carburetion Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 Jobber med nye biler, F. eks Mazda hyundai, ford og mitsubaitshi. Der blir olja skifta fra 7500km til 15000. Aldri våre borti 30kkm intervall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 30k km på samme olja?? Er det ikkje ca 10-15k km/1 år, som er normalt olje skift? Det er 30.000km eller 2 år mener jeg det er. Noe som egentlig er tynnet ut for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 Hadde aldri skifta olje kvar 30000 uansett om da er longlife. På hyundai så blir da skifta kvar 6mnd. (gratis service, utenom olje) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 Jobber med nye biler, F. eks Mazda hyundai, ford og mitsubaitshi. Der blir olja skifta fra 7500km til 15000. Aldri våre borti 30kkm intervall. nytt japs er som en tysker fra 90 tallet da nye tyskere har stort sett intervall på rundt 25-30k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 Fredrik: Har konen en norsk far som innvandret til grønnland, men han føler seg mer og mer iransk? Det med konens norske far var kun en liten digresjon. Faren var/er en norsk fisker som giftet seg med en grønlandsk dame en gang på slutten av 60-tallet. De fikk barn (eller kanskje fikk barn først) og han ble derfor boende på Grønland. Grønlendere har dansk statsborgerskap og på den måten havnet min venns kone i Århus som student på 80-tallet. Det er kun min venn som føler seg mer og mer iransk, men allikevel som en fullverdig danske. Hans kone oppfatter seg kanskje som en grønlender (eller norsk), men dette vet jeg intet om... Ok, ja jeg kjenner til historien tili grønland, men det var måten du formulerte det på. Jeg liker generelt sett å kverulere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stenbakken Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 Min får ny olje hver 10 mnd, det vil si ca per 10.000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 25k eller 30k km på oljeskift på bimmeren min? kan jo bare ringe bavaria i morgen og spør, men regner med noe her vet På nyere bmwer så kommer det helt ann på kjøremåten/ bruken på bilen. Board computeren regner dette ut underveis når olja skal byttes Men standarden er 30.000km Er ikke mer enn 20000km på e91 min hvertfall.. Kan ikke se at intervallet endrer seg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 har 6000 igjen før jeg må bytte min er dette noe man MÅ ta på verksted, stemples det i serviceboka? eller kan jeg bare bytte selv og nullstille telleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 Kjem til å bli masse havari tipper eg. Det er jo ikkje alle som tenker så hardt på servicen. Og det blir ikkje bedre når det kjem litt diesel ned i olja pga rensing av partikkelfilter. F. eks mazda har peilepinne med 2 max volum på. Første hakk er til oljeskift, andre hakk er til mengde diesel tilsatt i olja pga rensing av partikkelfilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 har 6000 igjen før jeg må bytte miner dette noe man MÅ ta på verksted, stemples det i serviceboka? eller kan jeg bare bytte selv og nullstille telleren Du må ikkje, går fint å skifte sjølv, men det er eit bevis viss du skal selge bilen. Og så er det enklere å hugse kva som er gjort og korti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 Flere enn meg som får assosiasjoner med en verdenskrig? (Lexusen there is). (Tenker da på en bart.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 har 6000 igjen før jeg må bytte miner dette noe man MÅ ta på verksted, stemples det i serviceboka? eller kan jeg bare bytte selv og nullstille telleren Du må ikkje, går fint å skifte sjølv, men det er eit bevis viss du skal selge bilen. Og så er det enklere å hugse kva som er gjort og korti. Hehe ja vet jo det går, men gidder ikke betale 3000 ekstra for at de på bmw skal fylle på veska. om det ikke blir stemplet i serviceheftet engang, om de blir stemplet så kan det jo være litt greit men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zibiri Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 Ikke slå.....men ...passer grøftelys fra orginal e36 fanger over i mtech fangerene fra koed eller må jeg kjøpe disse noe annet sted ved siden av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 Ikke slå.....men ...passer grøftelys fra orginal e36 fanger over i mtech fangerene fra koed eller må jeg kjøpe disse noe annet sted ved siden av? Samme tåkelys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zibiri Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg