Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Grrrrrrruuusomt kjedelig å være sulten, for så lage kyllingfilet. Den var frossen, og har nå, etter 2 og en halv time, ENDELIG begynt å steke driten. Forbannade driiiitkylling : ((((

Da hadde jeg stukket på Mac Donalds tror jeg :P

Kjedelig å være like sulten etter en rap og en promp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du i storbyen sofaking? :)

Var der i går :)

Leverte bil til kunde, og en kamerat kjørte demobil fra jobben min, så da kikka vi litt rundt i byen og kjørte oss vill osv. Haha. Endte opp i en by garasje rett ved oslocity. Så bar det videre til T.G.I Fridays for litt mat, og inn på OsloCity for å kjøpe ny telefon og kikke litt.

Var faen ikke barebare å kjøre Ranger rundt i gatene der. Innvikla as fuck. Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du i storbyen sofaking? :)

Var der i går :)

Leverte bil til kunde, og en kamerat kjørte demobil fra jobben min, så da kikka vi litt rundt i byen og kjørte oss vill osv. Haha. Endte opp i en by garasje rett ved oslocity. Så bar det videre til T.G.I Fridays for litt mat, og inn på OsloCity for å kjøpe ny telefon og kikke litt.

Var faen ikke barebare å kjøre Ranger rundt i gatene der. Innvikla as fuck. Haha

null stress å kjøre i sentrum 8) hehe :P kjøpte du fra jobben min? Telekiosken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en DIY på montering av coilovers til E39. Vurderer å gå løs på min på søndag.

Få lage en liten DIY til deg da :)

Vi starter framme. Her står demperen i klem på spindelen.

- Løsne den store bolten som går tvers gjennom.

- Det er viktig at du løsner styrekula. Gjør du ikke dette, så ender du opp med å bende indreleddet når du skal ha ut demperen. Skru løs mutteren på toppen og dunk (eventuelt tesj) kula ut av spindelen. Denne kan sitte en del, men bruk sunn fornuft og prøv deg fram.

- Skru løs skruene på dempertårnet i motorrommet.

Nå skal demperen være løs. Press forsiktig spindel med demper ned og vri demper ut av spindelen. Fort gjort å kakke borti hjulbua her, så vær forsiktig. Om demperen ikke kommer ut av spindelen, kjør et flatt skrujern eller hva nå enn egnet verktøy du har tilgjengelig og utvid der hvor demperen står i klem. Spray også med litt rustløser el.

Omvendt for å sette inn igjen.

Bake er det straks litt mer komplisert.

- Start med å skru løs den store bolten i bunnen av demperen.

- Så må du løsne bærearm bak øvre bakre. Denne satt noe jævelsk med meg, så måtte bruke blåselampe for å få den løs.

- Kle så av bilen innvendig. Ut med baksetet, klapp ned bakseter, ut med stolpebekledning, ut med hattehylle, ut med høytalere og vekk med isolasjon.

- Skru så løs skruene på dempertårnet baki der.

556012_10152738246695054_1447191973_n.jpg

Omvendt for å sette inn igjen.

Dårlig guide men. Skrevet i farta, og kom på at dette selvsagt er for sedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en DIY på montering av coilovers til E39. Vurderer å gå løs på min på søndag.

Få lage en liten DIY til deg da :)

Vi starter framme. Her står demperen i klem på spindelen.

- Løsne den store bolten som går tvers gjennom.

- Det er viktig at du løsner styrekula. Gjør du ikke dette, så ender du opp med å bende indreleddet når du skal ha ut demperen. Skru løs mutteren på toppen og dunk (eventuelt tesj) kula ut av spindelen. Denne kan sitte en del, men bruk sunn fornuft og prøv deg fram.

- Skru løs skruene på dempertårnet i motorrommet.

Nå skal demperen være løs. Press forsiktig spindel med demper ned og vri demper ut av spindelen. Fort gjort å kakke borti hjulbua her, så vær forsiktig. Om demperen ikke kommer ut av spindelen, kjør et flatt skrujern eller hva nå enn egnet verktøy du har tilgjengelig og utvid der hvor demperen står i klem. Spray også med litt rustløser el.

Omvendt for å sette inn igjen.

Bake er det straks litt mer komplisert.

- Start med å skru løs den store bolten i bunnen av demperen.

- Så må du løsne bærearm bak øvre bakre. Denne satt noe jævelsk med meg, så måtte bruke blåselampe for å få den løs.

- Kle så av bilen innvendig. Ut med baksetet, klapp ned bakseter, ut med stolpebekledning, ut med hattehylle, ut med høytalere og vekk med isolasjon.

- Skru så løs skruene på dempertårnet baki der.

[ Bilde ]

Omvendt for å sette inn igjen.

Dårlig guide men. Skrevet i farta, og kom på at dette selvsagt er for sedan.

Fantastisk!! Tusen hjertelig takk :) :) Om det skulle by på problemer tar jeg kontakt med deg :) Virker litt mer komplisert enn på E36 ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...