Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Longlife intervallet skal holde vann den, har BMW gått ut med dette og du bruker oljen de anbefaler forstår jeg ikke problemet. VAG har hatt det i årevis, bilene har oljeforbruk som er forholdsvis høyt, så etterfyller man etterhvert så ser ikke på longlife som et problem. Kjørte gamle firmabilen min 45kkm før det ble byttet olje på den, jeg hentet den fra butikken da den var ny. Den fikk kjørt seg HARDT! Aldri pent kjørt før den var varm, full gass fra første stund..

Hadde fysikk forelesning her en dag og kom over denne.. Noen som skjønner den?

317998_10152450390850341_426305081_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe med fritt fall? Det pandaen sier er økningen av hastigheten ett objekt har i fritt fall hvert sekund. Om man utelukker luftmotstand om jeg ikke er heeelt på bærtur.

Neeh ikke vet jeg... :P

g=9,81m/s^2 er rett og slett tyngdeakselerasjonen på jorda(tyngdekraften). Tyngdekraften virker mot jordens sentrum. Kraften som virker på pandaen nedover sklia ligger parallellt med sklia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Longlife intervallet skal holde vann den, har BMW gått ut med dette og du bruker oljen de anbefaler forstår jeg ikke problemet. VAG har hatt det i årevis, bilene har oljeforbruk som er forholdsvis høyt, så etterfyller man etterhvert så ser ikke på longlife som et problem. Kjørte gamle firmabilen min 45kkm før det ble byttet olje på den, jeg hentet den fra butikken da den var ny. Den fikk kjørt seg HARDT! Aldri pent kjørt før den var varm, full gass fra første stund..

Men så etterfyller vel ikke alltid Ola Normann longlife olje ?

Må si jeg foretrekker å skifte litt oftere, koster ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte e90'en når den var gått 19000km og forrige eier har ikke byttet olje da serviceintervallet ikke sier at man skal det.

Jeg synes det virka som lenge uten, men på 26500km ca så fikk jeg opp at bilen skulle ha service.

Dette var rett før jul og på mandag skal den på service.

Når jeg bestilte timen sa han at de anbefalte egentlig oljeskift dobbelt så ofte, men BMW har laget intervallene så det bør egentlig holde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...