P

Men scroll i computermenyen (OBC) til du finner dette ikonet:

Så holder du inne knappen du klikker med i 5 sekunder(du vil se at ikonet endrer seg), deretter trykker du 1 gang som vanlig.

Etter noen sekunder vil den gå til normalt igjen av seg selv.

Mener det var slik hvertfall!

Har da fått det vekk ;) Men ja, de dekka er rare.. De virker harde som fy, men bilen sitter på som bare juling.. Sporer noe jæklig innimellom.. Så er ikke spesielt behagelig egentlig..

min drev og pep og hylte i hytt og gevær i vinter, når det var litt temp forskjell ute, så er ikke unormalt med falske alarmer fra den sensoren der. I følge Bilia så er det heller vanlig på 3-serie. På sommerdekkene er det ikke så ofte at dette skjer, men mest sannsynlig så er det pga skiftet ja.

Vanlig ja, men da vet jeg det :lol: Skiftet jo på lørdag, så den var ikke så rask til å merke at jeg bytta da :lol:

":38ea7sb8]Den dekktrykksaken registrerer endringer i rulleomkretsen. Ettersom sommerdekkene sikkert har en litt annen rulleomkrets enn vinterdekkene, vil computeren reagere. Den må da nullstilles med de nye dekkene, og alt er bra igjen.

Jepps, var det jeg fant ut også, etter å sjekka at dekktrykket var riktig på alle hjula fra før :)

Skrevet

Noen her som er medlem i VW-Audi Club Norwegen og kunne være så snill og lagt ut en tråd i "Deler kjøpes" forumet for meg?

Skrevet
Jaja folkens, sverige om 2 dager, regner med at alle her skal? :P

(prøver og gjemme seg fra slag)

Måtte sjekke det ut for moro skyld en gang. Aldri mer.

Skrevet

Faktisk aldri vært der, men må prøves, alle skal jo..kjenner seriøst ikke ett folk som ikke skal :P

Skrevet

Samma her, aldri vært så flau over å være norsk noen gang :?

Skrevet

Samma her, aldri vært så flau over å være norsk noen gang :?

+1

Ville ikke snakke norsk den dagen.

Skrevet

En kompis klarte selvfølgelig å sette seg fast i den eneste snøhugen i hele Arendal da utforskertrangen blei for stor :wink::roll: Sto så godt på understellet at selv pinner og spader under hjula hjalp lite for å få Jeepen av haugen, måtte ha drahjelp av en annen firehjulstrekker :wink:

5exsmacwm8jnbn1r6xg7.jpg

Skrevet
En kompis klarte selvfølgelig å sette seg fast i den eneste snøhugen i hele Arendal da utforskertrangen blei for stor :wink::roll: Sto så godt på understellet at selv pinner og spader under hjula hjalp lite for å få Jeepen av haugen, måtte ha drahjelp av en annen firehjulstrekker :wink:

5exsmacwm8jnbn1r6xg7.jpg

mpw663pzdxjk74goo53k.jpg

Skrevet

5exsmacwm8jnbn1r6xg7.jpg

Been there, done that..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...