Fredrik 90 Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 De er opptatt av å nyte naturen å ta vare på den videre. Jeg observerte allikevel kun 2 Nissan Leaf, en bil som har solgt like mye som golf den siste tiden. Jeg har derfor konkludert med det at de som kjøper nissan leaf er opptatt av å spare penger, ikke miljøet. Det er derfor gjerrige folk og ikke miljøbevisste mennesker som mange kanskje skulle tro. Jeg er dog egentlig ikke overrasket Der har vi samme oppfatning gitt, 90 prosent av de som kjører EL bil gir vel faen i miljøet. De skal spare penger de, de skal kjøre gratis i bommer og slippe køen ved å kjøre i kollektivfeltet Er så mye hyklere ut å går. Sto bak ei kjerring med barnevogn på butikken som begynte å klage på at hun bak disken skrev ut kvittering selv om hun sa han ikke skulle ha den, for hun var miljøvennlig skjønner du Så betaler jeg og går ut og ser dette kvinnfolket i rettning bilene på parkeringsplassen, nå skal jeg følge med å se hva slags blodfattig bil de kjører tenkte jeg. Derfor var overraskelsen stor når ho begynnte å laste inn unger og barnevogn i en...ja faktisk en Grand Cherokee V8 Miljøvennlig meg i ræva tenkte jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Jeg dagdrømte OM den bilen ja.. i så tilfelle beklager jeg. No harm done Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Kjøper kun Puma, kun på SportShopen på grensa. Dette fordi de alltid har Puma i størrelse 48 som de ikke får solgt til full pris. Derfor gjør jeg gode skokjøp der. Å få kjøpt Puma i Oslo kan jeg kun såvidt jeg vet få kjøpt på en butikk kalt "Store Sko" på Grünerløkka, da til full pris. Det få vet er at Puma og Adidas ble grunnlagt av de tyske brødrene Rudolf og Adolf "Adi" Dassler. Brødrene etablerte skofabrikken "Gebrüder Dassler Schuhfabrik" allerede i 1924. Begge ble medlemmer av Hitlers Naziparti med Adolf som den mest prominente med store leveranser av militærstøvler til Wehrmacht (det tyske miltæret under Adolf Hitler). Rudolf endret under krigen holdning til nazismen og brødrene ble uvenner (selv om også Adolf tilslutt før krigens slutt tok avstand fra nazismen). Etter krigen etablerte Rudolf skofirmaet "Ruda" (les: Rudolf Dassler), men dette ble hurtig endret til Puma (fjelløve på norsk). Broren Adolf etablerte "Adidas" (les: Adolf "Adi" Dassler). Begge skofabrikkene hadde og har idag hovedkvarter i byen Herzogenaurach i Bayern, Tyskland... Trodde alle kjente til den historien En kanskje mer ukjent historie er at Nike sin logo ble designet for $35 i sin tid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 De er opptatt av å nyte naturen å ta vare på den videre. Jeg observerte allikevel kun 2 Nissan Leaf, en bil som har solgt like mye som golf den siste tiden. Jeg har derfor konkludert med det at de som kjøper nissan leaf er opptatt av å spare penger, ikke miljøet. Det er derfor gjerrige folk og ikke miljøbevisste mennesker som mange kanskje skulle tro. Jeg er dog egentlig ikke overrasket Der har vi samme oppfatning gitt, 90 prosent av de som kjører EL bil gir vel faen i miljøet. De skal spare penger de, de skal kjøre gratis i bommer og slippe køen ved å kjøre i kollektivfeltet Er så mye hyklere ut å går. Sto bak ei kjerring med barnevogn på butikken som begynte å klage på at hun bak disken skrev ut kvittering selv om hun sa han ikke skulle ha den, for hun var miljøvennlig skjønner du Så betaler jeg og går ut og ser dette kvinnfolket i rettning bilene på parkeringsplassen, nå skal jeg følge med å se hva slags blodfattig bil de kjører tenkte jeg. Derfor var overraskelsen stor når ho begynnte å laste inn unger og barnevogn i en...ja faktisk en Grand Cherokee V8 Miljøvennlig meg i ræva tenkte jeg da HAH, hykkler ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Da er Slogen besteget i fantastisk vær! over 1100 høydemeter og 1,5-2 mil, hver vei. Turen tok 7 timer og 40 minutter med pauser, så tempoet har vært rimelig bra! ..Er riiimelig sliten nå. På vei ned, Slogen er den toppen midt i bildet Toppen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 I dag var jeg på dugnad via bowlinglaget til jobben. Jeg sto derfor parkeringsvakt ute i bymarka her i trondheim, med oppgave om å dirigere biler som skulle parkere. Etter en stund begynte jeg å gruble litt på en ting som kanskje er litt overraskende. Mennesker som står opp tidlig på en søndag for å gå tur i skogen regner jeg med er miljøbevisste. De er opptatt av å nyte naturen å ta vare på den videre. Jeg observerte allikevel kun 2 Nissan Leaf, en bil som har solgt like mye som golf den siste tiden. Jeg har derfor konkludert med det at de som kjøper nissan leaf er opptatt av å spare penger, ikke miljøet. Det er derfor gjerrige folk og ikke miljøbevisste mennesker som mange kanskje skulle tro. Jeg er dog egentlig ikke overrasket Kan samtidig legge til at jeg følte meg litt som Kjellen Bigset til tider HAN BLESE SO INNJI NA FAEN ALTSO... I BLI FULLSTENDIG FORBANNA! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 De er opptatt av å nyte naturen å ta vare på den videre. Jeg observerte allikevel kun 2 Nissan Leaf, en bil som har solgt like mye som golf den siste tiden. Jeg har derfor konkludert med det at de som kjøper nissan leaf er opptatt av å spare penger, ikke miljøet. Det er derfor gjerrige folk og ikke miljøbevisste mennesker som mange kanskje skulle tro. Jeg er dog egentlig ikke overrasket Der har vi samme oppfatning gitt, 90 prosent av de som kjører EL bil gir vel faen i miljøet. De skal spare penger de, de skal kjøre gratis i bommer og slippe køen ved å kjøre i kollektivfeltet Er så mye hyklere ut å går. Sto bak ei kjerring med barnevogn på butikken som begynte å klage på at hun bak disken skrev ut kvittering selv om hun sa han ikke skulle ha den, for hun var miljøvennlig skjønner du Så betaler jeg og går ut og ser dette kvinnfolket i rettning bilene på parkeringsplassen, nå skal jeg følge med å se hva slags blodfattig bil de kjører tenkte jeg. Derfor var overraskelsen stor når ho begynnte å laste inn unger og barnevogn i en...ja faktisk en Grand Cherokee V8 Miljøvennlig meg i ræva tenkte jeg da Korfor er folk som kjøper el-bil og ikkje bryr seg om miljøet hyklere? Er det kun lov å kjøre el-bil om det er av hensyn til miljøet? Om man erklærer på forhånd at man kjøper bilen for å kjøre kollektivfelt og spare bompenger, er man da også hykler? Må det tinglyses hva grunnen til kjøpet er først? Om det er så, er det kun de som oppgir miljø som grunn som får lov å kjøpe el-biler? For da er jo de som har løyet seg til el-bil hyklere, det er sant. Hvor kommer det fra at folk mener alle som kjøper el-bil gjør det for at omverdenen skal tro det er for å redde miljøet, eller for å faktisk redde miljøet. I Norge er jo den økonomiske gevinsten langt større enn den miljømessige gevinsten, slik at man burde gå ut fra at de som kjøper el-bil gjør det for å spare penger. Og følger man din skuddsikre logikk kan man beskylde rikinger som har nok penger til å kjøpe ti ferrarier men kjøper tesla for å bidra sitt for miljøet i stedet, for hyklere.. Slike folk er det verste eg vet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 De er opptatt av å nyte naturen å ta vare på den videre. Jeg observerte allikevel kun 2 Nissan Leaf, en bil som har solgt like mye som golf den siste tiden. Jeg har derfor konkludert med det at de som kjøper nissan leaf er opptatt av å spare penger, ikke miljøet. Det er derfor gjerrige folk og ikke miljøbevisste mennesker som mange kanskje skulle tro. Jeg er dog egentlig ikke overrasket Der har vi samme oppfatning gitt, 90 prosent av de som kjører EL bil gir vel faen i miljøet. De skal spare penger de, de skal kjøre gratis i bommer og slippe køen ved å kjøre i kollektivfeltet Er så mye hyklere ut å går. Sto bak ei kjerring med barnevogn på butikken som begynte å klage på at hun bak disken skrev ut kvittering selv om hun sa han ikke skulle ha den, for hun var miljøvennlig skjønner du Så betaler jeg og går ut og ser dette kvinnfolket i rettning bilene på parkeringsplassen, nå skal jeg følge med å se hva slags blodfattig bil de kjører tenkte jeg. Derfor var overraskelsen stor når ho begynnte å laste inn unger og barnevogn i en...ja faktisk en Grand Cherokee V8 Miljøvennlig meg i ræva tenkte jeg da Korfor er folk som kjøper el-bil og ikkje bryr seg om miljøet hyklere? Er det kun lov å kjøre el-bil om det er av hensyn til miljøet? Om man erklærer på forhånd at man kjøper bilen for å kjøre kollektivfelt og spare bompenger, er man da også hykler? Må det tinglyses hva grunnen til kjøpet er først? Om det er så, er det kun de som oppgir miljø som grunn som får lov å kjøpe el-biler? For da er jo de som har løyet seg til el-bil hyklere, det er sant. Hvor kommer det fra at folk mener alle som kjøper el-bil gjør det for at omverdenen skal tro det er for å redde miljøet, eller for å faktisk redde miljøet. I Norge er jo den økonomiske gevinsten langt større enn den miljømessige gevinsten, slik at man burde gå ut fra at de som kjøper el-bil gjør det for å spare penger. Og følger man din skuddsikre logikk kan man beskylde rikinger som har nok penger til å kjøpe ti ferrarier men kjøper tesla for å bidra sitt for miljøet i stedet, for hyklere.. Slike folk er det verste eg vet! Hele poenget med el-bil er jo at man skal spare miljøet for utslipp. Er vel hovedsaklig i norge en får en slik økonomisk gevinst ved å kjøpe disse bilene. Jeg vil ikke kalle de som kjører El-Bil for hyklere, jeg bare mistenker at en stor del av de ikke er så miljøbevisste som en skulle tro en el-bil eier er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Hele poenget opprinnelig er kanskje det. Men de fleste ser vel at i Norge kommer el-biler bra ut økonomisk. Er det hyklersk å utnytte dette? Må man male med store bokstaver på bilen at man driter i miljøet for å unngå å bli stempla som hykler? Om noen kjøper en oppvaskemaskin til å ha i garasjen for å vaske motordeler med, er vedkommende en hykler da? Hele poenget med oppvaskemaskin er jo å vaske bestikk, tallerkener osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haybimmsen Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Da er Slogen besteget i fantastisk vær! over 1100 høydemeter og 1,5-2 mil, hver vei. Turen tok 7 timer og 40 minutter med pauser, så tempoet har vært rimelig bra! ..Er riiimelig sliten nå.På vei ned, Slogen er den toppen midt i bildet [ Bilde ] Toppen! [ Bilde ] Bra jobba mister! Lika bedre å druse inn med båt e å ta me ei øl på union å druse hjem igjen XD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinhar Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Ganske tøffe sko faktisk, hadde selfølgelig ikke størrelsen min [ Bilde ] Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Her har du http://www.shop.puma.com/men/shoes/moto ... US,sc.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Da er Slogen besteget i fantastisk vær! over 1100 høydemeter og 1,5-2 mil, hver vei. Turen tok 7 timer og 40 minutter med pauser, så tempoet har vært rimelig bra! ..Er riiimelig sliten nå.På vei ned, Slogen er den toppen midt i bildet [ Bilde ] Toppen! [ Bilde ] Bra jobba mister! Lika bedre å druse inn med båt e å ta me ei øl på union å druse hjem igjen XD Haha, gir ikke helt samme følelsen å komme fram etter en båttur som det å stå på toppen og drikke en velfortjent øl i sola Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///ben Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Koed har radiator til 1150kr Brukt du tenker på? Fant ikke på nye deler jeg. Til og med søkt på "Radiator" men ingenting kom opp. Kanskje du kan veilede meg? "E39" -> "Nye deler" og så? Gå inn på "handlekurv" og lim 17111436060 inn der det står "nummer". Det er delenummeret på radiatoren. Koed er jævelig idiotisk, så jeg går alltid inn på GS, søker på skiltnummeret, finner delen jeg skal ha, tar delenummeret og søker inne i handlekurven til koed sånn som forklart over her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Koed har radiator til 1150kr Brukt du tenker på? Fant ikke på nye deler jeg. Til og med søkt på "Radiator" men ingenting kom opp. Kanskje du kan veilede meg? "E39" -> "Nye deler" og så? Gå inn på "handlekurv" og lim 17111436060 inn der det står "nummer". Det er delenummeret på radiatoren. Koed er jævelig idiotisk, så jeg går alltid inn på GS, søker på skiltnummeret, finner delen jeg skal ha, tar delenummeret og søker inne i handlekurven til koed sånn som forklart over her Takk takk 17111436060U Køler, 34/65/10 A NOK 918,00 / NOK 1.147,501 Det var jo sykt billig da! Regner med dette er tilsvarende som denne? Regner med det siden delenummeret er det samme, men e U tilført bare. Ja koed burde seriøst vurdere å oppdatere og pusse opp litt. Det er ikke særlig brukervennlig og de taper jo masse masse penger når varen ikke en gang ligger klikkbart til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Ganske tøffe sko faktisk, hadde selfølgelig ikke størrelsen min [ Bilde ] Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Her har du http://www.shop.puma.com/men/shoes/moto ... US,sc.html Vurderer å bestille, gode å ha på selv om jeg sku hatt en str større Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg