Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er som regel bedre renter og vilkår hos låneselskap som elcon enn i tradisjonelle banker som DNB, Nordea osv...

Hør med asfinansiering du Mads :)

Tror de er mer behjelpelige enn andre.

Hvertfall når det gjelder nedbetalingstid på spesielle biler som m3 etc. Men sikkert ikke noe problem og låne til en 06 5 serie heller... Tror forøvrig ikke elcon er så problematisk på denne om man prøver der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la ihvertfall bort 60K til egenadel denne gangen, og legger til noen lilla hver måned, frem til vi finner en som frister på finn.no. Får leve med Hyundai en stund. Kan ta alt fra to dager til to måneder. Men det går nok fint :D Vi ville ha noe i mellomtiden, slik at vi ikke panikkjøper det første og beste som blir lagt ut for salg. Verdt å ta seg tiden for å få et ekstra godt eksemplar, synes jeg!

Jørgen: Nice! Bra det funker med litt elkjøp-taktikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyundai`en var jo heeeeelt rå :lol: Lo godt da du la ut bilde ;)

Jaa, har en meget god tone med min rådgiver i banken, så der ordner det meste seg :) Tipper vedkommende vet jeg noen ganger spiller de et puss, men jeg har vært så fornøyd med de, og anbefalt de til flere, så de har sikkert fått 8-10 nye kunder "av meg".. Sist jeg var innom sa jeg at jeg snart måtte kreve provisjon for kundestrømmen jeg har tilført :lol: Så fikk jeg sms av rådgiveren på nyttårsaften med ønsker om et godt nytt år, og takk for tilstrøm av kunder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel bedre renter og vilkår hos låneselskap som elcon enn i tradisjonelle banker som DNB, Nordea osv...

Hør med asfinansiering du Mads :)

Tror de er mer behjelpelige enn andre.

Hvertfall når det gjelder nedbetalingstid på spesielle biler som m3 etc. Men sikkert ikke noe problem og låne til en 06 5 serie heller... Tror forøvrig ikke elcon er så problematisk på denne om man prøver der også :)

Har du noe erfaring med asfinanciering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har hørt begge deler om Elcon, bruker du det? Er det ingen regler der om at bilen må være nedbetalt innen den er 10 år?

Bilen må være ferdig nedbetalt når den er 13 år gammel hos Elcon..så en 2006 mod med fullfinans går helt fint!

En annen ting er å be forhandler finne den beste dealen for deg... de klarer å skaffe mye bedre avtaler med flere selskaper...

Vi har hatt elcon i 5 år...meget fornøyde med de! Bytta over til skandiabanken nå når vi skulle kjøpe E-klassen... søplebank delux... ville ikke låne ut over 4år, krevde tilstandsrapport og masse andre rare dokumenter... bare kål og kaos... Elcon gir deg penga over disk og har en bedre rente og gebyrer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle fått renterabatt du da! :D

Ja, den er skammelig rå! Haha. Jeg skulle faktisk hente ny bil på torsdag jeg. Derfor jeg solgte min i hastverk. Glad jeg ikke kjøpte flybilletter også, for plutselig sto bilen som solgt. Kom vel en kjappere fyr, med pengene klar. Så da ble det Hyundai. Hehehe.

316: Betalte ned 320d over 2 år, 3600 i mnd hos dem. Aldri noe tull. De er ikke like gunstig som skandiabanken later til å være, men ikke langt ifra heller. Og som sagt gikk det knirkefritt.

Det eneste jeg kan sette fingeren på, er at de har sånn e-dokumenter og alt av betaling foregår i nettbank, for å spare miljø, men de sender noe som ser ut som en giro hver måned per post.

Det var også disse som ga oss et ja, når de andre sa nei. Så jeg tror neste lån blir hos dem også.

Edit: Heftelser ble også slettet lynraskt, og de sendte straks brev når lånet var innvilget. Ingen ekstra gebyrer eller uventede, merkelige utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel bedre renter og vilkår hos låneselskap som elcon enn i tradisjonelle banker som DNB, Nordea osv...

Hør med asfinansiering du Mads :)

Tror de er mer behjelpelige enn andre.

Hvertfall når det gjelder nedbetalingstid på spesielle biler som m3 etc. Men sikkert ikke noe problem og låne til en 06 5 serie heller... Tror forøvrig ikke elcon er så problematisk på denne om man prøver der også :)

Har du noe erfaring med asfinanciering?

Har ikke vært kunde hos de men har sjekket finans et par ganger på "moro skyld" for å se an mulighetene uten at det har blitt kjøp og da har de gitt grønt lys selv om jeg aldri skulle tro det...

Blant annet 8 år nedbetaling på en 02 m3... Det var i 2012 en gang.

Mener dog jeg la inn kanskje 100 som egenkapital, men likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verst... Jeg får bruke tiden godt, har et par måneder på meg! :) Elsker den komboen der, asså... Så ikke slitt ut innvendig heller? Har du endelig kjøpt en bil som har gått under 300 000? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice combo, men jeg klarer ikke å like stolene i Mercedes.. Alltid synes de ser ut som i en hvilken som helst fattigbil :/

Edit: Kult med sort tak og så ikke treinterørlistene som 97% av alle mercene har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice combo, men jeg klarer ikke å like stolene i Mercedes.. Alltid synes de ser ut som i en hvilken som helst fattigbil :/

Delvis enig... De ser ikke superspesielle ut, men de er komfortable delux... På setedesign har bmw klart seg bedre... Mye bedre enn volvo...som har hatt samme designet på stolene siden 1991....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...