Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hehehe, nå kan du få ivrige BMW-førere til å svette litt ved å kjøre rett bak dem :D

Nå har jo aldri Politiet kjørt sivilbiler i knall farger da :roll:

Nå er den 140 hestern svært frisk etter hva jeg kan huske! Draget er herlig fra bunn!

140 hestern er overraskende kjapp ja, en kompis lånte foreldrene sin 2,0 TDI 4 Motion mye da vi var 18-19 år. Kan leike seg godt på vinterføre også, som svært få VAG biler så kan man på denne skru av elektroniske hjelpemidler HELT og da kan man ha det gøy.

Kvikk og billig motor, men over 110 km/t så flater det ut desverre. Da blei vi frakjørt av de andre som hadde E34 520I husker jeg, men 520en sleit godt mot Passaten opp mot 100 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, nå kan du få ivrige BMW-førere til å svette litt ved å kjøre rett bak dem :D

Nå har jo aldri Politiet kjørt sivilbiler i knall farger da :roll:

Nå er den 140 hestern svært frisk etter hva jeg kan huske! Draget er herlig fra bunn!

140 hestern er overraskende kjapp ja, en kompis lånte foreldrene sin 2,0 TDI 4 Motion mye da vi var 18-19 år. Kan leike seg godt på vinterføre også, som svært få VAG biler så kan man på denne skru av elektroniske hjelpemidler HELT og da kan man ha det gøy.

Kvikk og billig motor, men over 110 km/t så flater det ut desverre. Da blei vi frakjørt av de andre som hadde E34 520I husker jeg, men 520en sleit godt mot Passaten opp mot 100 :)

Det er rett og slett ikke sant... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonusen er jo også Toyota-kvaliteten :-)

Den bonuser får man nok ikke i dag hvis man kjøper ny Toyota eller Lexus. De må som alle andre bilprodusenten tjene penger og da er det ikke alltid like lett å kombinere kvalitet og lav pris.

Jeg forstår ikke den helt, Toyota har et billig og serviceinnstilt forhandlernettverk. Aldri noe tull, og er svært raske! De gangene jeg har hatt en Toyota til service ifm. jobb har jeg blitt tatt godt imot av en kundemottaker, verkstedet utfører service, mens jeg heller i meg mengder med god kaffe og får lese "alle" dagens aviser.

Det har kun vært Toyota som har gått så godt som feilfritt på jobben. Service og Eu-kontroller som har vært gjort.

Møller, Billia og Røhne & Selmer har ikke kunnet stille opp med det samme.

møller kommer å henter og leverer bilene tilbake her på jobb iaf :P

når gamlingen har service på audien sin og så kjører dem han til jobb etterpå(annet møller verksted) :P

ser pen ut den passaten din :) kult med farge som ikke alle har.

gamlingen har slik 140hk 2.0 i sin a4. fungerer helt greit, langt ifra noe rakett men fungerer nå greit å tottle rundt i byn med. går noe dårligere enn min.

mye bruker 325d'n din på mila fredrik? tror jeg skal høre med banken til uka, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bonuser får man nok ikke i dag hvis man kjøper ny Toyota eller Lexus. De må som alle andre bilprodusenten tjene penger og da er det ikke alltid like lett å kombinere kvalitet og lav pris.

Jeg forstår ikke den helt, Toyota har et billig og serviceinnstilt forhandlernettverk. Aldri noe tull, og er svært raske! De gangene jeg har hatt en Toyota til service ifm. jobb har jeg blitt tatt godt imot av en kundemottaker, verkstedet utfører service, mens jeg heller i meg mengder med god kaffe og får lese "alle" dagens aviser.

Det har kun vært Toyota som har gått så godt som feilfritt på jobben. Service og Eu-kontroller som har vært gjort.

Møller, Billia og Røhne & Selmer har ikke kunnet stille opp med det samme.

møller kommer å henter og leverer bilene tilbake her på jobb iaf :P

når gamlingen har service på audien sin og så kjører dem han til jobb etterpå(annet møller verksted) :P

Dette var ikke så aktuelt for min del da jeg brukte bilene i næring og hadde bilen stappa full med utstyr og verktøy baki. Om Møller skulle gjort det hadde jeg hatt privatsjåfør en hel dag da bilen var arbeidsplassen kan man si. Alternativet var å være med en kollega en hel dag, men slik tjener ikke bedriften penger :P

Det som også var et problem med leiebilene var at det ikke alltid var varebiler. Samtidig måtte alt vertkøy og materiell over i leiebilen. Leiebilen måtte rengjøres før levering og tankes opp, dette tar også tid. Og jeg måtte da besøke verkstedet to ganger iløpet av dagen i Oslo-rushet. For å rekke verkstedet før det stengte måtte jeg da avbryte hos kunde tidligere enn normalt(tapt arbeidstid).

Derfor foretrakk jeg Toyota sitt serviceapparat. Kall det gjerne "overproblematisering", men dette hadde mye å si for min arbeidshverdag.

Jeg hadde en gang 4x500meters kabeltromler med 10pars PTS kabel + verktøy baki en splitter ny Ford Fiesta, det var ingen trivelig dag på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en E34 520 drar i fra en 2.0 tDI med 140 hester.

Ikke på 0-100 nei, men jeg mener å huske at de dro forbi i området 130-150 km/t :) Mye mulig min kamerat var veldig dårlig til å kjøre, men den ble forbikjørt av 520en på topp altså. En Passat 140 hester med 4 Motion gjør 0-100 på 10,2 sekunder med 6 trinns manuell, dette er kun 0,3 sekunder raskere enn E34 520I. Slettes ikke spreke tall egentelig, når E46 320d som kom i 2000 med 136 hester gjorde 0-100 på 9,8 sekunder og hadde en toppfart på 208 km/t :)

Passaten har en toppfart på 203 km/t mot 520ens 212 km/t så jeg tror jeg har litt rett likevel ser du :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...