Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Fant igjen klokka mi ved en tilfeldighet jeg... trodde jeg hadde mistet den i.. bedugget tilstand.. men neida, den dukka opp mens jeg leita etter kviteringa til batteriet mitt fra biltema, som kreperte etter mindre enn et år..

Klokka bærer dog preg av at den har vært med på en hel del skruing og uforsiktig bruk.. Spesielt pen var den heller ikke i utgangspunktet... På tide å bytte den ut med noe skikkelig.. Arkivbildet her viser tydlige tegn til slitasje :Phttp://i132.photobucket.com/albums/q13/ ... AG0112.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Høres dyrt ut ja. Er det noe annet i den prisklassen som er verdt å ta en titt på da?

Drit i ferarri, koster jævlig mye når det først skjer noe galt. Porsche 996 turbo, e46/e92 m3 eller 1M må da være langt bedre og mer brukervennlige alternativer? :)

Skal jeg ha everyday racer blir det s14a. Men har lyst på noe med class.. :) Og da snuser jeg litt pått.. Porsche er ikke min greie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at det er fristende med en rendyrket sportsbil som Ferrari, er jo noe helt spesiellt liksom. Men det jo jo bare det at de har begrenset bruksområde og at når slitedeler, service og reprasjoner skal foretas så koster det mildt sagt skjorta. Porsche synes jeg rett og slett er blitt for vanlig, er liksom ikke noe spesiellt med dem annet at de går som bare rakkern og har høy kvalitet. Skulle jeg hatt en Porsche så måtte det ironisk nok blitt enn Cayenne.

Til ditt budsjett så hadde jeg nok prøvd å finne en E60 M5 i Tyskland, dette er og blir bøse biler til hverdagsbruk. Uoffisielt går den 0-100 på ned mot 4 sekunder samt toppfart på godt over 300 km/t, det er mer enn tilsvarende sportsbiler til samme pris. Eventuelt en E92 M3 selv om disse muligens ligger noe over i pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ingeniør i statens vegvesen satt å sov en dag på jobb, som vanlig da Gud kom til han i en drøm å sa:

-Du skal få ett ønske oppfylt, ka ønske du deg?

Ingeniør'n svarte: -Motorveg fra Kirkenes til Lindesnes.

Gud sa: Veldig dyrt og totalt unødvendig, har du ikke ett anna ønske?

Ønske å forstå mæ på kvinner, sa ingeniør'n.

Gud svarte: -Skal vegen ha to eller fire felt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, skrev langt innlegg med budsjett på 600-800.000 kr. (det 355 ligger på), men OK, modifiserer lista. Synd at du ikke liker Porsche, de har noen jævlig bra valg (964 RS, 964 Turbo, 996 GT3, 993 Turbo) som bare øker i verdi for tiden...

Honda NSX (langt mer driftsikkerhet, komfortabelt og lavere driftskostnader enn 355 - kjøp fra 1993 modell og oppover så har du servostyring også)

7iz00kdp9ajopmcdo260.jpg

Jaguar XK (ikke overse denne http://www.dinside.no/305991/test-nye-j ... n-med-hatt)

5sxebok9d8gxc9mphtvy.jpg

Ferrari 550 Maranello (sprenger budsjettet, men et mye mer driftsikkert, kraftigere og stiligere valg enn 355. Garantert billigere å forsikre og eie enn V8 modellen. Og hvor mange kan skryte av at de har en frontmontert V12 Ferrari?)

3cii4hdvkjotlzuss92r.jpg

NSXen er ikke "klasse", men du får rimelig lett superbil eierskap og bra nettsamfunn for de bilene.

Jaguar XK har gamlingstempel, men jeg er sikker på at det er et knallkjøp da man snart kan få de til 500.000 kr. (neste år) og i mine øyne et kupp for en så moderne grand tourer som kostet rundt 1,5 ny for få år siden. 550 Maranello er dyrt, men det er beste valget hvis man vil cruise rundt med klasse, som du sier...

Hvorfor Porsche faktisk er greit valg (både rimelig og dyr prisklasse):

Jeg ville valgt 993 Turbo. Det er siste luftkjølte Porsche 911, de øker stadig i pris, er skikkelig driftsikre, er fullt brukbare i hverdagen og har firehjulstrekk som kan utvide kjøresesongen.

p1azy1lphh26qvgf662w.jpg

...selv om jeg er mer fan av 964 Turboens utseende (disse øker stadig i pris også, da det er siste luftkjølte Turbo med bakhjulstrekk)

ik2mqg1cpehoxa271uqi.jpg

Etter det er valget en GT3 Mk1, da de har spesiell motor (basert på GT1 sin blokk som igjen er basert på ekte racingbil) og ble bygget i Porsche motorsport-anlegget (ulikt alle GT3 som kom etter det). Øker også i pris, garantert fremtidig klassiker da den er langt mer kompromissløs enn etterkommerne (og alle vet jo at vanskelige, førstegenerasjons sportsbilserier alltid går opp i pris senere da tammere generasjoner kommer ut...)

wrsych3pjcghxq1o7o79.jpg

MEEEEEEEN!!!!!!! Det KULESTE... er å kjøpe en original RUF 911 med RUF VIN... :) Det er legendariske biler og høyt respektert av sportsbilentusiaster... Gi Autotuning ditt budsjett og de kan muligens finne en for deg :)

Og og og... En annen smart ting; En 964 RS. Jeg kan garantere deg at hvis du kjøper en slik til 650-800.000 kr. i dag, vil du pga. verdiøkningen ikke bruke noe på forsikring eller vedlikehold mens du har bilen. Originale RS 2.7 er uoppnåelig, 964 RS er fortsatt noe svelgbar i pris og 993 RS har økt for mye i pris også... Nå ser det ut som at 964 RS begynner å bli skikkelig populær, så her det er bare å løpe og kjøpe hvis du har penger nok fordi det er ikke lenge til du må betale over millionen for en...

P01_0977_a5.jpg

Til sist: Hvis du er fornuftig, så kjøper du deg en standard 964 Carrera 2 fra 270-330.000 kr., og bygger videre på den etter din smak :) Altså, lett å bygges om til ren baneraser, fortsette å bruke som den er standard sånn at den er komfortabel i hverdagen eller sleppe den til jordens kjerne og cruise rundt... :)

lfyawea35qejtdsokc6u.jpg

Valget er ditt, nå har du fått høre mine tanker.

Får vel ikke bare prøve ymse på autostrada?

Kler du deg opp i dress, finsko og vestkantsleik på huet så får du kanskje lov :wink:

Er jo akkurat de med dress og finsko som er useriøse (har minst penger). Hvis du ikke tror meg kan du selv spørre selgerne der nede om hvem som kjøper de dyre bilene (hvertfall ingen som kommer i dress).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du kredittverdig får du lov til å prøve mener jeg, da med en av selgerne i passasjerstolen. Om du ikke får prøvekjøre får du i det minste prøvesitte diverse biler? :) Det er jo bedre enn ingenting, right? ;)

Og støtter noekult 110% her, porsche porshce porshce is the way to go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...