Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor er den til 20k? Link ??:)

[ Bilde ]

E12 det der, men fortsatt et flott karroseri!

Og det var nevnt m20b25 her oppe i sammenheng med e28. E28 kom ikke med den, dog kom den med M20B27 (525e) men det er ikke så vanlig her i det langstrakte land. M30B25 har jeg i min, og det er originalt ingen sprek motor.. Nå har jeg hatt Vectra 1.6 (101hk) og E36 318i (116hk) fra før, og de dro ikke skinnet av pølsa, men synes ikke at 525i'en med sine 150hk er merkbart sprekere.. Merker igrunn mest at bunndraget er milevis bedre..

Folk som har hatt både M535i og 528i sier stadig vekk at de opplevde 528ien som mer hissig og en mer morsom motor. Om det er det samme med 525i og 528i vites ikke da jeg aldri har vært borti 525i overhodet. Hva er hovedforskjellen mellom 525i og 528i? vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har hatt både M535i og 528i sier stadig vekk at de opplevde 528ien som mer hissig og en mer morsom motor. Om det er det samme med 525i og 528i vites ikke da jeg aldri har vært borti 525i overhodet. Hva er hovedforskjellen mellom 525i og 528i? vet du det?

33hk og 25Nm, men mistenker at effektkurvene er forskjellige. Etter det jeg har lest og hørt antar jeg at 528i'en har en brattere kurve, uten at jeg finner noen dokumentasjon å støtte meg til. Det høres hvertfall logisk ut mtp at mange beskriver den som hissigere, ettersom at effektforskjellen ikke er så veldig stor.

Ellers sånn annet enn motormessig så tror ikke jeg det er noen vesentlig forskjell. Muligens større bremser på 528i'en, uten at jeg helt husker dette.. Alt over 528i kom også med ABS som standard, noe min uheldigvis ikke har, så godkjent ombygging til noe utover 528i er teoretisk umulig med mindre jeg finner på å montere ABS... Ikke at ombygging av noe slag for min del er aktuelt med det første..

Min går som bruksbil, noe som ikke er helt ideellt, men i og med at jeg kjører såpass lite for tiden (antar rundt 15 mil i uka) så går det greit (den er ikke i tipp topp stand). Den står for øyeblikket pga rustsveising for eu, noe som er svært irriterende da jeg ikke har en 2. bil å bruke. Hjelper lite at kuriositeten for 2-hjulinger har begynt å boble igjen, noe som potensielt kan bli en kostbar affære.. Den som bare hadde vunnet i lotto...

Angående ting på 2 hjul. Noen som har en grov anelse hva det koster å erverve klasse A2 om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående ting på 2 hjul. Noen som har en grov anelse hva det koster å erverve klasse A2 om dagen?

Kan sitere min regning fra i fjor: Omtrent akkurat 20.000,-

Nå er det vel litt nye regler fra i år, men tror ikke det er noe som skal gjøre det så mye dyrere.! Hadde vanlige antall kjøretimer som er "obligatorisk" de fire trinnene du skal gjennom.

Skal dog sies at jeg ikke betalte noe for MC-kurset :)

Og til slutt kan jeg si at det anbefales på det sterkeste ;) Var ute allerede sist lørdag og lufta R6`n :oops: Gledes til sesongen starter skikkelig med veier uten strøsand og en temp litt mere enn 3,5 grad :lol:

EDIT: Jeg tok klasse A, men det er nok akkurat samme opplæringa du må gjennom, så prismessig vil det være likt tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Skjønner ikke hvorfor det skal være så dyrt med lappen for tiden.. Jeg betalte vel ca 17k for billappen for snart 4 år siden, og det har vel steget en del også sånn jeg har forstått det...

Tingen er... jeg er litt.. ydmyk ovenfor motorsykler.. Jeg har alltid hatt lyst på motorsykkel, og klokka en hel del km på moped og scooter, der det var mye idiotkjøring.. Likevel så er det noe med steget opp til tungsykkel.. Jeg kjører som regel flere turer på enten scooter eller moped i løpet av sommeren, og elsker frihetsfølelsen i forhold til bil. Likevel føler jeg meg 9.9x10^99 ganger tryggere i bil enn hva jeg gjør på tungsykkel (har såvidt prøvd).. Men fortsatt så er det noe som appellerer til meg.. ulykkesstatistikken hjelper også fint lite :P

Men men, får se om lysten og økonomien møtes til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...