Thundercoil Skrevet September 14, 2013 Share Skrevet September 14, 2013 Stilig!! Oi. Én drept, én hardt skadet i elgkollisjon ved Halden: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/doed ... /10126522/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoskar Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 Skåål, ingenting e som en go vennefest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 Hvis du mener Tahoen er en traktor, så er ikke jeg flau over å eie en.. V8, kjørekomfort, og en bil som duger til det meste..Men E39 likestilles med Ferrari mener du? Hvem planet er du på? Jeg bare kødder! Gikk utifra at du gjorde det samme (til en viss grad) Men V8 hjelper fint lite, når du skal dra et helt hus med den. Hehe. Eneste nytelsen blir vel lyden. Låner svogers sin 01 tahoe innimellom, til transport. Den hadde vel rundt 5l motor og rett under 300hk om jeg husker riktig. Og den er treeeeg. Dårlig i svinger, vugger som en jolle i nordsjøen og det er dårlig plass opp til taket. Interiøret ser billig ut og eldre enn det er. Det eneste jeg likte med den, var hvordan den taklet ujevnheter i veien. (Men hvis du liker kjørekomfort, er en 5-serie med fornuftige felger og oem dempere mye bedre) Etter min mening finnes det ikke kjøreglede i bilen. Men hvis man er en SUV-person, skjønner jeg at det er mer spennende enn 2.0d, og at man av den grunnen liker sin V8 (og bil). Ford Excursion til broder'n gjør unna 0-100 på 6 5 sek Er vel 380 hk og 1200 nm ca. Å bilen veier 3,6 tonn ! Sent from space using Tapatalk - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 [ Bilde ][ Bilde ] Fant en ødelagt M5 på finn.no http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=43921303 "Norskkjøpt orginalbil med heftig utseende og sjel.." Tenker vi sier uorginal bil med jalla utseende og mistet sjel jeg. For hvem skrur vel på uorginale facelift baklykter lik legoklosser, klistrer på spoiler og støtlister i sølv på en orginal M5!? JALLA! Det der er ille, mtp at det faktisk er en m5. Men heldigvis ikke permanent ødelagt, er jo bare snakk om å bytte fangere og panser, så er man godt på vei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 [ Bilde ][ Bilde ] Fant en ødelagt M5 på finn.no http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=43921303 "Norskkjøpt orginalbil med heftig utseende og sjel.." Tenker vi sier uorginal bil med jalla utseende og mistet sjel jeg. For hvem skrur vel på uorginale facelift baklykter lik legoklosser, klistrer på spoiler og støtlister i sølv på en orginal M5!? JALLA! Det der er ille, mtp at det faktisk er en m5. Men heldigvis ikke permanent ødelagt, er jo bare snakk om å bytte fangere og panser, så er man godt på vei.. Hvorfor skifte fangere? Er da bare listene som er lakkert.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 Hmm, oki, lakke om listene igjen da. Og fjerne den lippa nederst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 Hmm, oki, lakke om listene igjen da. Og fjerne den lippa nederst. Lippa nederst er jo standard på alle biler med M-tech nå om dagen. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 Å? Den ser iallefall ikke særlig fin ut. Men ser nå at de andre m5'ene har samme.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 Å? Den ser iallefall ikke særlig fin ut. Men ser nå at de andre m5'ene har samme.. Ikke min. Det vil den heller aldri få. Det finnes ingen fin leppe til E39 M-tech. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 Var jo forsåvidt billig den M5'en da. Var det 99modellene som hadde vanosproblemer og brukte olje elns? Kanskje jeg burde ringt på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 Var jo forsåvidt billig den M5'en da. Var det 99modellene som hadde vanosproblemer og brukte olje elns? Kanskje jeg burde ringt på den.. Først på 2000 også. Oljeforbruk var pga sylinderforingene. Var vel sånn på alle V motorene til Bmw på den tiden. Vanosproblemene er der ja, men er vel skiftet på de fleste. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 Vurderte en liten stund å selge Tahoen (01mod) og kjøpe meg E39 igjen. Men etter å ha kjørt gamlingen sin E39 525d så fant jeg ut at jeg beholder Tahoen Liker store biler, og E39 blir litt for gocart i forhold til den jeg har nå Chevy Tahoe er veldig kjekke biler, de som ikke liker å kjøre en har ikke kjørt nok i en. Jeg har kjørt mye Tahoe av typen fra 00-06 og mitt inntrykk er at man må ta den for det den er, en rammebil på 2,5 tonn med V8er. Å sammenlikne denne med X5 eller i værste fall E39 blir bare dumt, blir som å sammenlikne semitrailer med gokart når det kommer til å ta svinger på best mulig måte. Tahoen er laget for å ta opp til 7 personer frem på dårlige veier og i dårlig terreng men på samme måte så komfortabelt som mulig, den skal kunne cruise rolig bortover motorveien uten at man skal føle bilen er i bevegelse. Joda, de har litt jalla følelse over interiøret med mye hardplast og knapper som ser ut som de er designet i 1990. Men dette er en bil som i USA koster fra 120 000 kr, tre ganger så billig som en X5 der borte. Det er kun her i Norge at avgiftene på disse blir så høye at de kan sammenliknes med X5 Og treg er Tahoen langt i fra, en kompis har 2005 modellen med 299 hestern og den drar til 100 på rundt 9 sekunder, dro godt ifra min E39 520IA 2.2 på aks Men du burde vurdere en nyere variant heller, 03-06 f eks med det litt penere interiøret og den friskere motoren. Selv har jeg veldig lyst på siste utgaven av Tahoe, når disse får noen år på seg så kjøper jeg en og setter inn baksetene for en billig penge og har KONGE familiebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 Var jo forsåvidt billig den M5'en da. Var det 99modellene som hadde vanosproblemer og brukte olje elns? Kanskje jeg burde ringt på den.. Som nevnt tidligere i "du gjør det feil" tråden, så har denne rulla et godt stykke. Mener den hadde rullla 280'km for 6-7 år siden. Kjøpt ny i Norge av en businessmann i Halden. Han kjørte mye med den, for å si det mildt. Vet dog ikke hva km.stand er på nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 Aa, da blir det litt værre. Sitter på kurs så såg bare kjapt over annonsa. Km.stand var vel ikke oppgitt.. Bare å glemme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 Aa, da blir det litt værre. Sitter på kurs så såg bare kjapt over annonsa. Km.stand var vel ikke oppgitt.. Bare å glemme. Den her er ganske så fin synes jeg, tror ikke den er solgt ennå: viewtopic.php?f=45&t=266673 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg