Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Pingvingrulletrappen til høyre her fikk jeg til jul i 87 eller 88. Den virker dessverre ikke lengre, men nå har jeg kjøpt en ny til datteren vår på eBay. :D Ettersom den lager pingvinlyder i takt med at rulletrappen går opp blir vi nok rimelig lei av den...

[ Bilde ]

Så koselig :) Har adoptert en kattunge i Pakistan som jeg skal se igjen før nyttår, kjøpte masse dilldall til den i dag, tok litt av i butikken! Blir nok 100x verre med kids, da det sikkert blir endel billeker som også far kan leke med, hehe :)

Vurderer å kidnappe en unge så jeg har noen å bygge den Lego vw-transporteren sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingvingrulletrappen til høyre her fikk jeg til jul i 87 eller 88. Den virker dessverre ikke lengre, men nå har jeg kjøpt en ny til datteren vår på eBay. :D Ettersom den lager pingvinlyder i takt med at rulletrappen går opp blir vi nok rimelig lei av den...

[ Bilde ]

Så koselig :) Har adoptert en kattunge i Pakistan som jeg skal se igjen før nyttår, kjøpte masse dilldall til den i dag, tok litt av i butikken! Blir nok 100x verre med kids, da det sikkert blir endel billeker som også far kan leke med, hehe :)

Vurderer å kidnappe en unge så jeg har noen å bygge den Lego vw-transporteren sammen med.

Har en "pain in the ass" tenåring i huset du kan få låne. Kan gjærne banke litt vett inn i skallen samtidig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingvingrulletrappen til høyre her fikk jeg til jul i 87 eller 88. Den virker dessverre ikke lengre, men nå har jeg kjøpt en ny til datteren vår på eBay. :D Ettersom den lager pingvinlyder i takt med at rulletrappen går opp blir vi nok rimelig lei av den...

[ Bilde ]

Så koselig :) Har adoptert en kattunge i Pakistan som jeg skal se igjen før nyttår, kjøpte masse dilldall til den i dag, tok litt av i butikken! Blir nok 100x verre med kids, da det sikkert blir endel billeker som også far kan leke med, hehe :)

Vurderer å kidnappe en unge så jeg har noen å bygge den Lego vw-transporteren sammen med.

Har en "pain in the ass" tenåring i huset du kan få låne. Kan gjærne banke litt vett inn i skallen samtidig...

Var det dattra di? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble ikke lavt nok med coliversene skrudd i bunn syns jeg :( får vell prøve fjerne justeringsklossen bak og fjerne hjelpefjøra foran om det ikke siger en del.

ble fætestivt men, haha. får vell finne fram nyrebelte snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en "pain in the ass" tenåring i huset du kan få låne. Kan gjærne banke litt vett inn i skallen samtidig...

Var det dattra di? ;)

Ja.. Har bare døttre.. 4 av dem faktisk. De to eldste har det forsåvidt gått greit med, og yngste har ikke kommet i den alderen ennå. Nest yngste er den største utfordringen hittil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil få komme med en liten utfordring/oppfordring:

Støtt en organisasjon eller noen som bidrsr til at andre får en bedre jul. Gi en liten slant til noen som trenger det mere enn deg selv.

Jeg la i dag 1000kr i julegryta til Frelsesarmeen her i Kristiansund, for da vet jeg at pengene går til varmestua her, og til julemat/pakker til de som ikke har noe av det vi har.

En fin gest, like a lot. Big creed.. :-)

Vi har valgt en annen vri denne julen. Vi feirer jul hjemme hos oss med svigers på besøk, i tillegg har vi invitert ei enslig mor med hennes datter (de har nettopp flyttet inn i ny leil og ikke kommet i orden) . Og i kveld ringte min nåværende samboer min tidligere samboer og mor til mine 3 eldste barn og inviterte henne hjem til oss denne julen. Det er litt spesielt, da jeg har omsorgen for barna nå. Min tidligere samboer gikk en jul i møte hvor hun egentlig skulle ha vært alene på julaften uten familie (familien hennes bor i nord-norge). Blir en spesiell julaften, men tror og håper alle får fin julaften. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede før jeg sier/skriver det vet jeg at det lett kan virke mer "anti" enn jeg mener det, men uansett;

Jeg har aldri (etter at jeg ble ferdig med tenårene iallefall) syntes at sånne tilsteldninger og festlige anledninger som feks jul og bursdager er så fantastiske. All honnør til de som gjør noe ekstra for kjente og ukjente såklart, alle tenker selvsagt ikke som meg.

Men jeg syns alle denne plutselige hyggen fort kan virke påtatt og vel kunstig. Kjøp dyre gaver og se barneøynene lyse opp av glede gjør jeg jo, er man den kule onkelen så er man det..

Men ærlig talt, jeg syns det er myye viktigere å sette pris på de man bryr seg om hele året enn å intensivgjøre det i noen dager som kirka har forutbestemt og handelsstanden overtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det julemiddagen som er høydepunktet. Heldigvis er familien fra begge sidene nøkterne, så det er ikke ekstragavante gaver men mere bruksnyttige ting som vi gir hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det julemiddagen som er høydepunktet. Heldigvis er familien fra begge sidene nøkterne, så det er ikke ekstragavante gaver men mere bruksnyttige ting som vi gir hverandre.

Ja, misforstå meg rett. Er selvsagt ikke noe galt i å kose seg i jula, jeg er den eneste av 3 søsken som ikke har unger og egen familie så jeg er hos foreldrene og nyter tradisjoner myye lengre enn folk flest på selveste dagen.

Men det er en feeling jeg har hatt lenge altså, jeg tror vi nordmenn er over gjennomsnittet glade i å kjøpe oss unna dårlig samvittighet.

Den ene gaven er et røsk i et av maange papir den ene kvelden, men hvor mye bryr vi oss til hverdags.. Rødstrømpe, jeg? neida..

Gir vanligvis ikke penger til tiggere, de enten kjøper heroin eller gir de til en bakmann, men tilsammen har jeg "brukt" maaange penger på skjebner jeg har blitt kjent med i den flotte hovedstaden vår.

Flott at vi viser litt omtanke i disse dager men året er langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...