Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Antar det er noen med alpinerfaring her, så fyrer ut et spm ;) Tenkte å handle nye alpinsko... noe å anbefale?

Har smal fot og per i dag har jeg Atomic m tech 90 (Yeah bmw m tech). :P

Kjører mest i bakke og noe øff-pæst, men skal nevnes at underskrevne ikke er så aktiv med tanke på pris ;) Lenge sia jeg har fulgt med markedet så alle tips mottas med stor takk :)

Sett litt på:

Salomon RS 100

Salomon Impact 100 CS

Lange Blaster 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er noen med alpinerfaring her, så fyrer ut et spm ;) Tenkte å handle nye alpinsko... noe å anbefale?

Har smal fot og per i dag har jeg Atomic m tech 90 (Yeah bmw m tech). :P

Kjører mest i bakke og noe øff-pæst, men skal nevnes at underskrevne ikke er så aktiv med tanke på pris ;) Lenge sia jeg har fulgt med markedet så alle tips mottas med stor takk :)

Sett litt på:

Salomon RS 100

Salomon Impact 100 CS

Lange Blaster 90

Kjører selv på noen svindyre Nordica støvler, det at de er dyre og generelt komfortable hjelper ikke stort, flere enn meg som har prøvd de sier også at uansett om man strammer så blodomløpet stanser etter 1 minutt med støvelen på beina får man ikke foten til å sitte og foten sklir derfor fram og får ikke hælen ordentlig tilbake.

Ville derfor hatt litt fokus på hvordan de faktisk sitter på føttene fremfor hvor fancy de er. Alle mulige justerings muligheter og slik blir ikke brukt allikevel. Kjører selv på noen gamle Atomic ski, gjerne en halvmeter lenger enn dagens normal og med minimalt med innsving(carving), går som et uvær, men er tungt å svinge med i blaut snø og da merker man fort at støvlene ikke fungerer slik de skal. Har carving ski i boden også, men er mye morsommere å få skikkelig fart og ta gode svinger på gamlemåten :)

De beste støvlene jeg har prøvd er etter fattern, dessverre fikk jeg prøvd de bare en gang mens de passet på føttene(har 4 nummer for store føtter nå), noen gamle Koflach støvler, sitter som støpt på beina med en spenne som går over forran og sørger for at helen sitter der den skal. Er som å støpe beina fast i betong uten at det gjør noe ubehag :)

a4456c4b_Koflach+boots.jpg

mus24.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er noen med alpinerfaring her, så fyrer ut et spm ;) Tenkte å handle nye alpinsko... noe å anbefale?

Har smal fot og per i dag har jeg Atomic m tech 90 (Yeah bmw m tech). :P

Kjører mest i bakke og noe øff-pæst, men skal nevnes at underskrevne ikke er så aktiv med tanke på pris ;) Lenge sia jeg har fulgt med markedet så alle tips mottas med stor takk :)

Sett litt på:

Salomon RS 100

Salomon Impact 100 CS

Lange Blaster 90

Alpinsko er jo ekstremt individuelt fra person til person mtp. fotens form, liker man det mykt eller stivt (that's what she said :P) etc. Så her gjelder det å prøve mange forskjellige sko. Jeg står aktivt på ski, og har i mange år også kjørt mye aktivt slalom i klubber. Nå går det mest i frikjøring for min del da. Jeg har holdt meg til div. Dalbello sko omtrent alltid, også et merke jeg vil anbefale deg å prøve. Stor forskjell blandt skoene, men generelt gode sko. I fjor kjøpte jeg et nytt pae fra Tecnica, Phnx 90. Dette er den baste skoen jeg noen gang har hatt på min fot. Kan ikke få skrøytet nok av den. Stiv nok til å kunne dra på skikkelig nedover fjellsidene, men myk nok til å kunne få en behagelig landing etter ett luftig svev 8) Innmaten er også helt konge. Anbefaler deg i å ta en titt på de :)

Salomon har jeg prøvd ett par ganger, å disse har på den andre siden vært de dårligste jeg har hatt på min for. Men igjen, veldig individuelt fra fot til fot.

Gode skisko er ekstremt viktig. Nesten viktigere en gode ski. Så jeg vil jeg anbefale deg i å legge litt penger i noen gode sko, så har man dem ett par år også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er noen med alpinerfaring her, så fyrer ut et spm ;) Tenkte å handle nye alpinsko... noe å anbefale?

Har smal fot og per i dag har jeg Atomic m tech 90 (Yeah bmw m tech). :P

Kjører mest i bakke og noe øff-pæst, men skal nevnes at underskrevne ikke er så aktiv med tanke på pris ;) Lenge sia jeg har fulgt med markedet så alle tips mottas med stor takk :)

Sett litt på:

Salomon RS 100

Salomon Impact 100 CS

Lange Blaster 90

Alpinsko er jo ekstremt individuelt fra person til person mtp. fotens form, liker man det mykt eller stivt (that's what she said :P) etc. Så her gjelder det å prøve mange forskjellige sko. Jeg står aktivt på ski, og har i mange år også kjørt mye aktivt slalom i klubber. Nå går det mest i frikjøring for min del da. Jeg har holdt meg til div. Dalbello sko omtrent alltid, også et merke jeg vil anbefale deg å prøve. Stor forskjell blandt skoene, men generelt gode sko. I fjor kjøpte jeg et nytt på fra Tecnica Phnx 90. Dette er den baste skoen jeg noen gang har hatt på min fot. Kan ikke få skrøytet nok av den. Stiv nok til å kunne dra på skikkelig nedover fjellsidene, men myk nok til å kunne få en behagelig landing etter ett luftig svev 8) Innmaten er også helt konge. Anbefaler deg i å ta en titt på de :)

Salomon har jeg prøvd ett par ganger, å disse har på den andre siden vært de dårligste jeg har hatt på min for. Men igjen, veldig individuelt fra fot til fot.

Gode skisko er ekstremt viktig. Nesten viktigere en gode ski. Så jeg vil jeg anbefale deg i å legge litt penger i noen gode sko, så har man dem ett par år også :)

Takk for svaret :) Dalbello har jeg aldri testa, vært innom salomon pga smalere sko, men endte med Atomic'n sist pga tilgjengeligheten. Men merker at jeg burde gå ned i str på skoa, + at jeg fryser no så jævli. Men det kan være flere grunner.

Aner ikke om de har Dalbello i traktene rundt her, men skal se hva jeg kan finna.

Bryr meg ikke så mye om utseendet på skoa så lenge de gjør jobben. Var i Kvitfjell i helgen og fikk nok av skoa... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser politiet fra Fredrikstad på MAX. En E60 med fine felger som har kjørt rett i et butikkvindu! :wink: Snakket engelsk og hadde "problemer" med pedalene.

Den episoden har eg sett, fantastisk han der som blei bortvist fra sentrum å snike seg tilbake i SAMME køa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...