Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

I dag klarte jentungen på 4 og ei annen jente å stikke av fra barnehagen 2! ganger i løpet av ett par timer. Fant dem ca en km unna bhg andre gangen, og da hadde de krysset en meget tungt trafikkert vei. Bhg hadde ringt politiet så de pluss mange ansatte lette etter de.. Hva gir man det da? Etter alt styret i media om bhg er ett trygt sted å sette fra seg barna osv.

Bekymringsverdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag klarte jentungen på 4 og ei annen jente å stikke av fra barnehagen 2! ganger i løpet av ett par timer. Fant dem ca en km unna bhg andre gangen, og da hadde de krysset en meget tungt trafikkert vei. Bhg hadde ringt politiet så de pluss mange ansatte lette etter de.. Hva gir man det da? Etter alt styret i media om bhg er ett trygt sted å sette fra seg barna osv.

Bekymringsverdig..

Tror jeg hadde klikka bra om dette hadde vært tilfelle med mine barn :evil: Det at man ikke kan føle at ungene er trygge i barnehagen er helt på tynet, de er ansatt det til å passe på dem. Godt å høre at det gikk bra begge gangene, man tør ikke engang tenke på hva som kunne skjedd :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag klarte jentungen på 4 og ei annen jente å stikke av fra barnehagen 2! ganger i løpet av ett par timer. Fant dem ca en km unna bhg andre gangen, og da hadde de krysset en meget tungt trafikkert vei. Bhg hadde ringt politiet så de pluss mange ansatte lette etter de.. Hva gir man det da? Etter alt styret i media om bhg er ett trygt sted å sette fra seg barna osv.

Bekymringsverdig..

Ikke ta dette feil, men er det egentlig så uvanlig at barn stikker av fra barnehagen? Man kan ikke bure inne ungene med piggtrådgjerde og til enhver tid forutse alt av ulykker og uheldige hendelser. Forstår selvsagt at du er redd for ungene dine og det er lett å være etterpåklok og si at "sånn burde dere gjort det".

Jeg stakk selv av flere ganger fra barnehagen og storesøsteren min gjorde det samme :lol: Har vært en del opp igjenom av de jeg gikk på barnehage med som stakk av. Gikk på flere barnehager og det skjedde på flere, så det er jo ikke det at jeg gikk på en barnehage med dårlig oversikt. Det ble jo oppstyr den gangen, men vi lever da i beste velgående enda begge to.

Synes vi begynner å ligne et overbeskyttende samfunn når barna ikke lenger kan leke på stativer uten at man skal ha store fallputer osv. Vi hadde asfalt under huskene vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv jobbet i barnehage i ca. 1/2 år, og det lengste et barn kom utenfor porten én gang var 5 meter, jeg så hun løpe ut og løp etter, dette skjedde fordi en av foreldrene ikke lukket porten ordentlig etter seg. Det er helt feil at barn skal ha muligheten til å komme seg ut av barnehagen, hvorfor skal man betale masse penger for å ha barna et trygt sted da? Har også måtte rette opp i flere ting på lekeområdet etter kontroll, det var jo helt ekstremt. Kan ikke være så store sprekker, da kan man sette fast hode/kropp, ikke så små for da kan fingre/snorer på hettegensere osv sitte fast.. Det var kanskje litt i overkant. Men å forvente at barna ikke forsvinner, det synes jeg man skal kunne gjøre! Nå jobbet jeg i en barnehage med 35 barn vel, kanskje mer oversiktlig enn disse store barnehagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag klarte jentungen på 4 og ei annen jente å stikke av fra barnehagen 2! ganger i løpet av ett par timer. Fant dem ca en km unna bhg andre gangen, og da hadde de krysset en meget tungt trafikkert vei. Bhg hadde ringt politiet så de pluss mange ansatte lette etter de.. Hva gir man det da? Etter alt styret i media om bhg er ett trygt sted å sette fra seg barna osv.

Bekymringsverdig..

Ikke ta dette feil, men er det egentlig så uvanlig at barn stikker av fra barnehagen? Man kan ikke bure inne ungene med piggtrådgjerde og til enhver tid forutse alt av ulykker og uheldige hendelser. Forstår selvsagt at du er redd for ungene dine og det er lett å være etterpåklok og si at "sånn burde dere gjort det".

Jeg stakk selv av flere ganger fra barnehagen og storesøsteren min gjorde det samme :lol: Har vært en del opp igjenom av de jeg gikk på barnehage med som stakk av. Gikk på flere barnehager og det skjedde på flere, så det er jo ikke det at jeg gikk på en barnehage med dårlig oversikt. Det ble jo oppstyr den gangen, men vi lever da i beste velgående enda begge to.

Synes vi begynner å ligne et overbeskyttende samfunn når barna ikke lenger kan leke på stativer uten at man skal ha store fallputer osv. Vi hadde asfalt under huskene vi :)

Hva hadde du sagt om hun var blitt nedkjørt av en trailer da? Eller bortført av en eller annen sykopat. Skjønner hva du mener, men 4år gamle barn tenker ikke konsekvenser, de har heller ikke fått utviklet evner slik større barn/ungdom har som å oppfatte hva som ikke er bra for dem eller ikke. De er naive og reagerer på det meste med gøy og lite ansvar.

Denne barnehagen ligger midt i omgivelser som ikke er så heldig for barn. Har du barn? Hadde du bare trekt på skuldrene å tenkt what ever? Datra mi er tvilling, men broren er død. Kan jo da være en blir ekstra bekymret når man har følt på hvordan det er å miste barn..

På en annen side så er det stoooooor forskjell på lekeapparater med madrasser under en å ferdes i trafikken til fots som 4 åring.

Jeg synes de skal klatre i trær, synes de skal falle fra huska og slå seg. Synes det er helt i orden at de ervute å leker i gjørma så lenge det er voksne der til å følge med.

Beklager rotete innlegg... Skrevet på mobil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...