Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Da synes jeg du skulle kjøpe deg en E34 og kjøre en hel vinter :) Til å ikke ha noen form for antispinn system så er den god nok i hauger å lass, mye takket være at de har litt mer tynge i hekken enn hva en Mercedes har. Den diskusjonen har vi forøvrig hatt hundre ganger før og her bil vi ikke enige :wink:

Jeg ser jo hvem som står å spinner i bakkene her om vintern og det er ikke BMWer...men det er vel bare folk som er dårlige til å kjøre.. :roll:

Vektfordelingen i Mercedes er ikke så hakkendes gal den skjønner du... Har du pålitlige kilder som kan begrunne at E34 er tyngre bak enn en Mercedes 124 eller noe i den ligaen?

Kan ikke mene at E36 er bedre om vinteren enn E34? Har E34 nå med ganske utslitte dekk bak, merker at den sklir lettere bak enn ifjor. Men må fortsatt gjøre det med vilje.

Det har jeg ikke skrevet heller, det jeg mener er at E36 er like "håpløs" som en E34 eller en E39 for den saks skyld.

Kan ikke si jeg merker noe forskjell på noen av disse bilene. Ganske jevne som bakhjulstrekkere alle sammen. Jeg trenger ikke kjøpe E34 for å vite hvordan den er å ha en vintersesong, jeg har mange timer i E34 fra før til å vite hvordan den er.

Det jeg vet er at E34 minner meg litt om min egen E24 om man skal tvinge fram en sladd. Løfter den pent på det indre hjulet og visper luft og motoren øker turtall. Dette ved andre underlag enn bare snø/is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter... Kan dere hjelpe meg med en ting?

Den CRXen jeg har får vannlekkasje under nedbør og jeg må av den grunn leie garasje til den (dyrt, 12000 kr. i året!). Har blitt glad i den, men ønsker nå å bare gå inn for å fikse problemet en gang for alle, slik at den kan gateparkeres (krysser fingre!) og beholdes lenge til evt. sportsbiloppgradering.

Den lekker til under gulvteppet (blir veldig vått der!), samt litt på venstre side i bagasjerom. Finnes det noen måter/teknikker å ordentlig lokalisere og fikse problemområdene? Snakker ikke om å kaste en bøtte med vann på den, liksom. Har googlet litt på engelsk, men ikke skjønt mye.

Og hvordan fungerer det der med å levere inn skilter for vintern? Den står jo bare parkert der nå.

Står bilen parkert på offentlig vei så må den være registrert..ellers blir den tauet bort om den mangler skilter...

Foran kan du sjekke tetninger i torpedoveggen (gummi) om de er tette, bak kan du sjekke pakningene i bakruta...Regner med det ikke er soltak på bilen? Start med å sjekke pakninger..Om du ikke har ett sted å stå så kan du stå i varme felles garasjen min :)

Jepp, skal ned senere og se nøye etter - har varm garasjeplass selv, no stress :)

Ang. skilter, hva gjør jeg? Bare tar de av og med til vegvesnet? :P

Av med skilter, til biltilsynet...for sikkerhetsskyld..ta med vognkort del 2 også for å bevise at bilen er din..og lever dem til oppbevaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av med skilter, til biltilsynet...for sikkerhetsskyld..ta med vognkort del 2 også for å bevise at bilen er din..og lever dem til oppbevaring...

Allright, thanks :)

Ferdig med kjellerstua, kontor bak meg, såklart har jeg varmepumpe også der med kjøleskap :mrgreen:

[ Bilde ]

You son of a bitch :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nevnte 318 jeg, det hadde de fleste aldri hørt om, siden det er vanskelig nok og finne biler på E46Fanatics som er under 323 :P

Sa hvor mye jeg ga for min 318, de fikk sjokk, og ved og sjekke salgs delen av forumet kunne jeg få en helt solid 330ci med en god del utstyr for samme prisen, og den har gått 100k mindre en 318 min :P

vet ikke helt om jeg vil le eller grine i bunn og grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig rotet meg til og ta BE førerkortet :)

Rakk vist før de nye ordningene også, greit og slippe og enkste seg når jeg kjører mye henger :)

sålenge du starter opplæring før 19jan, så får du den,,(om du tar den før juli) ..

jeg har oppkjøring helt i slutten av januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S. Hafsmo: Jeg tipper at enten det er produksjonsfeil, høytalerne ikke er spilt inn riktig, eller du har for svar forsterker som ikke klarer å ha kontroll på elementene.. (eventuelt noen har vært litt hensynsløs med volumknotten..)

Angående gamle BE regler: Du må ha bestått teoriprøven innen 19.01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...