[space] Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Ferrariene er alltid overraskende store og brede når jeg seer de, så det ligger nok noe der. Z4'en veide 1280kg
Fredrik 90 Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Ekte biler veier nærmere 2tonn Og biler som bruker under 1,5 liter på mila er femi Det står det iallfall på et merke bak på en kompis sin Chevy Tahoe
wicky124 Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Ekte biler veier nærmere 2tonn Og biler som bruker under 1,5 liter på mila er femi Det står det iallfall på et merke bak på en kompis sin Chevy Tahoe hadde det som signatur i en årrekke her
VegarVS Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 haha.. trives med min på ca 1,5 jeeg med lite forbruk
noekult Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Igjen, ene er basert på en familiebil og andre på en allerede lett (klassens letteste?) sportsbil. Men Porsche skal ha masse cred for å holde vekta så lavt over hele linja (veiee ikke 997 Turboen under 1500 kg?), når letteste Ferrarien og Lamborghininien i dag veier langt over 1500 kg (430 Scuderia produseres ikke lenger, den var vel rundt eller rett under 1400). Men igjen, 458 Italia er vel endel større og bredere? Kanskje der cluet ligger...? Lamborghini har ny teknologi for vektredusering med utstrakt bruk av ny type plast, kanskje er det håp for redusering av vekt i stor skala fremover. Det var nok litt problemer med kommunikasjonen der fra min side. Vi er helt enige. Såvidt jeg har fått med meg har Ferrari nettopp et program som skal redusere vekten på fremtidige modeller dramatisk. Jeg tror helt klart at dette går den rette veien. Skikkelige sportsbiler burde ikke veie mer enn rundt 1200-1300 Kg med dagens teknologi. Porsche 944 Turbo S anno 1988 veide f.eks ikke mer enn 1225 Kg. Forøvrig... Ja, de har et program på gang. Det jeg lurer på om fremtiden er hvordan Koenigsegg og Pagani skal klare de stadig kvelende utslippskravene - de kan jo ikke akkurat barbere av 200 kg. på vekta sånn uten videre. Trist utvikling på den kanten, men bra for "mellomklasse superbilene" pga. lettvektsfokuset... Grom lyd i den 911en der! GT3 lyd er noe for seg selv, uten tvil, spesielt de som blir konvertert til løpsbiler (som de velkjente rally-996ene på YouTube). Kult at de nå kommer med titanumeksos fra fabrikk, og lyder sykt bra - til nå har det vel bare vært hyperbiler som kommer fra fabrikk med slikt Og med den 997.2 GT3 RS 4.0, som siste "hardcore modell" fra 997-linja, så er det også slutt på en æra? Siste med velkjente LeMans blokken hentet fra Porsche GT1... Neste år blir det endringer har jeg hørt, så det er mye mulig at denne 4.0 RS-en holder seg superstødig i pris i mange år, kanskje t.o.m. øker i verdi...! Som sagt, min samling hadde aldri vært komplett uten BMW/Ferrari/Porsche trio, så jeg joiner nok 911-campen før eller senere (965 Turbo for alle penga: ).":2106c81b]Ferrariene er alltid overraskende store og brede når jeg seer de, så det ligger nok noe der.Z4'en veide 1280kg Størrelse har såklart mye å si. Også har vel en tung V8 eller V10 (Gallardo) noe å si og Ja, så 599 i Oslo, den er diger, og 612 Scaglietti skal være enda større. Har også sett Mercedes SLS i virkeligheten, sykt langt og bred panser...
wicky124 Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 står en oransje nyere treer rett borti her...shiny farge...
noekult Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 står en oransje nyere treer rett borti her...shiny farge... Hvor? Jeg har også sett den. M3 GTS farge (eller en som ligner som F).
wicky124 Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 står en oransje nyere treer rett borti her...shiny farge... Hvor? Jeg har også sett den. M3 GTS farge (eller en som ligner som F). tvers over kontoret... innspurten rica hotell...?
noekult Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Okey. Husker ikke hvor jeg så den... Men den lyste fra lang avstand, hehe... Er dette tidenes beste actionfilm musikk? http://www.youtube.com/watch?v=SNqFONeqPUA
knut_olestad Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 http://www.pressfire.no/nyheter/PS3/337 ... d-The-Run- Spennende
miklysa Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Ferrari er ikke det det en gang var.. Greit at det er superbiler, men de tåler faktisk ikke å bli brukt så mye som en Porsche, noe Top Gear har bekreftet. Tar en Porsche any day foran Ferrari. Du kan jo bare sitte der å kose deg i 458 Italia'n din med tredjegrads forbrenninger, mens jeg cruiser forbi i en 911 GT2 Nå vil jo selvsagt ingen av oss noen sinne få hosta opp penger nok til dette, men.. Håndbygd my ass, det er nesten like mye masseproduksjon der som hos BMW. Hva snakker du om? Når sa Top Gear det? JC beskrev 458 Italia som like bra bil som F40, som han har sagt er den beste kjørebilen i historien! Og HVEM GIR F I OM DUSTEN BAK KJØRER FORBI I EN ANNEN BIL?? Da har du absolutt misforstått mye av hva Ferrari dreier seg om. Det har aldri vært å jage rekorder, fart og nummere. Bortsett fra da 959 tok Ferrari på senga, da måtte de lage en minst like rask bil som svar... Om farta er SÅ viktig for deg så er det sikkert nok av japanere med trim som kunne "kjørt forbi deg mens du koste deg i GT2en" og. Finnes både Carrera GT eiere (f eks. "VRAlexander" @ 6speedonline.com, som nå er død) med Supraer de selv sier er raskere, og Enzo eiere (f eks "Napolis" @ Ferrarichat.com) som erkjenner at naboens Evo ville latterliggjort en Enzo på hvilken som helst bane. Når det er sagt er 911 en 911 uansett hvor mye fabrikkmodifisering den har fått. De kan lage en med 1000 hk og det kunne ikke brydd Ferrari-eierne mindre! Også er det vanlig at de aller fleste Ferrari-eiere har hatt en 911 før de "oppgraderte". En ikke uvanlig sitat er "It's slower than my 997 Turbo, but...". Til slutt, riktig sammenligningsgrunnlag er GT2 RS og 599 GTO, ikke Italia. Jeg gir deg 10.000 NOK cash hvis du finner en med 599 GTO som ville byttet sin bil mot en hvilken som helst 911 (RUF eksludert)! Du bommet her på samme måten som Fredrik gjorde da han sammenlignet M3 E92 utseendemessig mot GT3/GT2 RS (derav min like dumme svar tilbake til han), da han glemte M3 E92 GTS-en (om forskjeller i differensiering i utseendet). M3 har Carrera S S S S S som konkurrent, og ikke firehjulstrekk 911er, turbo 911er eller baneklare 911er... Og kritikkens av M3ens vekt noen sider bak er så som så: M3 er basert på en familiebil og 911 lettvektsmodeller er basert på rendyrka sportsbil (basis Carrera-en som står til grunn) - derfor er vektsammenligninga i mine øyne nesten teit og det har jeg understreket før... Unødvendig å måtte presisere detaljer men rett skal være rett. Jeg hadde forsvart Porsche på samme måten. Noen her fyrte på begge pluggene ja ja Som nevnt i Top Gear (og flere andre steder) har 458'n en stygg tendens til å gå opp i flammer. Det jeg mente med holdbarheten på Ferrari kan jeg referere til en episode av Top Gear der Clarkson forklarte noen av "problemene" med slike superbiler. Clutsjen på en Enzo f.eks tåler kun tre(!) starter i launch-mode før den tar kvelden.. Har 130GB med Top Gear så jeg har fått med meg alt som har blitt sagt om alt.
wicky124 Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 er heller ikke anbefalt å bruke launch controll så ofte på en vanlig m3 med smg kasse heller...
noekult Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Noen her fyrte på begge pluggene ja ja Som nevnt i Top Gear (og flere andre steder) har 458'n en stygg tendens til å gå opp i flammer. Det jeg mente med holdbarheten på Ferrari kan jeg referere til en episode av Top Gear der Clarkson forklarte noen av "problemene" med slike superbiler. Clutsjen på en Enzo f.eks tåler kun tre(!) starter i launch-mode før den tar kvelden.. Har 130GB med Top Gear så jeg har fått med meg alt som har blitt sagt om alt. Det var produksjonsfeil med lim som ikke tålte ekstrem hete og startet brann, det er nå fikset. Samme gjelder Audi R8, hvis det gjør noe forskjell, de har også gått opp i flammer - slikt skjer når en bil er laget "fra scratch" i motsetning til 911 som er laget siden fedrene våres ble født... Og det med Enzoen stemmer nok, er jo 660 hk med endeløs dreiemoment som skal straffe clutchen. Var vel ikke bedre teknologi på den tiden, og ei heller BMWs girkasser tåler mange launch controls etter hverandre... Har alle TG episodene jeg og, hvem har ikke det............................så jeg vet også alt som har blitt sagt om alt Og en god del mer
[space] Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Svarte... Vårmønstringen til NSK er 8.mai, og da er jeg i konfirmasjon... Skal gode kaker til for å veie opp!
Anbefalte innlegg