Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Dette spesielt er hvorfor jeg mener E34 er solide, jeg få selv vondt den dag i dag over at jeg har vært med å behandle en E34 slik. Men bilen var dødsdømt likevel og vi var idioter :roll: Jeg gjør det godt igjen med å gi min E34 pleie og omsorg selv en helt ny bil kan misunne :)

Jeg kjørte min m103-drevne MB (3.0 R6 bensin) uten vann fra Fredrikstad til Tusenfryd en gang, ikke mye bra! Men med en sprukket radiator og en motor med så mange km. på nakken ga jeg regelrett faen.

Overaskene nok holdt den, kasta på vann og kjørte den grisehardt i 4mnd (38K km.)før en råde stakk av.

Det var type daglig kjøring med rødglødene manifolder og da et høyt oljeforbruk som gjorde at man kanskje valgte å helle på en liter da oljetrykket sank i svingene :wink:

Den hadde forøvrig skjørtebank sine siste tre leveår, noe som fort ble over 120k :)

Eneste ulempen med den for en kjørekåt attenåring var det sinnsyke forbruket av bensin og olje den dro på seg etter å ha tusla over 900k.

Men akkuratt det du sier med ihjelkjørte e34'r var mitt poeng å få frem, w124 har dessverre mange lite vedlikeholdte biler rundt om, og det at omtrent samtlige er importert hjelper ikke mye på km.-standen som i realiteten ofte er mye høyere enn hva det står i speedo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan diskuteres lenge det Fredrik! Prøvd med Wicky før.

Eneste erfaring jeg har med w124 er en E220 coupe. Den har vært alt annet enn driftsikker. Alltid et eller annet feil (samme med e34'n min forsåvidt), men får en mye lavere kvalitetsfølelse i merca. Alt av plastikk inni løsner og det er overraskende mye.

Kjenner meg ikke igjen! W124 er skuddsikker <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan ta det jeg husker i hodet her, som er feil interiørmessig;

- Plastikkdekseler rundt dørhåndtak, begge to.

- Deksel rundt girspaken

- Mekanismen på hanskerommet i midtkonsollen

- De som tar frem sælene lever sitt eget liv

- Begge setene går fremover, selv om du ikke trykker inn knappen

- Speedonåla ser ut som har abstinenser

+++

Dette er en '95 som er rullet 200k km.

Til Fredrik: Hvordan er 124 bedre enn e34?

Du beskrev nettop ALLE små-problemene en w124 blir utsatt for iløpet av levetiden sin...Plastdekslene rundt krom-spaken som åpner døra løsner siden plasten blir litt tørr og går ut av sine spor... Samme med plastrammen rundt girspaken..Hanskerommet har "hele" tiden blitt slengt for å lukke den (ikke en myk lukking slik bmw hadde) og gjør derfor sitt til at den ikke fungerer..Armene som tar frem beltet er regulert av en av de tre microbryterne i døra. Bytt den og de vil fungerere perfekt! Nåla lever eget liv fordi speedometer vaier blir slitt. Går som regel an å stramme den foran ved girkassa så skal den leve i 100kkm til :)

Noe mer du lurte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det fungerer veldig bra på hele bilen skal jeg si deg ;) men fordel å kjøpe med elsprøyta som følger med kit'et ;) hvis du får lagt på tykt nok er det en fryd å dra av også ;)

vet du hvor lenge det sitter? :)

Ser at det varierer mellom 6-12mnd før de må reparere litt, hadde vært kult og testet til våren.

Har sett på pro large kit`et på http://www.dipyourcar.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...