tordah Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 En ting er ihvertfall sikkert, Det er lett å rote seg bort i bilpleie-jungelen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Forarbeidet er viktig, sånn til info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 driver og flytter inn i leiligheten min og blir dermed litt annerledes enn tidligere løsning, og lurer på litt hjelp til hvordan jeg kan koble det opp best mulig.Anlegget består av to stk B&W D683 + en XTZ W99.12 eller noe i den duren, dette drives av en NAD C372 + C272, disse kobles vel i bi-amp hvor C272 driver bass/mellomtone og C372 tar diskant. (sånn ca.) Denne biten er forsåvidt greit.Utfordringen oppstår når det kommer til resten.TV-en er en Samsung 55" 3D LED F8005, helt ny en.Skal ha en playstation 3 der også.Har også en sånn GET boks, den nye som heter GET BOX 2, alt i ett i den boksen.Også skal jeg ha sonos-opplegg. Vil kunne styre lyden på B&W via sonos-programmet, hva trengs her? I tillegg blir det to PLAY:5 og 1 PLAY:3, disse er jo greie da.Vil også kjøpe meg en DAC for å kunne forbedre lyden fra laptopen hvis jeg skal spille fra den, eller trenger jeg kanskje ikke det når spotify finnes integrert i Sonos, og det kan gå fra sonos-boksen? Her trenger jeg tips og hjelp.Også er det tilkobling med optisk kabel da, vil benytte dette så langt det lar seg gjøre hvis det er mye bedre. Er optisk utgang på tv-en, playstation har det, get-boksen har det.Men hvilken rekkefølge bør jeg koble alt i?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 DAC er overflødig ettersom spotify-lyd etc. kommer fra Sonosboksen. Når det gjelder NADene hadde jeg av rent lydmessige årsaker byttet ut de til noe mer matchende til DM683. En DAC kan ikke i den grad kompensere for dette allikevel. Det blir noe bedre dersom du ikke brokobler, men BI-amper, men ikke optimalt. En Parasound effektforsterker og en preamp mener jeg gjør seg godt på B&W. Ettersom du ikke har receiver, blir det vanskelig med optisk(sonos har kanskje en inngang for optisk?), i tillegg husker jeg ikke hvor mange innganger Sonosboksen har.. For alt må inn på denne(du veksler mellom TV-lyd etc. med appen). Derfor foreslår jeg at du går for HDMI fra hver kilde og til TV. Fra TV kjører du optisk, eller jack kabel fra hodetelefonutgangen og inn på Sonos. Optisk er i mine øyne heller ikke et MUST, kjører Tv-lyd gjennom hodetelefonutgangen her i mangel på Receiver og jeg har det helt flott med den løsningen. Her ser du mitt skjermbilde for øyeblikket på mitt sonos system. En Sonos Connect dings og en Connect:AMP står ved siden av hverandre. all lyd som kommer fra TV eller fra en kilde tilkoblet TV er koblet til den ene. CD spiller i stua er også tilkoblet, da til inngangen til Connect:AMPen. Siden det ble koblet opp slik så husker jeg nok riktig når jeg sier at det kun er en lyd-inngang per enhet. Inngangen for CD spiller står spesifisert med Bad/kjøkken, dette er Connect AMP som driver den sonen Spruddel; Du kan også tenke på å koble bort preampdelen i C372 og bruke sonosboksen til dette, da blir det en ting mindre å holde styr på med volumkontrollering.. Sonosen kan også settes til å gi fast spenning ut slik at C372 bestemmer alt. -Roger- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Det der sonos greiene ser interresant ut Streamer det gjennom trådløst nett til flere høyttalere plassert rundt om i huset? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Det der sonos greiene ser interresant ut Streamer det gjennom trådløst nett til flere høyttalere plassert rundt om i huset? Jess, du plasserer ut Sonos enheter der lyd ønskes, er ganske dyrt, så foreløpig er det kun to soner hos meg. Én sonosenhet tilkobles internett, og denne enheten danner et trådløst nettverk som resten av Sonos-enhetene fanger opp og de starter kommunikasjon. I praksis betyr det at du kan styre all lyd og musikk på eiendommen med alle mobile enheter og datamaskiner. Sitter jeg på toaletten og trykker ut gårsdagens middag og har akutt behov for å sette på en låt fra spotify-kontoen, så tar jeg opp mobilen, velger sone og sang samt volum Har du en filserver eller NAS i nettverket kan hele musikkbiblioteket ligge der, og Sonos systemet kan spille av fra det. WIMP og Spotify kan også legges inn i controlleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Irish yoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Så bare hovedenheten trenger å være tilkoblet internett? For det hadde ikke fungert her hos meg om alle enhetene/høyttalerne måtte vært på samme nett. Jeg har nextgentel skjønner du og da er rekkevidden på den trådløse ruteren ca 7 mtr og bom stopp om du lukker døren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Sonos boksene har sitt eget nett, og fungerer som repeatere for hverandre. Det finnes heller ingen hovedenhet rent praktisk, det kreves bare at en av boksene er tilkoblet ruteren din. Hvordan Nextgentel routeren din fungerer trådløst har ingenting å si. Sjekk filmen på : http://www.sonos.com Skal også sies at Sonos er utrolig artig på fest.. Enkelt å kontrollere lyden, velge musikk og soner som skal spilles i, og gjestene ELSKER det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Kjedelig på jobb i dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Sonos boksene har sitt eget nett, og fungerer som repeatere for hverandre. Det finnes heller ingen hovedenhet rent praktisk, det kreves bare at en av boksene er tilkoblet ruteren din. Hvordan Nextgentel routeren din fungerer trådløst har ingenting å si. Sjekk filmen på : http://www.sonos.com Skal også sies at Sonos er utrolig artig på fest.. Enkelt å kontrollere lyden, velge musikk og soner som skal spilles i, og gjestene ELSKER det Hvor lang rekkevidde vil du anslå? Kan jeg ha en enhet for eksempel i garasjen? (Den står rett utenfor, ca 10 meter fra huset) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Det er litt vanskelig å si, hvor langt blir det mellom evt. router(der den første boksen settes evt. feks. Bridge) og garasjen, eller nærmeste sonosboks inne i huset og ut til garasjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Det er litt vanskelig å si, hvor langt blir det mellom evt. router(der den første boksen settes evt. feks. Bridge) og garasjen, eller nærmeste sonosboks inne i huset og ut til garasjen? Altså, si 30 mtr max fra stuen (hovedenheten regner jeg med) Og max 20 mtr fra badet som blir neste enhet/høyttaler Lengder fra enhet til garasjen altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Det må man nesten bare prøve [-o< Er så mange faktorer som spiller inn! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Hehe, Skjønner Får se hva jeg gjør. Er liksom litt sånn at det blir ikke så aktuelt om det ikke virker til garasjen heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg