Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen kamerafolk her? Jørgen?

Jeg har en Canon EOS350 som jeg fikk nesten gratis. Lurer på å plukke opp et objektiv som tar klare bilder i svake lysforhold. Tenker spesielt på bilspotting om kvelden (er jo da alle er ute og råner i varme land).

Tips mottas :)

Et enkelt og bra objektiv er for eksempel dette. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=764223

Billig men bra til prisen og kan ta bilder under svake lysforhold. Skal du ha noe heftigere må du punge ut. Dette er det ikke zoom på!

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kamerafolk her? Jørgen?

Jeg har en Canon EOS350 som jeg fikk nesten gratis. Lurer på å plukke opp et objektiv som tar klare bilder i svake lysforhold. Tenker spesielt på bilspotting om kvelden (er jo da alle er ute og råner i varme land).

Tips mottas :)

Et enkelt og bra objektiv er for eksempel dette. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=764223

Billig men bra til prisen og kan ta bilder under svake lysforhold. Skal du ha noe heftigere må du punge ut. Dette er det ikke zoom på!

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Oooh, visste ikke at du kunne foto :) Takk for linken, skal reise på torsdag, tar ikke sjansen på å bestille nå, men skal prøve å finne det i Dubai :) Takk Fræsern <3

Snart! 8) Ikke mange utenom wicky og noekult som vil skjønne denne tror jeg :lol:

[ Bilde ]

Jojo, den er velkjent i Norge! Står oppført i pensum ;)

Haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og prøvekjørte en E39 2002 520d her istad.. Den var så skuffende denne motoren at det må ha vært noe vanvittig galt med den. Kjørte opp en middels bakke i ca. 40 km/t med gassen i bunn og fremdeles sakket bilen farten, måtte faktisk ned på 1. gir for å få den til å gå skikkelig..

Har kjørt masse 520iA og den drar jo ikke skinnet av en eneste pølse, men den oppleves hvertfall som en bil med en motor som kan brukes greit. Denne dieselen derimot...

Derfor lurer jeg på, noen her som har prøvd tilsvarende bil og kan fortelle meg hvordan dere synes den var?

Når jeg tenker meg om kan jeg kanskje se for meg at turboen ikke ladet, det var ingen ekstra "sprut" i motoren rundt 2k rpm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvekjørte en E39 530DAT for ikke så lenge siden. Jeg syns den var dau ! Har ikke den nesten 200 hk? Automatkassa i disse bilene ødelegger mye av kreftene må jeg si. Var veldig skuffet etter prøveturen. 520d er vel samme ulla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvekjørte en E39 530DAT for ikke så lenge siden. Jeg syns den var dau ! Har ikke den nesten 200 hk? Automatkassa i disse bilene ødelegger mye av kreftene må jeg si. Var veldig skuffet etter prøveturen. 520d er vel samme ulla.

Dette var manuell, men at den ikke skal klare å trekke på "riktig" turtallsområde i en bakke hvor jeg holder 40, men slakker av på grunn av manglende drag og dauer med et brak på 2. gir...

Prøvde en E39 525TDS her på søndag, denne trakk helt greit nok iforhold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tidligere 320da med 136hk slet ikke i noen bakker, selv med flere passasjerer. Kjente når det var full bil med full last, men fortsatt ingen hindring å ta forbikjøringer eller kjøre i lange bakker. Etter tuning gikk den mye bedre på alle områder, og merket nesten ikke full og fullastet bil lenger. Men de går jo aldri sykt bra i utganspunktet.

Det er nok mange som kjører rundt med defekt MAF og føde eller dieselpumper, kanskje dyser også. Er ikke alt som kommer opp på diagnose, så DIS med live avlesning setter ting i perspektiv. Gikk den så dårlig, må det være noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro hvertfall derfra og selger mente bastant at den skulle være sånn.. Var en "sparkelhaug" på panseret og litt å sette fingern på rundtom også. Med sparkelhaug mener jeg at panseret hadde vært sparklet over et ganske stort område som man så vanvittig godt til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drar lett oppover ;) 120D. Fint drag hele veien. Men ikke så tung som en 5 serie :)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Tydelig at den drar, ettersom du må kartlegge kontroller! :mrgreen:

Haha! Blitt kjent i området, men de finner jo som regel noen nye plasser. De har ikke vært på latsiden i sommer så ;) Men jeg kjører pent jeg. Men uvanen er å ligge 10 over grensa (som resten gjør som regel). Men blir jo bot av slikt om man blir tatt!

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...