Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Idag må jeg få tauet volvoen til verksted...regreima har hoppet av så må få bytta den.. Og endeledd... og tette en lekkasje på dassen i gamle leiligheten.... yeey....

Og jeg fant feilen og sparte deg for noen kroner ;) Men skulle ikke jeg hente volvoen med kranbilen? :P hva skjedde med det? :P

Fant ut at han nabomekanikeren tok hele jobben for 1000lapp...inkludert frakt opp til verkstedet hans, pluss deler...så da ble det like greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er din chippa dirty? evnt vært :P

ser mtm osv chipper dem til 270hk :shock: mon tro hvordan det fungerer gjennom framhjula :P spinner vell greit i lav fart. men er vell greit i litt fart.

frister bytte ut e90n i a5 viss banken er snill :P evnt a3/4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du lei av vinterbilen Dirty? :P

Har hatt sånn selv, de går helt forferdelig dårlig! :lol:

blir aldri lei av hilux, bensinutgaven går ikke dårlig skal jeg si deg, litt lite moment på lavt turtall men flyr jo avgårde når man pisker den.

er ikke lei, men har handlet pendlebil e91 så trenger ikke denne lenger

Ah, trodde du hadde diesel.

Jeg hadde 2,4 diesel uten turbo. Det gikk dårlig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om kort glede da :lol::lol:

Bygde sammen dette etter jobb idag:

[ Bilde ]

Å måtte ut å kjøre i mørke, hadde den ca 3 sek i lufta da e smadra det i et jævla gjerde XD sukk.. Av å til føle e me smart :D

E flinkere å kjøre rc bil heldigvis [-o<

Typisk nybegynner "uflaks" dette er noe dessverre alle ivrige modellflyvere gjør i starten.

1. Påse at du har bygget det ordentlig, litt dumt hvis rorene ikke står "i null" før man kaster det i lufta første tur og man må trimme seg ihjel på radioen.

2.Finn deg et egnet sted, i nabolaget hjemme i mørket er dødfødt. Jeg anbefaler deg å melde deg inn i en lokal flyklubb og starte der. Hyggelig miljø :) Er ofte mange erfarne flyvere som kan ta jomfruturen med flyet før du prøver det selv. Har selv gjort dette for mange, man avdekker ofte ørten feil før man i det heletatt får luft under vingene på det.

3. Kun tomlene på stikkene fører bare til kræsj, også noe alle gjør.. Har sålenge jeg har drevet med hobbyen kun sett en som mestrer å fly med kun tomlene på stikkene. Trikset er å ha tomlene midt oppå, med pekefingrene forran på stikkene. Sett deg ned og prøv, man merker stor forskjell.

4. Skaff deg en skikkelig simulator til Pcen. Real Flight simulatoren anbefales. Mange timers morro og ikke minst læring. Her kan man kræsje så mye man orker!

5. Det å fly modellfly/helikopter er ofte ikke en spontan greie som det er med bil. Om man har lyst til å drive med det uten at det skal koste mye tid(i liming og banning) og penger. Før fløy jeg hver eneste helg og ukedag når jeg hadde tid på modellklubben jeg var medlem hos(flystripe). Det er sosialt, ta med kaffe og noe godt og bite i, og prat deg ihjel om hobbyen innimellom flyvingene. Det gjør hobbyen jævlig trivelig!

6. Til sist, vær pirkete og nøye når du bygger. Tilfeldigheter fører til kræsj før eller siden. På flyklubben hadde man en regel, kom man med Rema1000 bærepose(se for deg personen) med utstyr og et fly fikk man rett og slett ikke ta av(om man da avdekket slurv). Det er ikke ufarlig å leke med. Har opplevd at et rotorblad fra et helikopter penetrerte en bildør ;)

Lykke til! Modellfly og Helikopter er MYE mer morsomt, spennende og utfordrende enn bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag må jeg få tauet volvoen til verksted...regreima har hoppet av så må få bytta den.. Og endeledd... og tette en lekkasje på dassen i gamle leiligheten.... yeey....

Og jeg fant feilen og sparte deg for noen kroner ;) Men skulle ikke jeg hente volvoen med kranbilen? :P hva skjedde med det? :P

Fant ut at han nabomekanikeren tok hele jobben for 1000lapp...inkludert frakt opp til verkstedet hans, pluss deler...så da ble det like greit...

Ja det blir nok en tanke billigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...