Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en eller vet om en E36 coupe i bra stand? Spiller egentlig ingen rolle hvordan den ser ut, så lenge det ikke er mye rust på den

Skal selge min. Se link i signatur for info :)

Virker absolutt intressant! Men krever du også 80 000, som alle andre som har en E36 med m-sport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en eller vet om en E36 coupe i bra stand? Spiller egentlig ingen rolle hvordan den ser ut, så lenge det ikke er mye rust på den

Skal selge min. Se link i signatur for info :)

Virker absolutt intressant! Men krever du også 80 000, som alle andre som har en E36 med m-sport?

Haha, skal nok ikke ha 80 lapper for den nei. Send meg en PM så fortsetter vi praten der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med tetningslista rundt døren? evt om det kommer rundt vinduet?

Hmm ja, kan sjekke listene. Listene rundt frontruta trenger bytte tror jeg, da det ble fuktig på innsiden i vinter!

Neste vinter skal bilen garantert stå inne, den kulda er ikke godt for bilene...! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med tetningslista rundt døren? evt om det kommer rundt vinduet?

Hmm ja, kan sjekke listene. Listene rundt frontruta trenger bytte tror jeg, da det ble fuktig på innsiden i vinter!

Neste vinter skal bilen garantert stå inne, den kulda er ikke godt for bilene...! :oops:

Du har slått fra deg helt å selge E28n? :) Noe interesse på CRXn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noekult:

Det skal ikke store rusthullet til i torpedovegg, eller jekkfester før vannet kommer.

Kanskje det? Bilen er ganske bra rustmessig sett i forhold til alder, selv om kanalene begynner å ruste endel nå (tenkte å få de fikset før neste snøfall). Kan se etter mer rust når det slutter å regne.

Æsj, koster altfor mye å ha bil! Clutch, rustreperasjon, nye dekk, garasjeleie for andre bilen osv. osv... Meh....

om du har del/fullkasko så kan du knerte ruta, så får du ny på forsikringen ;):P

Får man nye lister når de bytter frontura også?? Har faktisk fått et par steinsprutskader som ser ut til å kanskje slå sprekker :lol:

Du har slått fra deg helt å selge E28n? :) Noe interesse på CRXn da?

Jeg har ikke penger til å oppgradere bil nå med det første hvertfall, også er E28en såpass driftsikker og hel at det sikkert ikke er vits i å selge den engang! Hadde lagt den ut til 20.000 kr og likevel hadde det kommet vrange kjøpere som ville begynt å påpeke feil som ikke har noe å si egentlig (gammal bil er gammal bil, noe småfiks vil det alltid være på urestaurert bil!).

Så jeg har kommet frem til at det beste er å bare beholde den til:

a) Jeg har penger til å kjøpe Subaru Forester XT

B) Får meg unge og må oppgradere til nyere bil (i såfall, E91)

c) Den ikke kan bli EU-godkjent lenger uten betydelig bruk av penger - men det skal ikke være noe problem å ha den på veien i hvertfall 3-4 år til tenker jeg.

CRXen har jeg slettet salgsannonsen på. Jeg sa til meg selv at den skulle beholdes om jeg fikk mindre enn 20.000 kr. for den, og siden jeg fikk mindre bud enn det - og med helt fantastisk vrange ungdomskjøpere som tror de skal kjøpe ny sportsbil - så skal den beholdes.

Den står i en garasje jeg nylig har leid i sentrum nå. Planen er å fikse Check Engine tingene (et par sensorer + litt til), også sette på lettere (15" Compomotive) felger, bøttestoler og halvbur og bruke den som banebil med skilt fremover. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å ha E28n og bare kjøre og kose deg med den! Det er en billig bil å eie og kjøre med.

Jeg er litt gammeldags når det gjelder bil. Kjører rundt i BMWn og den skrothaugen av en Mercedes, mens andre på min alder som er dårligere stilt enn meg økonomisk kjører nesten nye biler og koster på deler regelmessig.

Er jo sikkert en prioriteringssak dog. Nå ble jeg jo student for et år siden så for meg nå er noe nytt kjøp av bil urealistisk.

E28n gir masse kjøreglede, det gir ikke nyere biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke penger til å oppgradere bil nå med det første hvertfall, også er E28en såpass driftsikker og hel at det sikkert ikke er vits i å selge den engang! Hadde lagt den ut til 20.000 kr og likevel hadde det kommet vrange kjøpere som ville begynt å påpeke feil som ikke har noe å si egentlig (gammal bil er gammal bil, noe småfiks vil det alltid være på urestaurert bil!).

Så jeg har kommet frem til at det beste er å bare beholde den til:

a) Jeg har penger til å kjøpe Subaru Forester XT

B) Får meg unge og må oppgradere til nyere bil (i såfall, E91)

c) Den ikke kan bli EU-godkjent lenger uten betydelig bruk av penger - men det skal ikke være noe problem å ha den på veien i hvertfall 3-4 år til tenker jeg.

CRXen har jeg slettet salgsannonsen på. Jeg sa til meg selv at den skulle beholdes om jeg fikk mindre enn 20.000 kr. for den, og siden jeg fikk mindre bud enn det - og med helt fantastisk vrange ungdomskjøpere som tror de skal kjøpe ny sportsbil - så skal den beholdes.

Den står i en garasje jeg nylig har leid i sentrum nå. Planen er å fikse Check Engine tingene (et par sensorer + litt til), også sette på lettere (15" Compomotive) felger, bøttestoler og halvbur og bruke den som banebil med skilt fremover. :D

Ikke dumt, ikke dumt. Du har to kjempemorsomme biler, og ingen av de faller mer i verdi enn de har gjort de siste 10 årene. Hvor mange CRX og E28 tror du er igjen i bra stand om... La oss si 10 år til? 8) Jeg tror jeg knapt har sett en CRX på flere år. Det er ikke helt sant at nyere biler ikke gir kjøreglede, men jeg forstår hva du mener, for det er ikke snakk om samme type kjøreglede. Jeg har aldri hatt en spesielt komfortabel bil, og ser frem til å få det ved kjøp av nyere bil. Det er for meg også en kjøreglede at det er godt å sitte i bilen, mye knapper å trykke på, kvalitetsfølelse uten risting og skramling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å ha E28n og bare kjøre og kose deg med den! Det er en billig bil å eie og kjøre med.

Jeg er litt gammeldags når det gjelder bil. Kjører rundt i BMWn og den skrothaugen av en Mercedes, mens andre på min alder som er dårligere stilt enn meg økonomisk kjører nesten nye biler og koster på deler regelmessig.

Er jo sikkert en prioriteringssak dog. Nå ble jeg jo student for et år siden så for meg nå er noe nytt kjøp av bil urealistisk.

E28n gir masse kjøreglede, det gir ikke nyere biler :)

Ja, ingen tvil om at E28en har gitt meg mest eie- og kjøreglede hittil (målt i kroner) :) Kjører den rundt 100 km. i uka i snitt, og alt er kosekjøring med brede smil. Bilen har vært meget driftsikker (starter hver dag om vintern).

Kostet litt å bytte fjærbein + diverse annet i fjor for å få den i forsvarlig stand (16.000 kr. i regning...), men utenom det har jeg bare kjørt uten stress :)

Ikke dumt, ikke dumt. Du har to kjempemorsomme biler, og ingen av de faller mer i verdi enn de har gjort de siste 10 årene. Hvor mange CRX og E28 tror du er igjen i bra stand om... La oss si 10 år til? 8) Jeg tror jeg knapt har sett en CRX på flere år. Det er ikke helt sant at nyere biler ikke gir kjøreglede, men jeg forstår hva du mener, for det er ikke snakk om samme type kjøreglede. Jeg har aldri hatt en spesielt komfortabel bil, og ser frem til å få det ved kjøp av nyere bil. Det er for meg også en kjøreglede at det er godt å sitte i bilen, mye knapper å trykke på, kvalitetsfølelse uten risting og skramling.

Jeg kan faktisk ikke huske å ha sett en CRX (Mk1 eller Mk2) på veien, ever...

Ja, de har mistet alt de kunne i verdi. CRXen er så godt som rustfri (nedpusset og lakkert for 4 år siden), det gjelder ikke mange CRXer der ute!

Finnes mange forskjellige typer kjøreglede da... Jeg liker å kjøre komfortable biler også, og ser frem til å kunne ha råd til en nyere bil med god komfort en dag. Men jeg smiler bredest i eldre entusiastbiler - virker som at de før i tiden lagde bil etter hva de selv følte var bra, vs. biler i dag som er basert på markedsundersøkelser og EU-restriksjoner...

Bare se om 10 år, da vil alle være nye biler ha DSG (jeg antar rundt 80% av nye biler vil bli levert med det) og turbomotorer uten ordentlig lyd... Blir bare kjedeligere og kjedeligere, sweetspot'en for meg er midten av 80-tallet til slutten av 90-tallet.

En gammel bil kommer jeg alltid til å ha. INGENTING slår følelsen av sol, musikk og fridag i en gammel kul bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg noekult, og tenker stadig på tanken om å kjøpe meg e30/e28 bruksbil. Dessverre vinner fornuften som sier at jeg skal beholde e91en lengst mulig, og at jeg ikke kan forsvare å ha 3biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser på bruksbil er at den bør være i god teknisk stand, trenger ikke se så bra ut, bare den kjører bra og ikke ruster på kritiske steder. Merca mi ser ut som en haug om dagen, men teknisk er den 100%. Gav 18 000,- for bilen, ikke verst for en 94 modell 300Diesel, men den ser jo der etter ut. Jeg har byttet en god del deler på den, men det visste jeg ville komme :P

Dessverre har den sviktet meg to ganger på de årene jeg har hatt den, hjullagerhavari begge gangene, men hadde jeg vært mer observant kunne det vært unngått å bli ståendes langs veien langt hjemmefra.

Selvfølgelig er ikke en 20-30 år gammel bil like driftsikker som en ny gjennomsnittlig, men kostnadene trenger ikke være store om man kan ta noe selv.

Noe jeg er mer overrasket over er den snart 40 år gamle BMWn min med ukjent antall kilometer på baken, den har aldri sviktet langs veien.. Jeg har kjørt den utrolig mye uten feilslag noen gang. Siste som skjedde var at viskosekoblingen skar seg, men det hindret ikke videre kjøring og var enkelt å bytte.. Før det var det mellomaksellageret, men det gav bare en svak risting og jeg kunne fint kjøre mye lenger med den feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...