Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hahah, vet hvordan det er å kjøre på reservetank fordi lønna er sen, for så å gå tom for bensin på ei tofils bro i rushen, du blir ikke dagens mann av det for å si det sånn ;)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en enkel oversikt med punkter man skal følge opp som tillitsvalgt på en arbeidsplass? Vet man skal være bindeledd mellom andre ansatte og ledelsen, og gjøre mitt beste for å fronte gruppen med arbeidere og deres ønsker. Noen som sitter med litt erfaring og tips her?

Edit:

Tillitsvalgtordningen er ikke direkte lovregulert, og baserer seg på tariffavtale eller hovedavtale. Den tillitsvalgte skal som regel ivareta arbeidstaker når det gjelder rettigheter i henhold til kontrakter, tariffavtaler og lignende.

Skal jeg liksom passe på at alle arbeidere behandles innenfor kontrakter og andre avtaler/lovverk? Det må jo folk klare å passe på selv, og om noen føler seg urettferdig behandlet, da skal de komme til meg også skal jeg hjelpe til? Er det min rolle da?

Vet de fleste ikke gjør en dritt ved slike "verv", men vil gjøre mine oppgaver ordentlig og gjøre mitt beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk også på hva det vil innebære, vår tillitsvalgt på jobben var løpegutt og uglesett da veldig mange mente han sleiket seg oppover i systemet :P

Han forsvant over natta da han ramlet mellom to stoler og en ny kandidat ble utnevnt, en man visste ikke ville gjøre en dritt, ledelse og gølvgutta ble fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...