Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Dere har ikke vurdert......BMW da gutter? :roll:

Gammal Merce skal dere ha men når dere ikke er fornøyde så klager dere her på Bimmers :applause:

Merce(123/124) er den ultimate bilen om man ikke ønsker å koste noe på den og bare kjøre mil etter mil med minimalt vedlikehold :)

Jeg gir min vedlikehold ikke fordi den klager, men fordi jeg får dårlig samvittighet og tenker at "nå har du gått lenge stjernegris(mercedes dieselpurke-edition) uten at jeg har gjort noe godt for deg, skal jeg gi deg en oljeskift med nytt filter som plaster på såret?".

Som den taxivogna den har blitt så går den i relativt høy drosjeflyt i sentrum på fredags- og lørdags-kvelder med påfølgende dumper og hull samt trikkeskinner også kalt mishandling. Dette har pågått siden jeg kjøpte bilen.. Kan ikke si den bærer noe preg av det understellsmessig :)

Jeg har da BMW også, men den skal få slippe å se regnvær og sludd, da får den heller stå i garasjen og kose seg med gulvvarme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merce(123/124) er den ultimate bilen om man ikke ønsker å koste noe på den og bare kjøre mil etter mil med minimalt vedlikehold :)

Jah..høres jo sånn ut over her :lol: Nei takke meg til en god gammel E34, gi den olje, bensin og vær snill med den så svikter den deg aldri :) Kunne ikke vært mer fornøyd med min, billig og driftsikker og gir kjøreglede i hauger å lass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg skal ha en sånn kun fordi jeg skal være litt i onkel skrue modus når det gjelder bil en stund framover og heller spare/bruke penger på andre gleder :D

Men har en Toyota carina nå som bare går og går bare jeg steller den litt :)

Men ser for meg man for samme kvalitet og en haug mer kjøre komfort i en w124.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å vær så BMW fanboy da, fredrik. Alle her liker BMW, da dette er et BMW forum, men det må da gå ann å diskutere andre merker. Mercedes er absolutt et godt alternativ til BMW. For meg er BMW og Mercedes det eneste det går i. Kvalitet så det holder. Kjører Mercedes brukis nå, og kan ikke klage akkurat. Trenger NADA vedelikehold. Fylte på en skvett olje og vinduspylervæske før vinteren, good to go! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merce(123/124) er den ultimate bilen om man ikke ønsker å koste noe på den og bare kjøre mil etter mil med minimalt vedlikehold :)

Jah..høres jo sånn ut over her :lol: Nei takke meg til en god gammel E34, gi den olje, bensin og vær snill med den så svikter den deg aldri :) Kunne ikke vært mer fornøyd med min, billig og driftsikker og gir kjøreglede i hauger å lass :D

Olje? Gått en stempelring eller noen ventiltetninger?

E34 er god bil det også ingen tvil om det, men finn en bil hvor det er lagt så mye penger i utvikling og design i materialvalg og tekniske løsninger som disse Mercedesene. Selv holdbarheten på askebegeret ble testet av en robotarm som åpnet og lukket denne tusenvis av ganger for å provosere fram slitasje for å finne beste løsning for å holde lengst mulig, en robotarm påmontert en sko ble satt til å slite ut gulvmattene for å sjekke slitestyrken blant annet.

Alle brytere, spaker og hendler i min bil føles som nytt etter snart en halv mill. kilometer(vet at dette ikke er mye for en slik bil). Utenom hull i sidestøtta etter rumpesubbing ved innstigning i bilens sjåførstol gjennom årenes løp er det ikke tegn til nedsitti sete eller slitasje ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merce(123/124) er den ultimate bilen om man ikke ønsker å koste noe på den og bare kjøre mil etter mil med minimalt vedlikehold :)

Jah..høres jo sånn ut over her :lol: Nei takke meg til en god gammel E34, gi den olje, bensin og vær snill med den så svikter den deg aldri :) Kunne ikke vært mer fornøyd med min, billig og driftsikker og gir kjøreglede i hauger å lass :D

Er det noen som har klaga? Eneste jeg ser er et spørsmål om pluggene kan ha en innvirking på at den ene han prøvde gikk dårligere enn den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vært BMW gutt. Men 20 tusen kroners bil eller mindre så er det for mye dårlig blant BMW, samt at det er jo ålreit og prøve no nytt.

Kan forøvrig nevne at jeg ga 11 k for Toyota'n. Å da fikk jeg en bil med 2.0l motor, meste av utstyr inkl A/C og ingen feil bortsett fra noe rust selvfølgelig.

Vurderer å kanskje kjøpe 523 touringen av x'en og. Hvite i linken. Er veldig bra stand og så og si rust fri. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 er god bil det også ingen tvil om det, men finn en bil hvor det er lagt så mye penger i utvikling og design i materialvalg og tekniske løsninger som disse Mercedesene. Selv holdbarheten på askebegeret ble testet av en robotarm som åpnet og lukket denne tusenvis av ganger for å provosere fram slitasje for å finne beste løsning for å holde lengst mulig, en robotarm påmontert en sko ble satt til å slite ut gulvmattene for å sjekke slitestyrken blant annet.

Tja...Norges kanskje fremste bilekspert og tildligere Merce mekaniker Broom Benny er ikke helt enig der tror jeg :wink:

http://www.tv2.no/underholdning/broom/m ... 93853.html

Er like vittig hver gang jeg skulle si noe negativt om Mercedes, så popper dere frem dere tre Merce entusiastene og tar drosjene deres i forsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...Norges kanskje fremste bilekspert og tildligere Merce mekaniker Broom Benny er ikke helt enig der tror jeg :wink:

http://www.tv2.no/underholdning/broom/m ... 93853.html

Er like vittig hver gang jeg skulle si noe negativt om Mercedes, så popper dere frem dere tre Merce entusiastene og tar drosjene deres i forsvar.

Det kan ikke tenkes at det er grunnet din manglene erfaring og kunnskap som gir en heller snever mulighet til å uttale deg slik du gjør?

Feilene "Norges fremste bilekspert" (Journalist med veldig mye svadaartikler på nakken) nevner der stiller jeg meg uforstående til, da det ikke er tilfelle. Alle biltyper møter på feil i sin fartstid, og for meg virker det som om at Benny er som deg og ikke liker w124 slik at det er lettere å prate negativt enn positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...