Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hatt den i 9 dager, og har passert 322 kjørte km siden vi hentet den...Kjøpte den privat...

Når du kjøper en 14 år gammel A3 1.8T til 15 000kr, så må du forvente slikt. Hvis du ikke merket sluring eller at pedalen tok langt ute, så er det ikke sikkert selger hadde merket det heller.

Sett i forhold til pris er dette greit nok. Klager du på dette er du en skikkelig kjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt den i 9 dager, og har passert 322 kjørte km siden vi hentet den...Kjøpte den privat...

Når du kjøper en 14 år gammel A3 1.8T til 15 000kr, så må du forvente slikt. Hvis du ikke merket sluring eller at pedalen tok langt ute, så er det ikke sikkert selger hadde merket det heller.

Sett i forhold til pris er dette greit nok. Klager du på dette er du en skikkelig kjerring.

Men en bil burde da vare mer enn 322km? Jeg har ikke kjørt manuell bil siden 2003 eller no.. Så aner faktisk ikke om det var no sluring eller ikke der... Og ja jeg skal klage! jeg er en bitch! Hva skal du gjøre med det? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en bil burde da vare mer enn 322km? Jeg har ikke kjørt manuell bil siden 2003 eller no.. Så aner faktisk ikke om det var no sluring eller ikke der... Og ja jeg skal klage! jeg er en bitch! Hva skal du gjøre med det? :lol:

Det handler om hva man kan forvente av objektet ifht pris. En A3 1.8T i god stand koster som regel mer enn 15 000 kr - da kan du ikke forvente en så billig bil uten fallgruver. Hadde nesten vært en bedre grunn for å klage hvis det hadde vært en pen Ford Sierra til 15k f.eks.

For å si det sånn - det er ikke uten grunn at jeg helst ikke selger biler til innvandrere, no offence, men slik er det dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La du deg i feil seng inatt?

Huff... ja denne audi-klaginga mi må vel kun være fordi jeg er farget...stakkars meg...jeg burde ha blitt i palasset mitt i pakistan som jeg bygget med svindlede penger fra stakkars hvitinger :( Håper du har nok penger til smør på lompa di!

Audien var til salgs for 25k. Vi pruta pga selger ikke hadde informert om rust og bulker på bilen. Den er derfor intet glans bilde. Vi ble enige om en pris på 22k på tlf før vi kjørte opp og skulle hente bilen. Selger var igrunn dritt lei bilen siden han ikke hadde fått solgt den tidligere (annonsert to ganger før) Og vi slengte bare ut ett bud på 13500 etter at vi hadde sett over bilen og kommet frem til at det ville koste en del kroner for å få den fin igjen!

Selger sa 14k i "Motbud" og vi bladde opp 13800kr og signerte kontrakt.

Forresten, vil gjerne treffe deg en dag så kan vi diskutere innvandrerpolitikken over en kebab i lompe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mangel på folkeskikk hvis du begynner å klage enda mer til selger. Først pruter du på bilen usett over tlf, så ved visning - og så etter at du har brukt bilen noen dager. Jeg kjenner lusa på gangen, du er ikke fornøyd før selger betaler deg penger for at du kjøper bilen hans.

Blir aldri bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Om clutchen er gått til en hel**te, så er jo det en slitedel, i den forstand at den ikke varer evig :)

Joda...sant nok... Men den ryker "på vei hjem" om du skjønner...så noe burde det jo være å hente hos selger...Dessuten er forstillinga noe ujevn (var ingen rette flate veier hos selger å teste ut dette på) så rattet står litt skeivt og bremsen bak på fører siden henger på så felgen blir ganske så varm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mangel på folkeskikk hvis du begynner å klage enda mer til selger. Først pruter du på bilen usett over tlf, så ved visning - og så etter at du har brukt bilen noen dager. Jeg kjenner lusa på gangen, du er ikke fornøyd før selger betaler deg penger for at du kjøper bilen hans.

Blir aldri bra nok.

Ja for jeg fikk aldri folkeskikk inn med dna...det er sikkert fordi jeg er mørk :( ouff åssen skal jeg klare å leve videre i denne verden :(

Jeg pruter ALLTID på tlf. Hvorfor? Fordi jeg gidder ikke kjøre 1time til selger, for så å ikke bli enig om pris og dra tomhendt hjem igjen. Dette sparer både MEG og SELGER for TID. Selger hadde skrevet "prisen kan diskuteres ved hurtig handel"....er det da feil å gi ett bud over tlf? Nei jeg tror ikke det. Jeg ble forespeilet en bil som tilsvarte at den var verdt de 22k jeg bydde over tlf. Men ved ankomst viste det seg å ikke stemme. Selger sa også "bilen har navigasjon"...men denne var visst plutselig demontert og lå løst i baksetet fordi "neiiii jeg brukte den aldri så...."... Dette var også en avgjørende faktor til at jeg ga det budet jeg gav.

Jeg tror heller du skal se på deg og dine internett-skikker før du kommer med anklagelser. Ett bilkjøp utføres av to personer. Kjøper og selger. Jeg tvang ikke denne norske hvite lyse mannen til å selge bilen til meg. Jeg gav han ett bud, og han aksepterte. Lusa har vel større sjangs på å finne grobunn i hodebunnen din enn i salgshistorikken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda...sant nok... Men den ryker "på vei hjem" om du skjønner...så noe burde det jo være å hente hos selger...Dessuten er forstillinga noe ujevn (var ingen rette flate veier hos selger å teste ut dette på) så rattet står litt skeivt og bremsen bak på fører siden henger på så felgen blir ganske så varm....

Ærlig talt, nå får du skjerpe deg og ta dette som en mann.

Det er DITT ansvar å sjekke dette ved visning av bilen. Hvis dere er to-tre stykker som ser på bilen og ikke merker gåen clutch, sliten forstilling eller sliten calipper - da har dere bare dere selv å skylde på. Ansvarsfraskrivelse er det verste jeg vet - ikke skyld på alle andre og se etter snarveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redigert tekst

Ja nå var jeg offtopikk, men saken er. Selger bodde MIDT I HELVETES SKOGEN. Gps virket ikke der, var dårlig dekning og det var bekmørkt. Selger bodde også midt ute på en åker, på toppen av ett fjell (vi pakistanere ser på all oppoverbakke som fjell) Var en elendig grusvei frem til han, den asfalterte veien var ujevn, full av stein og humper og hull, og det var ca 25min en vei til nærmeste flate vei. Bilen ble prøvekjørt i ca 10min og vi antok at bilen var i orden. Selger presiserte også at bilen var bra og den ville holde lenge! Clutchen viste ingen tegn til slitasje (utifra det jeg kan om bil) og en sliten calipper kan IKKE varme-testes på så kort strekning.

Jeg fraskriver meg intet ansvar, en bil er som sagt kjøpt av to personer som inngår en avtale. men når bilen viser seg å ha vesentlige feil og mangler så har ikke prisen noe å si.

Om bilen var annonsert til 10k, og jeg kjøpte den for 10, så hadde saken stilt seg annerledes, men når bilen er annonsert til en "tilsvarende bil i god stand" og jeg pruter på den, så er det den annonserte prisen som er gjeldende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble prøvekjørt i ca 10min og vi antok at bilen var i orden.

Har du hørt uttrykket "Assumption is the mother of all fuckups"?

Dette er et godt eksempel.

Tilsvarende biler på finn koster 30-40k. Selv om du bruker 10k på bilen har du uansett gjort et godt kjøp, da man må regne med at tilsvarende biler også må bytte disse slitedelene etterhvert.

Hadde jeg vært selger hadde jeg bedt deg dra til h...Blir interessant å se hva han sier når du begynner å mase igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...