Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var vel strengt talt ikke det vi ikke likte ;) Men synes eksosen ble litt "sær" for min del da.. Passer bedre på nyere biler med sånt utseende.. Men for all del, meeget ryddig og pen bil ja :)

Skrevet
Ny forskrift om prikkbelastning trer i kraft 1.juli i år. Forskiftsendringen innebærer blant annet at ungdom mellom 18 og 20 år får en prøvetid på to år der de får flere prikker for lovbrudd i trafikken enn erfarne sjåfører. Det som gir en og to prikker i dag vil i fremtiden gi to og tre prikker for denne aldersgruppe. Ved åtte prikker mister alle uansett alder førerkortet for ett halvt år. Noe av grunnen til at det blir strengere for bilførere i aldersgruppen 18-20 år er at disse har ti ganger så høy dødsrisiko i trafikken.

Det er også tatt inn nye momenter som gir prikk i førerkortet.

- for liten avstand til forankjørende (mellom tre og seks prikker)

- Krysse sperreområde (tre prikker)

- Kjøring med ulovlig trimmet moped (tre prikker)

- Ikke sikring av barn i bil (to prikker)

Javel...

Faen ta politiet i Norge. Og dette måtte skje nå et år før jeg får lappen da !!

Er heller de utenfor prøveperioden som burde få flere prikker... De er mer erfarne og burde vite bedre.

Skrevet

Prikker for å ligge for nær forankjørende???? Jesus! :S

På en vanlig innfartsvei vil jo de måtte dele ut prikker som om det var julaften.. Gjelder dette kun for de som er på prøvetiden? Er jo langt forbi den :)

Skrevet

Gjelder alle! Men de i prøveperioden får flere prikker enn de som er ferdig med prøveperioden.

Joda, men en eller annen gang så ligger man nærme bilen foran av en eller annen grunn, og kjipt å få opp til 6 prikker for det...

Skrevet
Prikker for å ligge for nær forankjørende???? Jesus! :S

Synes det er helt fantastisk. Værste jeg vet er biler som kjører helt oppi ræva på folk..

Skrevet
Ny forskrift om prikkbelastning trer i kraft 1.juli i år. Forskiftsendringen innebærer blant annet at ungdom mellom 18 og 20 år får en prøvetid på to år der de får flere prikker for lovbrudd i trafikken enn erfarne sjåfører. Det som gir en og to prikker i dag vil i fremtiden gi to og tre prikker for denne aldersgruppe. Ved åtte prikker mister alle uansett alder førerkortet for ett halvt år. Noe av grunnen til at det blir strengere for bilførere i aldersgruppen 18-20 år er at disse har ti ganger så høy dødsrisiko i trafikken.

Javel...

Er heller de utenfor prøveperioden som burde få flere prikker... De er mer erfarne og burde vite bedre.

Det er vel noe av det dummeste jeg har hørt :lol: :lol:

S.Hafsmo: Veldig enig!

Skrevet

Javel...

Det er vel noe av det dummeste jeg har hørt :lol: :lol:

S.Hafsmo: Veldig enig!

+1! :lol:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...