Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Til bimmersmedlemmer som er musikkelskere. Før jeg begynner er jeg åpen for all musikk.

Jeg sitter på verandaen i min nyinnkjøpte leilighet og nyter en iskald pils samt et stort stykke tørrfisk som min bestefar har laget og sendt meg. Solen steker og jeg koser meg virkelig. Jeg sitter og blar igjennom musikk og hører per nå på alt ifra Jack White, JJ Cale og N.W.A. for å ha en pekepinn. Noen som har forslag til flere sanger som jeg kan ha på listen min over sanger som passer i en slik setting? :D Jeg vet N.W.A. ikke passer inn og de er heller ikke på listen, men de er bra uansett!

http://open.spotify.com/user/marped/pla ... hs6BAcseA9

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har R6`n fått lufta seg litt! :) Startet bra på mandag, da jeg punkterte på kvelden. Merket et smell i bakhjulet, men det var på tur hjem, og sykkelen oppførste seg fint, så kjørte bare og parkerte. Brukte dagen i går til strandliv, men måtte ut en luftetur i gårkveld.. Da var den helt rar å kjøre, så stoppa innom Statoil og fylte luft.. Tenkte det var merkelig at d ble tomt over natta, så kjørte en liten tur for så å sjekke trykk igjen. Kjørte tilbake, sjekka trykk for 2 gang, og da så jeg en stor spiker i bakhjulet.. Alene og forlatt satt jeg på Statoil i Kristiansund, uten luft i dekket.. Tenkte at nå gikk turen i vasken!

Men, etter noen tlf-samtaler så kom en kompis med bøtesaker, slik at jeg kom meg hjem. Var veeeldig mange meninger om dette var bra eller ikke (annonserte på fjasboka om noen kunne hjelpe meg.) Ringte rundt i mårres til sjappene i KR, og en av de hadde riktig dimensjon, dog svindyrt. Men, de hadde ikke avbalanseringsmuligheter til MC-felger. Ringte så til Dekkmann, men de skrudde ikke på syklene, så jeg måtte få av bakhjulet selv. Det hadde jeg jo ikke mulighet til, samt at jeg kom meg ikke fra dama til dekksjappene med felgen heller..

Sååå, etter tlf-samtalene gikk jeg ut, kjørte på statoil, sjekka trykk IGJEN, og det var like mye som etter jeg fylte etter bøting i går.

Tok sjansen, og kjørte mot Molde... Videre til Åndalsnes.... Før jeg kom til Trollstigen.!!! Heeelt magisk å kjøre der med sykkel! Nydelig vær, mye mc-folk (generelt kjøretøy) langs veien, og har hatt en fantastisk dag på moppsa ;) Fortsatt luft i dekket også :D

28742_10153047998120156_657348884_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange som spør om servicehefter ved bilsalg, gitt... :?

Er vel vanlig når man selger gammel bil hvis det er E28 du referer til, så annonsen på finn, hadde jeg fått solgt bilen min, hadde jeg nok henta den rimelig kjapt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke for alt i livet dratt på tur med lappet mc-dekk. Går dekket i oppløsning pga svikt i dekkonstruksjonen, så går det så instihelsikkegalt om man skulle være så uheldig. Vokst opp mad en far som har hatt sykkel i snart 50 år, så akkurat på dette punktet hører jeg på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro med kjøretur Jørgen !

Litt usikker på om jeg hadde kjørt med lappet dekk da, hvis det plutselig bestemmer seg for å gi seg i en sving kan det bety fatale konsekvenser.

Er det forresten ingen dekkforhandlere som bytter dekk? Hva må eventuelt til? Først til verksted for å ta av dekk, så ta med felg / gammelt dekk opp til bytte og så tilbake igjen til verksted? Høres veldig upraktisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det farligere å plugg et MC-dekk enn et bildekk?

På bil har du tre dekk igjen om en rives i hastighet... På MC blir det vel mye mer skummelt...

Det de over snakker om er om det er verdt å ta en slik risiko. Jeg hadde ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg det på face ista Jørgen.

Fikk ikke lite lyst å gjøre der selv :D

Har lettlappen da, men usikker om det er nåkk til å dra opp bakkene :mrgreen: ?

Jada, møtte mange lettsykler, mopeder også, så ingen problem :) Er ikke så sykt bratt, bare veldig bratte svinger;)

Hadde ikke for alt i livet dratt på tur med lappet mc-dekk. Går dekket i oppløsning pga svikt i dekkonstruksjonen, så går det så instihelsikkegalt om man skulle være så uheldig. Vokst opp mad en far som har hatt sykkel i snart 50 år, så akkurat på dette punktet hører jeg på ham.

Ja, det var mange både for og i mot, men ingen kunne komme med at de hadde, eller kjente noen som hadde lappet et dekk som hadde gått til helvete.. Snakket også med flere erfarene folk, inkl min egen gamling, som også har hatt mc i mange tiår, samt vært mekaniker like lenge.. Er klar over at det ikke er forferdelig bra, men det var en nødløsning. Om det var forsvarlig og dra på tur, tja, der er det nok også for og imot, men siden dekket var knapt kjørt 50mil, så er det som nytt = masse gummi igjen, som pluggen kan feste seg i.. At et nytt dekk går i oppløsning innvendig så fort, er jeg litt usikker på, men ja, slik ble det, og bra gikk det, heldigvis! Kjørte meget rolig, og hadde i baktankene at det var plugga. Stoppet både i Molde, sjekka på ferga Sølsnes Åfarnæs samt i Åndalsnes, og på toppen, samt samme hjem igjen. En kompis måtte lappe dekket sitt under en lengre tur forrige uke, og heller ikke han hadde noen problemer med det, og kjører med det enda..

Skal uansett bestille nytt dekk i morgen, så får det som står på nå bli en dyr burnout i stedet..;)

Morro med kjøretur Jørgen !

Litt usikker på om jeg hadde kjørt med lappet dekk da, hvis det plutselig bestemmer seg for å gi seg i en sving kan det bety fatale konsekvenser.

Er det forresten ingen dekkforhandlere som bytter dekk? Hva må eventuelt til? Først til verksted for å ta av dekk, så ta med felg / gammelt dekk opp til bytte og så tilbake igjen til verksted? Høres veldig upraktisk ut.

Ja, det var fantastisk nydelig!

Om pluggen ryker, så går det jo en stund før lufta er helt ute, og man merker veeeldig godt at det er feil luftrykk i dekket..

Heh, nei si det.. Jeg vet ikke.. De hjemme her gjør alt, men den ene dekksjappen hadde ikke avbalanseringsmaskin, og dekkmann skrudde ikke på andre sykler.. Så da var jeg jo kommet like langt siden jeg hadde null å hjelpe meg med..

Er det farligere å plugg et MC-dekk enn et bildekk?

Er vel sikkert pga oppbygging av dekket, mindre lag,samt at det er mye mindre tykkelse både på kord og gummi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, tulling som kom på anleggsområdet i fiskebil (Fisker Karma) i dag! :roll: Kjører jo faen ikke en sånn bil på inn på jobb på ANLEGGSOMRÅDET. 22" felger... :evil: HALLO!!!

Idioti! :roll::roll::roll:

Han hadde i tillegg lagt et øgly pledd i sjåførsete så han kunne kjøre med møkkete klær! #-o:roll:

5mzz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å lese godt om hotell på Google før du booker da Dubai tydeligvis har blitt et internasjonalt horesentrum... Mange med barnefamilier som har fått sjokk pga horer i barer i alle kjente hoteller... Alle jeg kjenner har blitt kontaktet av horer på kveldstid. Tror 2/3 i Dubai er menn, sier litt om hvor mange som bor der kun for å arbeide så da blir det litt sånt, huff...

Det er åpenbart plenty av plass til dobbeltmoral i Dubai også... :roll:

http://politiken.dk/turengaartil/rejsen ... sharialov/

Dubai er et lovløst samfunn, på godt og vondt. "Money talks and problems walk", om jeg skal sitere et intervju med en svensk eiendomshai om tilstandene i Dubai.

Vil du opp på fram på noen fronter så er Dubai utstillingsvinduet.. overstadig berusa vestlige kvinner alene på rom med kjent 'womanizer' er et problem de neppe orker å hanskes med.. spesielt ikke da Shariarådet på død og liv skulle legge kjepper i hjula for propagandaen deres. Jeg antar at det er noen religiøse ledere som sitter noe forbannet i et bakrom et sted.. :lol: Flaks for denne jenta at hun var faktisk var nettopp det, ellers hadde det ikke blitt noen mediestorm når historien tross alt har noen motsigelser.

Og husk, å bo på rom med en kompis eller vennine betyr enten at du er homo eller har utenomekteskapelig forhold. Begge deler har ganske "ok" straffer.. Noe å tenke på når du bestiller rom i Dubai..

Personlig forstår jeg ikke hvorfor noen vestlige kvinne, eller mann for den sakens skyld vil oppsøke et Shariastyrt land uten en vanvittig pengesekk ventende på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...