Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er helt blank når det gjelder lakkering med sprøyte, så tar imot alle tips med åpne armer!

Tåkesmører er der vell ikke om jeg har direkte slange til kompressor fra sprøyta?

Noe støv blir det vell.. Men har "bygd" en "lakkboks" i garasjen av pressenning, så har planer om å bløyte alle vegger etcetc.

Ingen som har tips til bedre sprøyte?:)

S2'n min tok kvelden i går under programvareoppdatering... :(!

Kjøp iPhone!:))

Tåkesmører har du ikke da nei, med mindre det er implementert i selve kompressoren. (noe jeg forøvrig tviler på) Til opplysning er det en modul som tilfører luftverktøyolje i luftstrømmen, noe som er gunstig dersom man foreksempel arbeider mye med roterendes utstyr. Du må derimot ha en trykkregulator, siden du ellers vil få alt for høyt trykk direkte fra kompressoren. Som nevnt tidligere, bør du egentlig ha en vannutskiller i linja og, ellers vil du garantert få noen kondensdråper på flata du lakkerer.

Dersom du skal sprøyte basen med normal 2 komponent er det rett fram, men dersom du har metallic base og må over på vannbasert, må du lage deg ett patent slik at du får en luftstrøm over den lakkerte flaten for å få ut overflødig fukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPhone?!

Hvordan går det å anbefale noe så oppbrukt... 10 år gammal tlf?

Neeeei, gjør som gammle far, kjøp S3!

Har S3'n som privattelefon, S2'n var firmatelefon. Gidder ikke å kjøpe en S3 til, kanskje jeg kjøper en Experia Z. Har lyst på den. Ser fint ut å kunne duppe telefonen i ølglasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt blank når det gjelder lakkering med sprøyte, så tar imot alle tips med åpne armer!

Tåkesmører er der vell ikke om jeg har direkte slange til kompressor fra sprøyta?

Noe støv blir det vell.. Men har "bygd" en "lakkboks" i garasjen av pressenning, så har planer om å bløyte alle vegger etcetc.

Ingen som har tips til bedre sprøyte?:)

S2'n min tok kvelden i går under programvareoppdatering... :(!

Kjøp iPhone!:))

Tåkesmører har du ikke da nei, med mindre det er implementert i selve kompressoren. (noe jeg forøvrig tviler på) Til opplysning er det en modul som tilfører luftverktøyolje i luftstrømmen, noe som er gunstig dersom man foreksempel arbeider mye med roterendes utstyr. Du må derimot ha en trykkregulator, siden du ellers vil få alt for høyt trykk direkte fra kompressoren. Som nevnt tidligere, bør du egentlig ha en vannutskiller i linja og, ellers vil du garantert få noen kondensdråper på flata du lakkerer.

Dersom du skal sprøyte basen med normal 2 komponent er det rett fram, men dersom du har metallic base og må over på vannbasert, må du lage deg ett patent slik at du får en luftstrøm over den lakkerte flaten for å få ut overflødig fukt.

Fleste kompressorer har en regulator på utgående kobling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, då er jeg litt mer med!:) takk for god info!

Ikke noe metallic lakk nei.

Noen som har en kompressor å anbefale da? Helst også i en rimelig prisklasse..

iPhone?!

Hvordan går det å anbefale noe så oppbrukt... 10 år gammal tlf?

Neeeei, gjør som gammle far, kjøp S3!

Kjøpte S2 med en gang den kom ut, for det første knuste skjermen etter 1 uke. Og det bare av et fall på 30cm.

Og 1mnd etter det sluttet ladeporten hallveis å fungere, og tilslutt drev den bare å slo seg av.

Har snart hatt iPhone 4 i et år nå, å er ikke noe annet enn fornøyd:) Gammel teknologi kan stemmer sikkert, men hvorfor forandre den når det er den som funker ?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igjen da :P

Hva ville dere gitt for den her? :P hehe

http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2? ... Id=1550727

Biler som er kjørt der oppe er kjørt mye på grusvei og det jævla ræva ottodekket. Så som regel er det meste slitt og sandblåst :lol:

Denne har nå gått per dags dato 8,5 mil på grusvei, (og ja jeg har faktisk tellingen) i mitt eie, så det kan jeg vel ikke akkurat si ;)

Bare fordi vi ikke har 4 felt vei og rushtrafikk betyr ikke det at vi ikke har asfalt :lol::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, då er jeg litt mer med!:) takk for god info!

Ikke noe metallic lakk nei.

Noen som har en kompressor å anbefale da? Helst også i en rimelig prisklasse..

iPhone?!

Hvordan går det å anbefale noe så oppbrukt... 10 år gammal tlf?

Neeeei, gjør som gammle far, kjøp S3!

Kjøpte S2 med en gang den kom ut, for det første knuste skjermen etter 1 uke. Og det bare av et fall på 30cm.

Og 1mnd etter det sluttet ladeporten hallveis å fungere, og tilslutt drev den bare å slo seg av.

Har snart hatt iPhone 4 i et år nå, å er ikke noe annet enn fornøyd:) Gammel teknologi kan stemmer sikkert, men hvorfor forandre den når det er den som funker ?;)

Fordi Apple patenterer oppfinnelser de ikke har funnet opp, saksøker andre som har funnet de opp, tvinger deg til å bruke dems programvare, overvåker hva du gjør med telefonen også videre? Må du har flere grunner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E D egentlig noe fordele med å ha ekstern wastegate kontra innebygd ?

Er vell det at ekstern kan justeres, mens innebygget er fast trykk.

Vel. Det er vel en sannhet med visse modifiseringer. :)

Hvis du har ekstern WG _kan_ det være å enklere å regulere trykket ned, og man slipper gjerne boostcreep med større turboer og "høyt" ladetrykk fordi eksterne WG'er ofte fløder bedre enn en integrert, m.a.o at man kan få jevnere ladetrykk over hele kurven. (kommer jo selvfølgelig an på eksoshus, ++ også.)

Det er hvertfall mine egne erfaringer.

Takk kara! Prøve å lære litt hvær dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, då er jeg litt mer med!:) takk for god info!

Ikke noe metallic lakk nei.

Noen som har en kompressor å anbefale da? Helst også i en rimelig prisklasse..

iPhone?!

Hvordan går det å anbefale noe så oppbrukt... 10 år gammal tlf?

Neeeei, gjør som gammle far, kjøp S3!

Kjøpte S2 med en gang den kom ut, for det første knuste skjermen etter 1 uke. Og det bare av et fall på 30cm.

Og 1mnd etter det sluttet ladeporten hallveis å fungere, og tilslutt drev den bare å slo seg av.

Har snart hatt iPhone 4 i et år nå, å er ikke noe annet enn fornøyd:) Gammel teknologi kan stemmer sikkert, men hvorfor forandre den når det er den som funker ?;)

Fordi Apple patenterer oppfinnelser de ikke har funnet opp, saksøker andre som har funnet de opp, tvinger deg til å bruke dems programvare, overvåker hva du gjør med telefonen også videre? Må du har flere grunner? :)

Nei for all del! Forstår hva du vil fram til. Poenget mitt er at iphone funker bra til mitt bruk, er simpelt, fungerer å ikke minst tåler en god del mer enn det galaxy greiene!

Hva folkene på toppen gjør bryr meg mitt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, då er jeg litt mer med!:) takk for god info!

Ikke noe metallic lakk nei.

Noen som har en kompressor å anbefale da? Helst også i en rimelig prisklasse..

iPhone?!

Hvordan går det å anbefale noe så oppbrukt... 10 år gammal tlf?

Neeeei, gjør som gammle far, kjøp S3!

Kjøpte S2 med en gang den kom ut, for det første knuste skjermen etter 1 uke. Og det bare av et fall på 30cm.

Og 1mnd etter det sluttet ladeporten hallveis å fungere, og tilslutt drev den bare å slo seg av.

Har snart hatt iPhone 4 i et år nå, å er ikke noe annet enn fornøyd:) Gammel teknologi kan stemmer sikkert, men hvorfor forandre den når det er den som funker ?;)

Denne http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkl ... -25-17638/ skal i teorien klare å levere opptil 300l/min ved 3 bar, men om den er god til lakkering vet jeg ikke.

Edit: Denne ville jeg heller gått for; er hakket kraftigere http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkl ... -25-17639/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omvendt mener du vell Eystein?

Søsteren min som forsåvidt har ganske lav IQ klarte og få banan inne i høytaler delen på forsiden av iPhone 4'en sin. Som hun så pirka ut igjen med en vanlig nål, veldig forsiktig selfølgelig...MEN vettu hva, jaggu SPJÆLA hele skjermen på kryss å tvers + ned + bort + u-sving og rundkjøring....

Enkelt og greit iPhone har de dårligste skjermene, skulle tro det var laget av dynamitt...så fort man ser på skjermen så sprekker'n. Det er hovedgrunnen av mange hovedgrunner til at jeg kjøpe S3 istedet for iPhone, aldri vært begeistra for Samsung, men S3 og det meste annet de har laget siste tiden er merkbart elskbart enkelt og greit.

Når det er sagt har jeg mista min S3 i bakken på alt slags underlag fra helt opptill hodehøyde...og den lever fortsatt den dag idag med ripefri skjerm. I rest my dildo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vert heldig ihvertfall! S2'en min tålte ingen verdens ting. Og det med beskyttelsesdeksel.

Menst iPhonen har tålt alt av juling, både svømmeturer og flere ganger ned i flisgolv og betonggolv. Og har aldri hatt noe form for beskyttelse på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...